..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   
10.02.2012 (21:29)  
MU: Jako ta půlka kupé pro ženy .... Proč by měli Muži stát a v kupé ... by třeba jela jedna jediná žena ... a nesměli si sednout ... to jsou nátlakové skupiny, kteří si vytváří prebendy a výhody pro sebe na úkor jiných. ... Pokud si necháváš sr..t na hlavu ok, je to tvoje volba ... ale nepodávej tu posr..nou hlavu jako všeobecný precedens a neposouvej ji do presumpce správnosti.

Teda váš projev, to je celkem síla.
Půlka kupé pro ženy - to je samozřejmě blbost. Není to ani "polovina ze všech kupé" ani "polovina jednoho kupé", ale vyhrazeno bude několik málo (celých) kupé v celém vlaku, však včera či předevčírem už takové kupé bylo ukázáno v TV (a průvodčí z něj jemně vykázal cestující muže).
A pokud vám není jasný účel, tak to je váš problém. Gentlemani bohužel vymírají :-). Za chvíli začnete vykřikovat, že nekuřácké vlaky jsou nátlakovou akcí, proč chudáci kuřáci musejí trpět, když v kupé sedí jeden nekuřák, poté budete protestovat proti vozům pro matky s dětmi no a můžeme skončit u toho, že nutit chodit lidi na WC je nátlak, když do kouta kupé se to dá taky vypustit :-((
10.02.2012 (21:13)  
MU: kam mířím vám evidentně jasné není. Kolik by stál Taurus pro ČD neví nikdo, neb taková mašina neexistuje a řešila by se jako zvláštní obchodní případ. Něco jako "všeobecná prodejní cena" v tomto segmentu neexistuje. Že pan Jančura říká 95 Mega... ten toho napovídá, třeba ještě před pár týdny povídal o nových vagonech z Rumunska, o 9 párech spojů ke grafikonu...
Krom toho, neřešíme cenu dnes, ale před osmi lety, kdy jste ten nákup Taurusů měl ČD poradit. Nebo jste už zapomněl, že Siemens do druhé soutěže už ani nešel? (a jak tu někdo správně podotkl, dnes tuhle mašinu nekoupí už nikdo, ani pan Jančura, protože všechny mašiny registrované po 1.8.2012 musí splňovat TSI Crash, což Taurus nesplňuje, a všechny kusy do té doby vyrobitelné jsou už dopředu prodány. Takže i kdyby byly za 10 Mega, mají všichni smůlu, a těžko tedy mohl Siemens něco panu Jančurovi nabízet. Kam na to chodíte?)
Jo a kde u nás jezdí Taurusy pronajaté z Rakouska? Nebo si myslíte, že když loni pendolíno jezdilo do Vídně, tak jsme ho Rakušákům pronajímali? A že Slováci pronajímají nám potkany a my jim na oplátku zase krysy?
Máte v tom nějaký segedín.
10.02.2012 (19:38)  
Martin Grill - Jak víš, že to do Hamburku jezdit nebude? A i kdyby nejezdilo, nevíš, jestli to tam nebude jezdit za několik let nebo jestli to nebude jezdit někam jinam, kde se ta rychlost dá využít.
10.02.2012 (16:25)  
109E je prostě v současné době jediná lokomotiva schválená na celém území ČR

Myslite "schvalena na celem uzemi CR" s mistnimi vyjimkami, uplne stejne jako Taurus?
10.02.2012 (15:17)  
Alex7: Spíš bych je koupil za takových 10 let, kdy se v Česku modernizují tratě až na těch 230 km/h, které jsou schopny dosáhnout.

Optimismus je krásná věc... :)
registrovaný uživatel Alex7 
10.02.2012 (14:50)  
Snad ČD nebudou zajíždět do Německa. Když nebudou, tak němci nasadí svoje vlaky, které taky budou pohodlný (spíš ještě pohodlnější). ČD tak nebudou muset provozovat svoje vlaky, kvalita zůstane stejná a ještě k tomu ušetří peníze.

Já osobně o Siemensy nemám zájem. Spíš bych je koupil za takových 10 let, kdy se v Česku modernizují tratě až na těch 230 km/h, které jsou schopny dosáhnout.
10.02.2012 (14:26)  
KK: Jasně... chápu :) ...ale já bych si jako národní dopravce určitě nepořizoval vozidlo, na které můžu mimo tři koridory jen dívat. Ještě by tu byla varianta vést naše rychlíky Hamburk-Vídeň odklonem před Mnichov a Linec. Pak by nasazení 109E zcela postrádalo smysl :)

A teď vážně. Schvalovací proces na systému 15kV/16.6Hz je z pohledu EMC nejméně problematický. Nevidím do zákulisí, ale jak tu někdo psal. V Rakousku je testování kompletní, ovšem jakožto "država" Německa je povolení podmíněné získáním Německého razítka. Do mechaniky a podmínek pro provoz vozidel s nápravovým tlakem nad 17t rychlostí nad 200km/h se pouštět nebudu. To není můj obor.

EDIT: Jezdit se 109E rychlostí 230km/h nebude elektroniky problém. To je ale v dnešní době bohužel naprosto nepodstatné, protože jediná otázka zní: Půjde to "papírově"?
10.02.2012 (14:23)  
KK: A ono bylo něco takového po 109e požadováno?
registrovaný uživatel Kakov 
10.02.2012 (14:14)  
QS: a 109e je schválena pro provoz na 230 km/h v SRN?
10.02.2012 (14:08)  
Martin Utajený: Psal jsem to tu 100 krát a nejspíš budu muset i po 101. Taurus v provedení pro ÖBB není v ČR plně schválen a pravděpodobně také nikdy nebude. Siemens má jedinou v ČR plně homologovanou lokomotivu (kromě 25Hz KO) a to je ES64F4 s Vmax 140km/h o které tu nedávno byl článek.
Může se vám to nelíbit, ale 109E je prostě v současné době jediná lokomotiva schválená na celém území ČR (opět jako zmíněný Siemens bez 25Hz KO) s rychlostí 200km/h.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko