..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
28.02.2012 (23:45)  
Dobrý den pane Aleši Liesku.

Až teď po přečtení jsem si uvědomil, že jste reagoval na mě, v naší pro ostatní nepochopitelné debatě. Já si to přečtu a zase Vám odpovím ... ale nemyslím si, že najdem společnosu řeč. To, že s Vámi nesouhlasím neznamená, že jsem Váš nepřítel, jen mám svou hlavu a tu používám. To, že nějakej blbec něco vymyslí neznamená, že je to správné a už vůbec ne to, že takový človšk má presumpci správnosti i kdyby to byl ten co Mojžíšovi řekl Židovskou Šalamounskou odpověď na dotaz jak se jmenuješ, odpověděl jsem který jsem. Dodneška se mu říká Hospodin. Takto se tvoří omyly, mýty a nepravdy a v nich nechci a doufám že nechtějme žít. Nic víc.

Takže pokud napíšete: našich tratích neviděl JINÁ vozidla než Škoda, tak bych mohl napsat že neviděl, protože 20 let tu Lobovaly české dráhy pouze za české lokomotivy a pravda to je.

Takže pokud Vy si hrajete na Gentlemana a manipulujete debatu od diskriminačního kupé zase někam jinam, tak pro mě to manipulace je. To že jste ovlivnitelný a snadno akceptujete absolutní autoritu (vedoucí, média, politici, kněz - autoritu bez vysvětlení nebo možnosti volby) tak se nestavějte těm co nechtějí žít v Totalitě autorit.

Se vší úctou k Vám.

M.U.

PS: Když se oháníme tím Gentlemanstvím, tak vlastně tím, že nezákoně diskriminujeme pohlaví (mužů) odebíráním možnosti sezení vydaným nezákoným nařízením suplujeme potencionální možnost gentlemanství a vytváříme precenetní negativní postoj k jednomu pohlaví, ... lidově - vytváříme falešnou předtavu že musíme chránit ženy před muži. Když si žena chce nakojit dítě, tak ať si ho nakojí ...
21.02.2012 (12:30)  
tarten> máte pravdu, omlouvám se - starý zvyk :-)
Jedná se o vůz (či vyhrazená kupé) pro cestující s dětmi do 10 let. Nicméně (jak píšete) to nic nemění na diskriminaci, že cestující bez dítěte do 10 let tam nemá co dělat (s určitou výjimkou, že není žádný "oprávněný" zájemce o toto kupé, podobně jako je to s místenkou).
registrovaný uživatel tarten 
21.02.2012 (0:40)  
AL: Diskriminační (podle věku) je tedy i vůz pro matky s dětmi do 10 let

Jen upřesním, aniž by to ovlivňovalo pravdivost toho co říkáte: žádný vůz pro matky s dětmi do 10 let u ČD neexistuje. Ve vedlejším článku je chyba. ČD se s tím už před nějakou dobou vypořádaly.
20.02.2012 (8:55)  
VS je Vagónka Studénka (ve všech variantách souhrnného názvu "Škoda ČKD Moravskoslezská vagónka Tatra Studénka / Ostrava" :-)), LTZ je Luganskij Těplovozostrojítělnyj Zavod alias Lokomotivka ve Vorošilovgradu :-)
registrovaný uživatel Kakov 
19.02.2012 (22:22)  
Aleš Liesk.

omlouvám se za tak banální dotaz, mohu prosím vědět co znamenají zkratky VS a LTZ?
19.02.2012 (21:43)  
jaká je úměra mezi tím ETCS a 20 lety ... to nám něco podsouváte
Úměra je taková, že už 20 let se mluví o tom, jak se ETCS ve výhledu několika málo let vybuduje na všech evropských koridorech.

trať se dá postavit s 1 .ETCS ... když se na tom domluví a vůbec to nemusí být ETCS ...ne?
Ne. Jiná možnost než ETCS v současné době neexistuje. Zakazují to mezinárodní úmluvy - Bílá kniha evropského dopravního prostoru a Bílá kniha pro dopravu, jakož i TSI Control command and signaling.
A jinak - na kterém systému by se měly státy dohodnout? Myslíte, že třeba Francie by šla do LZB nebo Německo do TVM350? Těžko (i kdyby to bylo legislativně možné), protože v případě koridoru třeba sever - jih by se musely dohodnout zase jiné státy a teda by se dostal na území třeba Německa další systém (řekněme italský). To by byl pěkný maglajz.
Z tohoto pohledu je ETCS opravdu jediným rozumným řešením (bez ohledu na to, že ho neznáte).

- Vy jste si u nás nevšiml vozidel Siemens, Bombardier, Voith, Stadler, v blízké budoucnosti Pesa apod.?
Pane Liesku, ano asi viděl ... co to má společného?

Společného to má to, že vy jste tu tvrdil, že tratě musíme stavět podobně jako silnice, po kterých může "Chevrolet, Mercedes, Honda, Škoda nebo Moskvič ... ne jen Škoda ". Tak se vás ptám, jestli jste na našich tratích neviděl JINÁ vozidla než Škoda (ČKD, VS a LTZ beru jako že to je taky Škoda, snad vám to nevadí).

- To, že je (myšlenka samostatných kupé pro ženy ("feministické slepice", kdybyste nerozuměl)) postavená na hlavu, je objektivní pravda daná vaším postojem?
Pane Liesku myšlenka může být jakákoli, nesmí se jednat o diskriminaci rasy nebo Pohlaví

Určitá míra diskriminace je možná a potřebná. Diskriminační (podle věku) je tedy i vůz pro matky s dětmi do 10 let, diskriminační je, že ženy nesmějí zdvíhat břemena nad 15 kilo, diskriminační je sauna jen pro ženy?

- Francie neexistuje? Rusko či Ukrajina neexistují? Anglie se už potopila do moře?
Pane Liesku ... v Rusku, na Ukrajině a Bělorusku jsem byl minulý rok 2011 ... Ve Francii před 7 lety... Takže v té době kdy jsem ve jmenovaných státech byl, tam ty státy byly, stačí Vám to takto ... zase mi uchází souvislost

Souvislost je ta, že vy tvrdíte, že dva napěťové systémy máme jen u nás. Uvedené státy mají dva napěťové systémy (plošně, a několik dalších států si k plošnému ss systému přidává 25 kV (či 2x25 kV) pro VRTky), tak jsem se ptal, jestli máte potuchu o jejich existenci.

- Máme stavět koridory podle toho, co chce Němec, nebo podle svých potřeb?
Pane Liesku ... tuto otázku jsem si sám mnohokrát položil ... po zvážení všech pro a proti, bych řekl, že jak chce Němec.

No vidíte, a já bych řekl, že tak, jak my, samozřejmě s vazbou na sousední státy. Ony ty proudy, co chce Němec, se částečně kryjí s našimi, ale jednoznačně začít těmi našimi.

- Co si představujete pod pojmem "dopravní zabezpečení"?
Pane Liesku asi toto: soubor technických opatření k zabezpečení dopravní cesty, kterou dnes má každý civilizovaný stát. ... stačí?

Výraz "dopravní" zabezpečení je trochu zavádějící, ale budiž. Je to tedy soubor zařízení jak na straně infrastruktury, tak na straně vozidel (což ve vaší definici ještě chybí) pro bezpečnou jízdu vozidel. No a tady je další problém - každý civilizovaný stát to sice má, ale každý to má jiné. Pokud chcete jezdit z Ruska do Španělska, potřebujete mnoho zcela rozdílných systémů (ALSN a KLUB pro exSSSR, SHP pro Polsko, LZB pro Německo (a spíš i PZB, protože LZB je jen někde), KVB a TVM pro Francii, ASFA a EBICAB pro Španělsko). Problémem je už jen umístění všech těchto systémů na vozidlo (jak vlastní místo pro centrální jednotku, tak místo pro zobrazovače na pultu strojvedoucího (pult není nafukovací), místa pro snímače (které musí být v určitých místech, kde už může překážet jiný snímač) a v neposlední řadě třeba už nejsou volné konce náprav pro čidla - každý zabezpečovač může být shválen jen s jedním konkrétním typem čidla, takže není možno sdílet čidla více systémy).
Závěr je stejný jako v dodě 2: bez ETCS to prakticky nepůjde (pokud nechcete jezdit třeba max 100 km/h - taková dálková doprava by asi moc lidí nepřitáhla).

- Myslíte, že to, že 380-ky zatím nejezdí do Německa, je vinou zbytečně přísných ČESKÝCH předpisů?
Na to bych Vám Pane Liesku odpověděl celkem přesně, ale do té odpovědi se mi nechce ... byl bych obviněn a zase tázán odkud mám informace a ten zdroj zveřejnit nechci - nemohu.

No vidíte, a já vám na to odpovědět můžu. NENÍ to vinou českých předpisů. Nevím, odkud byste čerpal informace vy, ale já je mám přímo od tvůrců schvalovací dokumentace.

- Jak se teda republika jmenuje pro vás, když Česká republika se jmenuje jen pro lidi jako jsem já?
Pane Liesku, pro mě ten název je iluzorní. Tím, že nemáme hranice, tím, že nemáme armádu, tím že zákony a předpisy musíme přijímat podle zákonné soustavy EHP potažmo EU = Bruselu, tím že máme vládu, která rozhodla o potenciální exteritoriálnosti jistého území v Brdech ... už nejsme suveréní stát.

Pokud máte takovýhle názor, pak vás docela lituju. Národnostní cítění tu bylo i v dobách, kdy Čechy (s Moravou a Slezskem, abych se někoho nedotkl :-) byly součástí Rakouska - Uherska a ty vlastní hranice či armáda opravdu neexistovala. Být tu tenkrát víc lidí jako vy, tak tu dnes mluvíme německy, bydlíme v Prag, Bundesland Böhmen, a koridor Prag - Wien by už dávno byl hotový, měl byste tu jednotnou napájecí soustavu s 16,7 Hz a řešili bychom, jestli naše ÖBB koupí či nekoupí těch 16 Railjetů od Siemense.

Jinak z důvodu absolutního vzdálení od tématu končím diskusi (ale určitě se zase v nějaké další diskusi potkáme).
17.02.2012 (12:35)  
C.M.Burns

možná připoměl, těm co zapoměli ... těm co si nepamatují nebo papatovat nechtějí ... snažil jsem se Vám připomenout napovědět, že to o čem možná víte ... se Vás dotýká, nebo dotkne víc než myslíte. Prvopočátek byl u Železnice, jen jsem se setkal s tím, že někteří tu nechtějí slyšet. Každý má svůj názor a ten bere za pravdu. Mě šlo o to, proč když se nakupují krásné vlaky, které se teprve vyrobí tak SE ZHORŠÍ ZA PŘÍPLATEK. A vidím v tom tunel do kapes ... No a jsou tu lidé, co mě špiní, přetáčí mé věty, manipulují ...

Nebo tu někdo obhajuje to, že musí jiný dopravce se přizpůsbit nám. Uvědom si ... nic víc,... že všechno toto je prostě díra v systému a do ní padají peníze. Koupíme lokomotivy, ale musíme věřit podle Aleše Lieska, že vlastně lokomotivy Taurus pro naše koleje neexistují a my tedy OPRÁVNĚNĚ vyhodíme 100.000.000,-Kč za předělání 109e ...

Chápeš, záměrně vypíši výběrové řízení na zakázku ze které dostanu odsypáno... není zakázka - není odsypáno ... a to je špatně to je to o čem píši. ... koleje? Pro všchny ... proč jen pro jednoho nebo 2 ... nic víc ...



Pro pana Aleš Liesk



Jinak bych si dovolil vás požádat o odpovědi na otázky z předešlých příspěvků. Zajímalo by mne, jestli své názory máte něčím podložené, nebo zda musí být pravdivé jen proto, že jsou to vaše názory.

: ... Prosím tady je máte, jen berte v potaz ...

... Pane Liesku ...

Vy to berete zbytečně expertně ... já to beru normálním rozumem, tyhle kroky by řádný hospodář nedělal. Mě je jedno jestli má lokomotiva ETCS nebo BFLMPSVZ ... takže ...

- Mají se nakoupit vlaky (pro provoz Rusko - Španělsko) s více zabezpečovači nebo se nakoupí vlaky jen s jedním a pak se bude 20 let čekat, až po celé trase bude všude nasazeno ETCS?

Pane Liesku... jaká je úměra mezi tím ETCS a 20 lety ... to nám něco podsouváte, trať se dá postavit s 1 .ETCS ... když se na tom domluví a vůbec to nemusí být ETCS ...ne?


- Vy jste si u nás nevšiml vozidel Siemens, Bombardier, Voith, Stadler, v blízké budoucnosti Pesa apod.?
:
Pane Liesku, ano asi viděl ... co to má společného?

- To, že je (myšlenka samostatných kupé pro ženy ("feministické slepice", kdybyste nerozuměl)) postavená na hlavu, je objektivní pravda daná vaším postojem?

Pane Liesku myšlenka může být jakákoli, nesmí se jednat o diskriminaci rasy nebo Pohlaví ... Ano žilo by se nám líp kdybychom se zbavili jednoho etnika ..., že ale to nejde ...

- Francie neexistuje? Rusko či Ukrajina neexistují? Anglie se už potopila do moře?

Pane Liesku ... v Rusku, na Ukrajině a Bělorusku jsem byl minulý rok 2011 ... Ve Francii před 7 lety a Anglii nemám rád a nepojedu tam. Takže v té době kdy jsem ve jmenovaných státech byl, tam ty státy byly, stačí Vám to takto ... zase mi uchází souvislost - nevadí odpovídám Vám ...

- Máme stavět koridory podle toho, co chce Němec, nebo podle svých potřeb?

Pane Liesku ... tuto otázku jsem si sám mnohokrát položil ... po zvážení všech pro a proti, bych řekl, že jak chce Němec. On totiž Němec rozhoduje svou většinou s Francií víc než si myslíte. Je mi to líto ..., ale já bych vlakem rychlým i do Němec a Rakous atp ... ne okolo Labe 80km/h a tuto zemi mám rád a vlaky taky ... a nechci jezdit jak nám hrozí Merkelová do Berlína přes Varšavu...

- Co si představujete pod pojmem "dopravní zabezpečení"?

Pane Liesku asi toto: soubor technických opatření k zabezpečení dopravní cesty, kterou dnes má každý civilizovaný stát. Představuji si ho do budoucna tak, aby mohli všechny vlaky jet po všech kolejích stejného rozchodu, nebo dokonce i na více rozchodech ... stačí?

- Myslíte, že to, že 380-ky zatím nejezdí do Německa, je vinou zbytečně přísných ČESKÝCH předpisů?

Na to bych Vám Pane Liesku odpověděl celkem přesně, ale do té odpovědi se mi nechce ... byl bych obviněn a zase tázán odkud mám informace a ten zdroj zveřejnit nechci - nemohu.

- Jak se teda republika jmenuje pro vás, když Česká republika se jmenuje jen pro lidi jako jsem já?

Pane Liesku, pro mě ten název je iluzorní. Tím, že nemáme hranice, tím, že nemáme armádu, tím že zákony a předpisy musíme přijímat podle zákonné soustavy EHP potažmo EU = Bruselu, tím že máme vládu, která rozhodla o potenciální exteritoriálnosti jistého území v Brdech ... už nejsme suveréní stát.

Asi mi opět napíšete, že hranice máme a armádu taky ... ano PVO neexistuje a 14 Gripenů a 30 Tanků nás nezachrání ...

S přáním krásného ŽELEZNIČÁŘSKÉHO dne ...

M.U.
registrovaný uživatel tarten 
17.02.2012 (10:23)  
AL.: To by chtělo někde napsat, k čemu ty plusy a mínusy jsou... :-)

Jo, chtělo, třeba někam do té cedule o vkládání příspěvků. I když věřím, že někde to napsané a hodně daleko zastrčené už je...

(Mimochodem, vážím si vaší trpělivosti i diskuzních schopností. Přesto si nemyslím, že tahanice s trollem povede k nějakému skutečnému výsledku. Divím se, že na rozdíl od Red bula nebyly příspěvky M.U. ještě vymínusovány, tedy aspoň ty pozdější.)
16.02.2012 (9:05)  
J.Hasil
čím by tam ten pán J. asi tak jezdil, to už víc věřím LE,
Jelikož se nejedná o ježdění "od zítřka" ani od půlky roku, tak je dost času na zajištění třena leasingu či pronájmu. Pokud bude smlouva uzavřena na dostatečně dlouhou dobu, tak není problém peníze u banky sehnat.
Mmch, ten Leo by to musel udělat úplně stejně - stejnosměrnými Flirty by moc daleko nedojel, nemluvě o nízké kapacitě Flirtu.

M.U.
Já píši o vaší nadutosi nikoli o mém stěhování, jen potvrzujete má slova
Kde píšete o mé nadutosti? Mít vlastní názor je nadutost?
Víte, co je to nadutost? To je pohrdání ostatními, pomlouvání, neodpovídání na jejich otázky. Nevím, jak ostatní, ale já to vidím u vás, ne u sebe.
Jinak váš pohled na svět je velice zajímavý. Koukáte přes okno, ve kterém vidíte sám sebe, a ty své špatné stránky připisujete světu za oknem.

Já jsem psal o feministických slepicích a VY jste to otočil na ženy ... z mé strany se nejedná jak zmiňujete o manipulaci, přečtě te si co to mani - pula znamená ... ano Vy jste to otočil ... skutečně ... Vy
Za manipulaci by to možná bylo možno označit, kdyby v tom kupé seděly samice kura domácího (Gallus gallus f. domestica) a já vám podsouval, že ne. Ty tam evidentně neseděly, seděly tam ženy, které vy nazýváte slepicemi.
Můj názor je, že gentleman nenazve nikdy ženu slepicí. Gentleman by nanejvýš řekl: s názorem těchto dam se nemohu ztotožnit.
(A o to tady šlo - co je gentlemanské a co není. Duševní kvality zmíněných žen nejsou pro tuto debatu relevantní.)
Jinak vám dochází dech, že tam vkládáte ty tři tečky a nejste schopen napsat ani slovo "manipulace" dohromady?

Nemá to cenu ... svět je krásný, ale nevíme čím ... snad jen tím co máme po předcích, svět je bohužel jedno informační h... a v něm žijem a Vy nejste sám kdo ji podlehl ... prostě duch doby je něco jinoho než iluze doby ... ˇat se Vám daří, když jste již našel to štěstí v té iluzi žít ... a ta iluze Vás naplňuje
Nech me se opájet tedy železniční Iluzí a žijme v tom, vše vše je čisté jako křišťál ...

Možná že kdybyste šel do hospody až po debatě zde na fóru, měly by vaše příspěvky více smyslu (ale možná taky ne). Ale aspoň by byly více konzistentní a nepřerušované neustále těmi tečkami.

Jinak bych si dovolil vás požádat o odpovědi na otázky z předešlých příspěvků. Zajímalo by mne, jestli své názory máte něčím podložené, nebo zda musí být pravdivé jen proto, že jsou to vaše názory.

- Mají se nakoupit vlaky (pro provoz Rusko - Španělsko) s více zabezpečovači nebo se nakoupí vlaky jen s jedním a pak se bude 20 let čekat, až po celé trase bude všude nasazeno ETCS?
- Vy jste si u nás nevšiml vozidel Siemens, Bombardier, Voith, Stadler, v blízké budoucnosti Pesa apod.?
- To, že je (myšlenka samostatných kupé pro ženy ("feministické slepice", kdybyste nerozuměl)) postavená na hlavu, je objektivní pravda daná vaším postojem?
- Francie neexistuje? Rusko či Ukrajina neexistují? Anglie se už potopila do moře?
- Máme stavět koridory podle toho, co chce Němec, nebo podle svých potřeb?
- Co si představujete pod pojmem "dopravní zabezpečení"?
- Myslíte, že to, že 380-ky zatím nejezdí do Německa, je vinou zbytečně přísných ČESKÝCH předpisů?
- Jak se teda republika jmenuje pro vás, když Česká republika se jmenuje jen pro lidi jako jsem já?
15.02.2012 (22:08)  
Nemám nic proti konkurenci, já jenom nevím, čím by tam ten pán J. asi tak jezdil, to už víc věřím LE, to je podle mě seriózní firma, která nepomlouvá konkurenci a dokáže s ní i spolupracovat. Jinak si myslím, že Railjety jsou docela potřebné,nebo aspoň nové vozy na 200km/h. Jenom mi není jasné, jak to bude v budoucnu vypadat, pokud dneska jezdí dva přímé vlaky Berlín-Budapešť, ty by taky nahradil railjet?
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko