Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.
"České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.
Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."
České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.
Zdroj: České dráhy
Raquac: Takové informace skutečně nemám. Nicméně mechanické součásti pojezdu se nikdy nenavrhují "na knop". Je tomu tak u všech lokomotiv. Např. řada 350 vyhovuje pojezdem do 200km/h.
Nic to nemění na faktu, že elektrická výzbroj 109E je v současné době snad nejlepší vůbec. Turci jich objednali 80ks přestože v soutěži byl i Siemens a Bombardier s "osvědčeným" řešením. Koneckonců, německý Talent má taky motory a výzbroj ze Škodovky...
s temi zbytnymi soupravami bych tolik nepospichal, prave proto maji CD vyhrazeno od smlouvy odstoupi do brezna, aby se mezitim mohli nejak dohodnout s DB
Pokud jde o vyhrazená místa, může to být skutečně kontraproduktivní, neboť v případě volného vlaku se lidé rozmístí tak, aby seděli po co nejméně ("jeden na kupé"), takže zatímco ve vyhrazeném oddíle budou volná místa, ti, pro něž jsou určena, budou zabírat místa jiná. Gentlemanství si přitom představuji zcela jinak - například tak, že nikoho během cesty neobtěžuji. Spíše by měl být k dispozici na zavolání zaměstnanec dopravce, pokud se děje něco nekalého. Nebo být obdobně vyhrazena místa i pro muže, nechtějí-li být rozptylováni ženami? Kouření je věc jiná, to je přímé obtěžování, a nekouřit je opět věc gentlemanství, stejně jako nepokládat batohy na sedadla (zvláště je-li vlak obsazen), nestavět jízdní kola do uliček či vyhrávat si na celé kolo reproduktorem či vlastními ústy, pokud by to mělo obtěžovat byť jen jediného přítomného člověka.
Masina ovsem neni jen "elektronika". Mate snad spolehlive informace o tom, ze i mechanicka cast odpovida pozadavkum na Vmax 230 km/hod? Dovolim si o tom dost silne pochybovat.
Čekal jsem kdo si zase nepřečtě ani dvě po sobě jdoucí věty...
Ne jako Taurus, ale stejně jako ES64F4. Tzn. všude v ČR mimo 25Hz KO. Taurus smí POUZE na vybrané úseky koridorů, nikam jinam. Navíc pouze za předpokladu plné funkčnosti. A je to dáno konstrukcí jeho elektrické výzbroje, která lidově řečeno hází bobek na nějaké limity rušení právě proto, že na 15kV 16.6Hz s tím není problém.
KK: To přece nikdo nevyvrací. Jen tvrdím že pokud je plně schváleno u nás a plně schváleno u ÖBB, kde se používá stejná zabezpečovačka i napájecí systém, pak je něco shnilého v něměckém drážním úřadu.
(Kdo chce rýpat s "výjimkami", ať uvede jedno jediné vozidlo s asynchronními motory, které 25Hz KO zvládá. Nemá ho Škodivka, Zlýmens ani nikdo jiný... ;))
já jsem to také myslel vážně, pokud chci SVC nasadit na trasu Wien-Praha-Hamburg tak musím mít vozidlo schválené na všechny systémy/zabezpečovačky po trase......
řeknu na rovinu, já vůbec netuším jaký systém je jak náročný na schválení
1.Neni to ve vsech vlacich, ne
2.Tech kupe snad neni pulka v celym vlaku
3.Pochybuju, ze nastane stav, kdy v tom kupe jenom jedna zenska a ulicka bude narvana samyma chlapa a zadny zensky, co by si mohly sednout uz ve vlaku nebudou
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.