..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
13.02.2012 (21:07)  
Ano ... Aleši Liesku

Naše republika se jmenuje Česká pro lidi jako jste Vy. Pro lidi, kteří se nechávají strhnout vším co jim je libě servírováno, aby to svým mozkem mohli uchopit a přimout ... takový přístup je záměrně a zcela zjištně veden k těm co se nazývají stádový typ. Jakákoli diskuze, jakákoli nevole nebo oponentura se servírovanou iluzí je prostě tvrdě potlačena i za cenu manipulace nebo dehonestace ...

Já jsem psal o feministických slepicích a VY jste to otočil na ženy ... jasně děkuji, s takovým je diskuze zbytečná ... Pohodlně se usaďte ke svému přijímači a dál žijte v pohádce a iluzi o České republice a nechte se tímto unášet ...

Vaše odpověď: je zcela zcestná a ta vaše zcestnost Vám roste do morku kosti ... ... upřímě a vážně ...

:Jediné co tomu brání není zabezpečení jiných kolejových systémů

Vaše manipulace:Přesněji řečeno: soupravu je potřeba vybavit všemi zabezpečovači, který vlak během své cesty potřebuje.

Já na Vaši manipulaci odpovídám: Ne není, je třeba postavit koleje tak, aby po nich mohl jezdit každý - nikoli jen soupravy s nápisem Černá Díra a tvoříce tímto dobře placené fleky trafiky managerů. Tak jak jsou stavěny silnice, po nich může jet Chevrolet, Mercedes, Honda, Škoda nebo Moskvič ... ne jen Škoda pane Liesku ... ..., ale to Vy nikdy nepochopíte, co to je malá domů ... tím, že ostatní maj problém jet po platformě ČD ... že? a ČD má nepřímý monopol se spoustou kamarádíčků a na nich záleží kdo bude Černé Díře konkurovat ... v tomto měl Jančura VELKOU PRAVDU



tarten

Vybral jste zde záměrně nejktaší čas a házíte tu 13 Eury ...
To není kosher ...

Víte, existuje dráha, a jsou tam výhybky a přesně touto jednou výhybkou se dala ušetřit miliarda... A dnes tam vesele jedou 2 vlaky za den, ty ktreré mohli jet stejně vedle, ale asi jen 50-250metrů a bylo by to jedno těm nákladním vagónům v počtu 3-10 ... ... proč se to dělalo a kam peníze šly ... no nebudu psát radši, abych tu nezbořil nějaké naivní idee
registrovaný uživatel tarten 
13.02.2012 (16:49)  
Juristic007: zvláště v létě je ale ten vlak plný turistů,ne?

Aby ne! Už z Berlína do Vídně jsou vlaky pres Prahu nejen nejlevnější, ale také nejrychlejší a podle bahn.de i jediné bez přestupu (zatím)...
13.02.2012 (16:35)  
zvláště v létě je ale ten vlak plný turistů,ne? v srpnu při mém nástupu do vlaku v praze bylo v první třídě JEDNO volné místo, jinak obsazeno, všichni jeli z AT do D a minulý týden jsem jel s nějakými Rakušáky, co jeli do Meidlingu z Drážďan, takže občas to někdo využije..:)))
registrovaný uživatel tarten 
13.02.2012 (16:10)  
Sim:
Ano, dá se diskutovat, o kolik je Hamburk - Vídeň je přes Prahu horší i když málokdo (nikdo?) takto pojede. Berlín - Vídeň už vychází zas jinak. Ale prostě není to 4,5 h oproti nic.

Obávám se, že tato větev diskuse za chvíli "bude mít historickou hodnotu", protože vyhrůžky, že DB už odmítne Hamburk - Berlín - Praha a Praha - Vídeň v Praze spojovat nabývá reálnějších obrysů. Vzpomínám, jaké nastalo pozdvižení, když si dráhy dovolily vygumovat z jízdních řádů název Vindobona...
registrovaný uživatel Sim 
13.02.2012 (15:50)  
tarten > mno, kdyz ted vypustime to letadlo ... zkraceni jizdni doby o 20% za priplatek 8% mi prijde jako hodne lukrativni zalezitost. Naopak navyseni doby jizdy o 27% a usetreni jen 7,5% z ceny jizdenky mi prijde docela neatraktivni ... ale to si musi kazdy rozmyslet sam. Je tu spousta dalsich faktoru, jako je cetnost spojeni, spolehlivost nebo nabizeny komfort ...
registrovaný uživatel tarten 
13.02.2012 (14:37)  
MU: Hamburg - Wien přes Linz je o 4,5 hodiny rychlejší než přes Prahu ... kdo by s náma jel?

Pokud se někdo cítí argumenty tohoto druhu zmaten, protože jeho znalosti jsou ponekud jiné, není divu. Neříkám, že M.U. nemá v něčem částečně pravdu, ale emoce a nesmysly JPP místo argumentů moc nepomáhají. Takže koukněme na bahn.de:

Rychlejší spoj Hamburk - Vídeň: 9 h 19 min, nabízená cena 183,20 €.

Spoj přes Prahu:
11 h 54 min, nabízená cena 169,60 €.
Nebo ještě 11h 12min, nabízená cena 178,20 €, 1 přestup - pomůžeme si ICE v Hamburk - Berlin.

Takže rozdíl rozhodně není 4,5 h ale 2 h resp. 2,5 h a je placený. Proto ty vlaky nemusí být prázdné. Celou trasu ale stejně obvykle nemá význam jet, letadlo je pro mnoho lidí lepší. A v jednotlivých úsecích je mi dost k ničemu, že něco jiného jede přes Linec.
13.02.2012 (12:28)  
máme tu nového odborníka na železnici, to je ten, co pořá d reje do railjetů:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=732599
registrovaný uživatel Raquac 
13.02.2012 (12:21)  
quido.speedy: Takové informace skutečně nemám. Nicméně mechanické součásti pojezdu se nikdy nenavrhují "na knop". Je tomu tak u všech lokomotiv. Např. řada 350 vyhovuje pojezdem do 200km/h.
To je ovsem pravda jen castecne-podvozky se navrhuji jen s takovou rezervou, aby vyhovely narokum na ne kladenym. Dalsi rezervy uz stoji jen zbytecne penize. Kolik ta nezbytne nutna rezerva je zalezi na vyrobci. Pokud jde o radu 350, neverte vsemu se kde pise. Pokud by mela opravdu jezdit tech 200, znamenalo by to spoustu uprav, skutecnych, ne papirovych. Je rozdil mezi zkusebni jizdou na okruhu a provozem.

Nic to nemění na faktu, že elektrická výzbroj 109E je v současné době snad nejlepší vůbec. Turci jich objednali 80ks přestože v soutěži byl i Siemens a Bombardier s "osvědčeným" řešením. Koneckonců, německý Talent má taky motory a výzbroj ze Škodovky...

Na zaklade ceho jste o tom presvedcen? Ze bude Skodovka dodavat pro Turecko? To muze znamenat i to, ze Skodovka nabidla nizsi cenu... A pokud jde o to posledni - NEKTERE Talenty maji TRAKCNI MOTORY, nikoliv vyzbroj od Skodovky. Vyzbroje si dela BT sam.
13.02.2012 (10:38)  
Ad Astartoth:
Není zač. Jenže on ten výkon s tažnou silou souvisí, jinými slovy: P = F * V, a tažná síla je zase přímo spjatá se zrychlením, tedy: F = m * (1 + ró) * a. A vzhledem k tomu, že u těch čtyřnápravových lokomotiv se omezení adhezí nachází (jak ostatně píšete) někde kolem 100 km/h, což je tedy rychlost, do které lokomotiva může disponovat těmi cca 300 kN, tak se dnes jeví to čtyřnápravové uspořádání vesměs jako dostačující. Do těch "alpských kopců" se (obzvláště s náklady) stejně o moc rychleji než těch 100 km/h nejezdí...
Jinak to výkonové "omezení" cca 1600 kW na dvojkolí není normativní, nýbrž fyzikální. Výkon elektromotoru je zhruba úměrný jeho objemu a do prostoru, který je omezen obrysem pro vozidla (UIC 505-1) a velikostí rozkolí (1360 mm) se Vám prostě větší motor nevejde; maximálně tak právě těch 1600 kW "trvalých asynchronních" a 1000 kW "trvalých stejnosměrných (komutátorových)"... ;o)
13.02.2012 (9:51)  
MU: že mu to projde jako stejně a na stejné úrovni těchto lidí IQ na stené úrovni jako on ...
Promiňte, ale vaše IQ musí být tak závratně vysoké, že ani lidi s nadprůměrným IQ vaše věty chápat nemohou.
Mohl byste tu větu přepsat trochu jednodušeji, aby byla pochopitelná i pro nás blbce?
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko