..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
15.02.2012 (16:12)  
Doufam, ze zadne Railjety nebudou a do Hamburku bude jezdit Jancura.
15.02.2012 (6:42)  
Martine Utajený,
1/ myslíte si, že prezident Klaus ve svém projevu říkal něco, co doposud nikdo nevěděl a co hned po projevu radikálně změní vývoj země?
2/ Kalkulačku jsem už v ruce alespoň jednou měl a už jsem na ni i zkoušel počítat... ale "oficiální údaje"? Oficiálních údajů je na světě tolik, že by je nespočítal ani "excel". Když to vezmu globálně, tak každý z nás vytváří oficiální údaje a nebo je alespoň jejich součástí...
3/ K poslednímu bodu budu citovat přímo Vás: Tak proč zde žijete? Dnes není problém se odstěhovat jinam.

Nechci se Vás nijak dotknout, ale trošku mi začíná unikat smysl Vašich příspěvků... souvisí to nějak s železnicí?

Abych nebyl úplně off-topic: "Vláčky jsou fajn ;-)"
14.02.2012 (22:14)  
C.M.Burns

1. podívejte se na novoroční projev presidenta Klause ...
2. zkuste někdy si vzít kalkulačku a přepočítat oficiální údaje, které jsou Vám předkládány,
3. podívejte se na ubranou hodnotu změny zákona o konkursu a vyrovnání na Insolvenční zákon a kolik firem je v nucené správě, kolok lidí bylo zničeno a ožebračeno exekutorem a tím ztratili možnost rozhazovat a udržovat rytmus nebo dokonce roztáčet kolo ekonomiky.

jmenuje se to pokles rychlosti peněz na cestě. Firmy naplatí, nebo platí pozdě, vy se dostanete do regisstru, Banka Vám zruší kontokorentní úvěr na vyrovnávání firmeního cash flow ... a jste na nejlepší cestě do bankrotu.

Už to chápete?

V této zemi se podniká dobře, ale kontorverzním podnikatelům nebo firmám fungujících ze zákona, ČEZ, RWE, pojišťovny na povinném ručení, nebo zdravotnictví ...


Aleš Liesk.

Já:Naše republika se jmenuje Česká pro lidi jako jste Vy.
Vy:Tak proč zde žijete? Dnes není problém se odstěhovat jinam.

Já píši o vaší nadutosi nikoli o mém stěhování, jen potvrzujete má slova ... no comment

Já: Já jsem psal o feministických slepicích a VY jste to otočil na ženy ...
Vy: To je krásný příklad té vaší manipulace: vy jste psal, "co je negentlemanského na tom, když slepice...". Já odpověděl, že negentlemanské je přemýšlet o ženách jako o slepicích. A co vy na to? Že JÁ (???) jsem otočil ze slepic na ženy.

z mé strany se nejedná jak zmiňujete o manipulaci, přečtě te si co to mani - pula znamená ... ano Vy jste to otočil ... skutečně ... Vy

Nemá to cenu ... svět je krásný, ale nevíme čím ... snad jen tím co máme po předcích, svět je bohužel jedno informační h... a v něm žijem a Vy nejste sám kdo ji podlehl ... prostě duch doby je něco jinoho než iluze doby ... ˇat se Vám daří, když jste již našel to štěstí v té iluzi žít ... a ta iluze Vás naplňuje

Nech me se opájet tedy železniční Iluzí a žijme v tom, vše vše je čisté jako křišťál ...
14.02.2012 (16:36)  
M.U.
Naše republika se jmenuje Česká pro lidi jako jste Vy.
Tak proč zde žijete? Dnes není problém se odstěhovat jinam.
Pro vás se má republika nazývat jak?

Jakákoli diskuze, jakákoli nevole nebo oponentura se servírovanou iluzí je prostě tvrdě potlačena i za cenu manipulace nebo dehonestace ...
Nemusíte tu popisovat, co vy sám děláte. Dovolil jsem si mít jiný názor a už tady manipulujete a dehonestujete (kdopak tady začal s IQ?).

Já jsem psal o feministických slepicích a VY jste to otočil na ženy ...
To je krásný příklad té vaší manipulace: vy jste psal, "co je negentlemanského na tom, když slepice...". Já odpověděl, že negentlemanské je přemýšlet o ženách jako o slepicích. A co vy na to? Že JÁ (???) jsem otočil ze slepic na ženy.

s takovým je diskuze zbytečná
Tak se mnou nediskutujte.

Vaše odpověď: je zcela zcestná a ta vaše zcestnost Vám roste do morku kosti
Jakýkoliv názor jiný než váš je potřeba zmanipulovat a pomluvit. Jen vy můžete mít pravdu, i když ji nemáte.

Já:Jediné co tomu brání není zabezpečení jiných kolejových systémů
Vaše manipulace:Přesněji řečeno: soupravu je potřeba vybavit všemi zabezpečovači, který vlak během své cesty potřebuje.
Já na Vaši manipulaci odpovídám: Ne není, je třeba postavit koleje tak, aby po nich mohl jezdit každý

Proboha, co manipluačního je na názoru, že vlak je třeba vybavit zabezpečovači?
Vy říkáte, že Merkelová domlouvá v Polsku přímé vlaky. Pokud to je pravda (neřeším - nezajímám se o to), tak ty vlaky tu samozřejmě budou dřív, než se podaří všechny tratě vybavit jednotným zabezpečovačem. Nebo se nakoupí vlaky a pak se bude 20 let čekat, až po celé trase bude všude nasazeno ETCS?

nikoli jen soupravy s nápisem Černá Díra a tvoříce tímto dobře placené fleky trafiky managerů.
Zkuste se vžít do IQ nás blbců a formulovat věty tak, abychom je pochopili i my. Už jsem vás o to jednou žádal.

Chevrolet, Mercedes, Honda, Škoda nebo Moskvič ... ne jen Škoda
Vy jste si u nás nevšiml vozidel Siemens, Bombardier, Voith, Stadler, v blízké budoucnosti Pesa apod.?
Jemný rozdíl mezi "výrobcem" a "provozovatelem" je pro vás asi nezjistitelný.

tím, že ostatní maj problém jet po platformě ČD
Odhlédneme-li od toho, že "platforma" je SŽDC, tak podobný problém jako Němec u nás máme my v Německu. Při neexistenci plošného nasazení ETCS (jak u nás, tak v Německu), holt Němec musí mít náš zabezpečovač (pokud chce jezdit nad 100 km/h) a naše mašiny zas německý.
To, že Taurusy mají problémy s rušením, je dáno tím, že se konstruovaly na jiné výchozí podmínky, kde rušení nevadilo. Taková Maxima od Voithů třeba rušením KO netrpí.

********

Tarten:
Od toho tu jsou tu právě ty mínusy. Které si občas někdo plete s hlasováním jestli souhlasím nebo ne.)
To by chtělo někde napsat, k čemu ty plusy a mínusy jsou... :-)
14.02.2012 (15:35)  
Možná to bude mimo mísu, ale musím to napsat. V neděli jsem jel směr Innnsbruck a ve Vídni již jsem si říkal, jak je to fajn, že už nejsem v ČR... no a na Westu mě málem omyli, protože místo klasického EC jezdí od nového jízdního řádu v 19:14 RailJet. Už v Linzi jsem nevěděl, jak si mám ve druhé třídě sednout.

A abych ten vlak jenom nekritizoval, ano, zvenku to vypadá dobře :-).
registrovaný uživatel tarten 
14.02.2012 (13:49)  
(Juristic007:
Od toho tu jsou tu právě ty mínusy. Které si občas někdo plete s hlasováním jestli souhlasím nebo ne.)
14.02.2012 (12:33)  
dotaz na adminy: neuvažovali jste to tady malinko promazat????

mezi těma invektivama aby jeden pohledal nějakej rozumnej názor...
14.02.2012 (6:41)  
Pane Martine Utajený,
myslím, že se na svět díváte příliš pesimistickýma očima. Nechci zabředávat příliš off-topic, ale to, že jde naše republika do kopru je asi trošku přehnané... v tom případě asi bude lepší se přestěhovat do Řecka nebo Angoly, když Vám vadí, že "polovina peněz" jde do něčí kapsy. Pak by Vám asi nevadilo, kdyby byly 3/4 peněz účelně vraženy do zbraní, kterými by Vás nakonec ohrožovali jako třeba v té Angole... vím, úmyslně přeháním. Chtěl jsem tím říct, že vždycky může být hůř!

K dopravní obslužnosti se také díváte velice radikálním pohledem... Nemám nic proti zúčelňování subvencí, ale úplně je zrušit na nevýdělečných linkách? Kdybyste nechal jen výdělečné linky, pak by se celý systém, včetně výdělečných linek, zhroutil. I Praha - Ostrava, kdyby na ni nenavazovaly další dotované příměstské linky, by přestala být výdělečnou a tím by se musela zrušit.
Ne každý si může dovolit automobil, nebo ne každý má možnost ho provozovat.
Představte si, že Vám bude o pár let více a ze zdravotních důvodů Vám zabaví řidičské oprávnění... budete se chtít dostat k lékaři, ale autobusem ani vlakem to nepůjde, protože jsou z důvodu nevýdělečnosti zrušeny!

vezmu naši nejvýkonější lokomotivu řady 151 - 65em a připojím k ní 20 vagonů 2.hé třídy a dám jízdné Pha - Ova za 130,-Kč ... Takový Jančura s pojíznou pampeliškou do roka skončí.

Osobně si myslím, že byste zkrachoval dříve než Jančura... Myslíte, že byste tolik lidí najednou přinutil jet v jednu dobu, aby se Vám to vyplatilo? Při tak nízké ceně, byste musel mít asi 100 % obsazenost. Pokud byste použil nové vozy, starými smradlavými vozy moc zákazníků nepřilákáte (i přes tu cenu 130 Kč), pak náklady na dopravní cestu, která je od tuny (20 vozů by asi nebylo z hliníku, co?), pak palubní personál a mnoho dalších skrytých nákladů...
13.02.2012 (23:58)  
Rodney

konečně budeš první ... potěš mě, které jsou ty dobré ... já to chci číst a radovat se a děkuji ti za ně ... ...

To co píšeš je laciné, když to jde do kytek tak z čeho se radovat ... jé juchuchuchu, půlka z mých daní jde někomu do kapes ... to je dobře ... hurá ...

to snad ne ...

Já jen píšu lidem - slepým lidem, jak to chodí ... já tyto indoktrinované lidi přesně znám, za svůj život jsem jich potkal mnoho ... jsou to lidi s vlastním receptorem pravdy. Ta jejich pravda jim byla utvořena a jsou v ní utvrzováni ... předělali si filtry na příjem jen určitých axiomů - těch utvrzovacích a z toho časem vytořili vlastní životní paradigmu a zaovcovali se bééé ... a tu servírují všem ... vlaky se musí přizpůsobit ... nejsme v dobách KSČ ... nemáme ruce jen na práci, nemusíme plnit plán, už není fantomas STB, nemusíme dělat něco co nás pak bude mrzet, je to na nás ... na našem rozhodnutí a tito nám říkají ne! Je to takto a buďto se přizpůsobíš naší tmě, naší deziluzi, našim lžím, nebo ... tě hned pomluvíme že nazýváš ženy slepicemi ... ale to je zase ta jejich ubohá konstrukce, laciná a průhledná devalvece někoho, protože neumím zdůvodnit své plky první ligy... Hele ... máš možnost ... budeš hledat pravdu ... a ta pravda není v autoritě hloupé ovce ... ,ale za jedinou autoritou musíš mít tu pravdu. Nic víc... oni vidí omezeně ... vlaky co tu chcou jezdit se musí přizpůsobit ... Žiju v České republice ... to jsou jejich hloupé pravdy ...

Nic víc ... proč žít v otroctví manipulace a manipulátorů, tmě jejich hloupostí ... pseudomentorů ...
registrovaný uživatel Rodney 
13.02.2012 (23:16)  
MU: Promiňte, že se Vám vkrádám do přestřelky, ale z mé osobní zkušenosti bych spíš řekl, že Česká Republika je zemí lidí, kteří jen sedí a kritizují, kritizují všechno, místo toho aby něco (byť sebemenšího) dělali. Češi jsou prostě národ brblalů, vždy vidí špatné věci a ty dobré ne.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko