..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
13.02.2012 (9:46)  
MU: Add Taurusy
Přičti Taurusy?

čeští strojvedoucí se na nich zaučovali praktickým dovednostem v ovládání.
Vidíte, za takovouto větu by vás paní učitelka na češtinu určitě pochválila. Ani se mi nechce věřit, že jste ji vymyslel sám :-)

hodnotíte někoho, aniž by jste se zamyslel co vlastně říká diskutující
No já se právě zamyslel nad tím vaším duševním výronem...

a hodnotí novou koncepci která je postavená na hlavu
To, že je postavená na hlavu, je objektivní pravda daná vaším postojem?

add 2
Přičti dva. To už smysl dává.

Nechápu co je natom negentelmanské čumět v uličcce a nechat 20 leté feministické slepice klábosit
Negentlemanské je třeba uvažovat o ženě jako o slepici.
Nicméně nepředpokládám, že by jediná volná místa v celém vlaku byla právě v tom vyhrazeném kupé.

která by diskutující někam posunula.
Aha, takže diskutující posunují pouze vaše názory, ale názory oponentů nikoliv. To jsem už kdysi zažil.

Z Vašich poznámek nemá nikdo užitek ... nikoho neobohacujete. Tohle je svobodná diskuze, nikoli Mentorace.
Z vašich poznámek má užitek kdo?
Jinak já si za cíl svých příspěvků nedávám někoho obohacovat, ale vyměňovat si názory. Vy máte názor, napíšete ho sem. Já mám jiný, tak ho sem taky napíšu. TO JE ŠPATNĚ?
A pokud je to svobodná diskuse, tak proč vám vadí jiný názor?


Jen u nás máme 2 nesmyslné trakční systémy střídavý a stejnosměrný
Francie neexistuje? Rusko či Ukrajina neexistují? Anglie se už potopila do moře?
(Holandsko a Itálii pro jistotu vytahovat nebudu - tam jde o novostavby, a Slovensko zahrnuji pod "u nás".)

Namalovali jsme si koridory, ale Němec chce Munchen - Domažlice - Plzeň - Praha - Ostrava - Waršava,
To jako máme stavět koridory podle toho, co chce Němec? Já teda nevím, ale naše republika se snad jmenuje Česká, ne? Nerozporuji, že dopravní toky jsou vázané na zahraničí, ale snad si (jako stát) nejprve udělám to, co potřebuji já, ne?

ale my máme dopravní zabezpečení, které je papežštější než papež
Co si představujete pod pojmem "dopravní zabezpečení"?

Proč nemůže jet RailJet z Vídně do Brna? ,ale Taurus jede vesele Z Vídně do Brna jako by nic
No jestli to nebude tím, že Railjet je NETRAKČNÍ jednotka, zatímco Taurus je lokomotiva... :-)

protože nějaké předpisy, které platí jen u nás ... proč?
Myslíte, že to, že 380-ky zatím nejezdí do Německa, je vinou zbytečně přísných ČESKÝCH předpisů?

Tyhlensty věci nemám z hospody
Víte, možná by bylo lepší jít do té hospody.

od lidí co chrání naše zaměstnance železnic
tzn. od nějakých sekuriťáků... Opravdu relevantní zdroj informací :-)))

Jediné co tomu brání není zabezpečení jiných kolejových systémů
Přesněji řečeno: soupravu je potřeba vybavit všemi zabezpečovači, který vlak během své cesty potřebuje.
13.02.2012 (9:27)  
Diky. Mel jsem na mysli ani ne tak monstrosni taznou silu pri rozjezdu (stejne v Evrope asi nebudou rychliky ruskych delek) , ale diky moznosti vyssiho celkoveho vykonu (nevedel jsem o omezeni na cca 1600kW na motor) by takova lokomotiva mohla mit plne zrychleni do jeste vyssi rychlosti, nez ted 380 (myslim 116km/h?) a do alpskych kopcu by se nemusela zdvojovat.
13.02.2012 (8:50)  
Ad Astartoth:
Koncepce Bo'Bo'Bo' (a la řada 184.5) asi není vůbec špatná, ale protože maximální statické zatížení šroubovky v tahu je 350 kN (a nějakých těch 300 kN tažné síly lze dosáhnout i se čtyřnápravovou lokomotivou) a především proto, že střední podvozek překáží zrovna v místech, kde obvykle (u střídavých a vícesystémových vozidel) bývá trakční transformátor, tak se to nějako nerozšířilo. Ale kdo ví, co bude do budoucna. Třeba jednou přijdou správci infrastruktury s nářky, že 1600 kW na dvojkolí je z hlediska účinků na trať moc a budou požadovat omezení výkonu, resp. tažné síly na dvojkolí; pak bychom se možná lokomotiv s uspořádáním Bo'Bo'Bo' dočkat mohli... ;o)
13.02.2012 (1:01)  
quido.speedy

hmmm ... aleš liesk se dopustil fatální nepřímé manipulace a domnívá se, že mu to projde jako stejně a na stejné úrovni těchto lidí IQ na stené úrovni jako on ...

Váš názor si promyslím ... i když s ním zcela nesouhlasím a odpovím posléze...


Narozenej ... oni do toho krimu taky nepůjdou ... dejte si studenou hadru přes čelo a klidně spěte a až se probudíš ukažte mi jedniného odsouzeného ... z D.Ú.
12.02.2012 (23:30)  
To je dobrá zpráva, že dojde k navýšení kapacity jednotek. Jestli jsem to dobře pochopil, tak by tyto jenotky měly výhledově nahradit klasické soupravy vagńů na spojích Eurocity do Německa a Rakouska. Předpokládám, že k tahání se budou používat 380. To by se pak vogóny ztažené z mezinárodního provozu mohly používat ve vnitrostátní přepravě a zlepšit tak úroveň cestování po našich železních. Možná bych si pak připadal, že cestuji vlakem ve 21. století a ne v mezejním exponátu.
12.02.2012 (22:16)  
Ythomas: existuje nejaky duvod, proc se upustilo od BoBoBo konstrukce?
12.02.2012 (19:10)  
Nechápu co je natom negentelmanské čumět v uličcce a nechat 20 leté feministické slepice klábosit a bavit na Váš účet z Kupé

Řešíte blbosti.Pokud vím tak proběhla pouze informace , že ČD budou něco takového testovat. A upřímně řečeno si troufnu říci , že se to bude testovat (případně se zavede) pouze tam , kde vlaky jezdí totál prázdné . (pravděpodobnost ohrožení ženy je největší)

a tak to bude do doby, než ty darmožrouty vyhodí z D.Ú. Bavil jste se někdy s nějakým technikem o této problematice ? Víte... ti lidé z DÚ mají zodpovědnost. Pokud dají razítko a stane se nehoda.... vy do toho krimu nepůjdete. Zkuste je trochu respektovat. To , že naše dráhy mají trochu jinou historii a byly vystavěny trochu jinak, než železnice v okolních zemích je fakt. A troufnu si říci , kdyby tato vozidla nevykazovala žádné problémy... nikdo by jim nebránil. I ten úředník si musí před svými šéfy odůvodnit , proč něco neschválí. Zvláště když na toto schválení všichni kolem tlačí.

Dokud bude zájem zisku ČD vyšší než zájem Evropského cestujícího, budem tam kde jsme ...
Kamaráde.. jak to říkal náš dnešní prezident o těch penězích ? Nicméně , pokud provádíte činnost , která je z logiky věci ztrátová platí , že čím větší objemy přepravíte , tím větší vytvoříte ztrátu. To , že nikdo z Hamburku do Vídně přes nás nejede mě nechává chladným. Na této trase totiž obecně lidi nepoužívají vlak , ale letadlo. Je pomalu stejně drahé , ale daleko rychlejší.

Jinak . zajímají mne turisté , kteří se zde zastaví. Prohlédnou si památky , utratí peníze a pojedou dále. O tranzitní cestující (jak železniční tak i silniční) stát zrovna nemusíme. Nic z nich tato země nemá.

Samozřejmě...nákladní zásilky... to je o něčem jiném.
12.02.2012 (19:08)  
MU: Nezlobte se, ale to PR agitace jako blázen...

V červnu 2008 byla varianta 1216 C schválena s určitými omezeními pro provoz na síti SŽDC...
Pouze koridory - tzn. stav k 12.2.2012, to nejsou určitá omezení, ale tak 15% území... ES64F4 a 109E krom zmíněných uzlů mohou všude. To je prosím zásadní rozdíl.

Navíc, pokud vykrádáte cizí články, je vhodné uvést na ně odkazy - udělám to za Vás, zde:
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002285-Taurus-na-CD-Neni-vse-zlato-co-se-trpyti/
a
http://www.klubfoticu.estranky.cz/clanky/taurusy-u-nas_-samozrejmost.html
Také je vhodné z nich nekopírovat pouze to, co se Vám hodí. Za toto se dnes vyhazuje nejen na vysokých školách. Minimálně tím razantně snižujete věrohodnost Vašich ostatních příspěvků...

OT: Snažím být objektivní a na nic si nehrát. Pokud hodláte přenést nesouhlas se mnou do osobní roviny, stejně jako jste to právě udělal v případě Aleše L.,bude pro Vaše renomé nejlepší nepsat vůbec nic...
12.02.2012 (19:04)  
Ad Busman:
...postavit 3systémovou mašinu o požadované Vmax 230 a odpovídajícímu výkonu s naprávovým tlakem nižším než 22,5 t by byl docela problém, ne?
Sice nejsem konstruktér, ale... Vzhledem k tomu, že obě Vmax (200 km/h i 230 km/h) náleží do kategorie TSI HS RST, tak požadavky na nárazovou odolnost budou stejné a stejné tedy budou i požadavky na "bytelnost skříně" (pozn.: hrubá stavba skříně 109E má údajně pouhých 14 tun). Dále, vzhledem k použití asynchronních trakčních motorů (PMSM se zatím takhle výkonné nedělají, takže nic výkonnějšího asi teď neseženete) se Vám podaří z prostorových důvodů na jedno dvojkolí dostat maximálně nějakých 1600 kW trvalého výkonu (takže 6400 kW na čtyřnápravovou lokomotivu); rozdíl pro obě uvedené Vmax ve výkonu tedy asi nebude. Hmotnost příslušné elektrické části bude tedy také pořád zhruba stejná. Poslední, co by mohlo mít na hmotnost značný vliv, je výbava; takže záleží na přání zákazníka, pro provoz v jakých zemích bude požadovat schválení. Všimněte si například, že slovenská 350 přibrala po dosazení Mirelu na 89,6 t (kolik asi váží kousky, které mají ETCS?) a že "maximalistická" verze čtyřsystémového Vectronu má na bočnici napsáno 90 tun (a to osobně tipuji, že to byl boj se tam vůbec dostat)...

Ad Raquac:
...230 km/hod? Dovolim si o tom dost silne pochybovat.
Tak to já si zase myslím, že 230 km/h (nebo vlastně 253 km/h) by pro 109E technicky zase až takový problém být nemusel; nebo alespoň ne o mnoho větší než 200 km/h. Uvidíme časem, tedy snad! Když se už před 6 lety řešila jízda rychlostmi do 225 km/h (viz odkaz níže), tak co se asi dělá teď... ;o)
http://www.isvav.cz/h09/resultDetail.do;jsessionid=89024AAF70CDCD0085457D58E08754B5?rowId=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00006783!RIV08-MSM-25510___
12.02.2012 (17:05)  
Add Taurusy

V červnu 2008 byla varianta 1216 C schválena s určitými omezeními pro provoz na síti SŽDC. Stejně jako má omezení Pendolino, nebo 109e ... tak na co si to hrajeme?

....Když jsem tady před patnácti dny poslal ven informaci o oficiálním „požehnání“ Drážního úřadu pro provoz taurusů na českých (a samozřejmě i moravských) kolejích, ...


10. 2008 Taurus 1216 239 zahájil zkušební provoz těchto nejmodernějších lokomotiv na kolejích SŽDC v čele vlaku Ex 573. Do 8. listopadu pak byl nasazován na spoje Ex 573 / 572 / 579 / 578 a 11. listopadu přešel na trať Praha – Děčín. Taurusy na těchto vlacích podstupovaly různé testy a čeští strojvedoucí se na nich zaučovali praktickým dovednostem v ovládání.

Od 14. prosince 2008 rakouské Taurusy bereme jako nenahraditelnou součást hnacích vozidel v České Republice a setkáváme se s nimi několikrát denně na spojích kategorie Eurocity čísel 70 – 77, 172, 173, 178 a 379 a v Českých Budějovicích na vlacích R 206, 207 a EC 100 a 101.


Add Aleš Liesk.

To že jste natvrdlej a věci pořád manipulujete tam kde nejsou, hodnotíte někoho, aniž by jste se zamyslel co vlastně říká diskutující ... ,že vlastně mluví o nových špica trendech Českých drah ... a hodnotí novou koncepci která je postavená na hlavu ... add 2 . Nechápu co je natom negentelmanské čumět v uličcce a nechat 20 leté feministické slepice klábosit a bavit na Váš účet z Kupé. Jen všechny poučujete ... takový pan Liška, co je chytrý jako knížka, ale vlastně a jinak žádná sláva IQ, která by diskutující někam posunula. Z Vašich poznámek nemá nikdo užitek ... nikoho neobohacujete. Tohle je svobodná diskuze, nikoli Mentorace.


Pane ... MuDr.

Já si osobně myslím, že ty problémy jsou takové šťouchy mezi dopravci více, než realita. Jen u nás máme 2 nesmyslné trakční systémy střídavý a stejnosměrný ... u nás máme to co si tady upečeme a Evropa se diví. Namalovali jsme si koridory, ale Němec chce Munchen - Domažlice - Plzeň - Praha - Ostrava - Waršava, Dresden - Praha - ČB - Linec, Praha - Brno VRT, a dolů Břeclav(s přeložkou okolo Břeclavi), chce si tady dopravce třeba DB jezdit nejlépe sám, ale my máme dopravní zabezpečení, které je papežštější než papež a tak my nejezdíme tam a oni u nás. Proč nemůže jet RailJet z Vídně do Brna? ,ale Taurus jede vesele Z Vídně do Brna jako by nic ... víte .. a tak to bude do doby, než ty darmožrouty vyhodí z D.Ú. A udělá se vše tak aby tady mohli jezdit i ostatní ... ano a tak je to dobře ... skončí taškařice typu: my vyrábíme na houbelec lokomotivy a vy máte na houbelec koleje, na houbelec napájení ... peníze na tratě utrácíme na houbelec za dálnice ... a tak nemáme, nejezdíme rychle, protože nějaké předpisy, které platí jen u nás ... proč?

Protože se přes nás za takových podmínek jezdit nebude ... Co je tou hradbou? = MD+DÚ+ČD ... Hamburg - Wien přes Linz je o 4,5 hodiny rychlejší než přes Prahu ... kdo by s náma jel?

Tyhlensty věci nemám z hospody, ale od lidí co chrání naše zaměstnance železnic tak, že jsme dojeli 22 roků po revoluci, tam kde jsme. Merkelová jezdí do Waršavy a plánuje to protáhnout až do Moskvy ... Rusové chtějí pro tento případ koupit Španělské vlaky, které rozchod neřeší a umí své kola přestavět. Jediné co tomu brání není zabezpečení jiných kolejových systémů, ani rozchod kolejí ale pan Lukašenko, který chce průjezdní víza za 75 éček. Dokud bude zájem zisku ČD vyšší než zájem Evropského cestujícího, budem tam kde jsme ...
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko