..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
09.02.2012 (10:52)  
northy:
píšeš předražený... No, půl miliardy neni zrovna málo. Ale celková cena za sedadlo poklesla o nějakých sedm tisíc. Abych pravdu řekl, a už o tom proběhla diskuze na káčku, počkal bych na výsledek. Je otázkou, co za těch pět set mega dostanu. Takže buď a nebo. V této ceně je také započítán i jeden vůz navíc, ale jeden řidičák na míň. Těžko říct....

A co se týče komunikace se zázrakem, je jasný že v tuhle chvíli to nejde, ale je připravena další smlouva na úpravu komunikace loko-souprava.
registrovaný uživatel northy 
09.02.2012 (10:40)  
ach jo a už je to tu zas nenápadné,ale soustavné předražování věcí kupovaných státními podniky. Railjety jsou krásný a moc jsem jim fandil, ale jak tu čtu zas nás budou stát o 400-500mil. víc než měly. nakonec se ukáže, že 380 není vhodná a budou se půjčovat TAURUSy od OBB samo že za nemalé peníze.
registrovaný uživatel zlobr 
09.02.2012 (10:31)  
A nevíte někdo, co za úpravy na 380 to bude?
RailJety prý mají svůj vlastní komunikační protokol a 380 standartní UIC. Podle mě by bylo logičtější upravit komunikační protokol na RJ. Ale nevím jestli jde jenom o tohle.
09.02.2012 (10:07)  
Českolipák: někde bylo, že 380 a jejich úprava bude stát dalších 50-100 mil.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
09.02.2012 (9:52)  
A teď ještě, jaká lokomotiva to bude vozit - Taurus či 380 ČD ?
Aby se náhodou neopakovaly prodlevy jako u nasazení Pendolin..

PS. Aspoň by se zkrátilo o 10 min čekání v Drážďanech a možná i v Praze.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko