..: Veřejné hlasování o elektronických plánovačích cest zahájeno :..

EU - vlajka Brusel — Od 5. prosince 2011 může veřejnost na stránkách Evropské komise hlasovat v anketě o evropských plánovačích cest. Na výběr má z 12 vyhledávačů, které se dostaly do užšího výběru z původních 28 přihlášených. Mezi vybranými nechybí český IDOS, německý HAFAS či rakouský Scotty. Hlasování bude ukončeno 13. ledna 2012. Vítěze se dozvíme v únoru 2012 v Bruselu, kde dostanou pozvání na světový kongres ITS do Vídně (22. – 26. října 2012), aby prezentovali své nápady a řešení. Soutěž je součástí Evropské iniciativy pro mobilitu, která byla vyhlášena místopředsedou Evropské komise a komisařem pro mobilitu a dopravu Siimem Kallasem. „Dnešní nesourodá směsice plánovačů cest je nekompatibilní s jednotným evropským dopravním trhem, který všichni potřebujeme. Proč si ještě nemohu přes internet najednou naplánovat nebo zarezervovat cestu po celé Evropě, a přitom přecházet z letecké dopravy přes železnici a námořní dopravu až po městskou nebo silniční dopravu? Technologie už existuje, musíme jenom věci uvést do pohybu,“ prohlásil při zahájení soutěže v červnu 2011 eurokomisař Kallas. V Evropě je dnes více než 100 plánovačů cest, žádný z nich ale nenabízí komplexní hledání spojení a některé podléhají i účelovým zájmům provozovatelů, jak nedávno ukázal případ WESTbahnu. Cílem této soutěže je proto nalezení nejlepších vyhledávačů, příp. sběr námětů na vytvoření úplně nového. V květnu tohoto roku Evropská komise oznámila úmysl standardizovat informační systémy dopravců a v budoucnu tak nabídnout cestujícím nákup jízdenek po celé Evropě na všechny spoje. Spolu s tímto hlasováním dává najevo svůj cíl - podpořit mobilitu občanů EU a obecně všech cestujících.

Zdroj: EUROPA - Press Releases, Ministerstvo dopravy ČR


miropiro | 27.12.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Evropa


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.12.2011 (12:22)  
@ M:

>>> OT >>> hezka stranka, a hodne aplikaci. pobavily me pravopisny chyby, a ze vseho nejvic me rozesmal footer, kde maj uvedeno "Powered by Linux" :))
registrovaný uživatel JOHNZ 
28.12.2011 (1:23)  
Pazzy: A ja zas mam info, ze autor pubtranu p. Hejl dostal od idnes a Chapsu ponuku a vyvoj pokracuje pod oficialnymi kridlami, pricom sa rozhodne neda tvrdit ze by ostal nespokojny. Takze pubtran je teraz uz vlastne oficialnym mobilnym klientom IDOSu. Takisto ta doprava v google maps je akciou ceskeho googlu a tiez sa na tom (hoc okrajovo) podielali ludia z Chapsu). Tak ich uz tolko nedemonizujte ;)

rpet: [reklama] Vodafone Passport data, 170 Kc/mesiac alebo 50 Kc/den, obstaratelne aj ku predplatenej karte, datovy prenos v zasade neobmedzeny (akurat je tam FUP po ktorej sa obmedzuje rychlost na uroven EDGE). Pouzitelne v zasade v celej Europe + par lokalit mimo.

fanusik UTF: Všetko bude ...
registrovaný uživatel M 
28.12.2011 (1:11)  
Nejake narodni kolo asi - kategorie mobilni aplikace:))
http://www.aplikaceroku.cz/2011/nominovane-aplikace/
registrovaný uživatel Pazzy 
28.12.2011 (0:50)  
Robert-Antonio Tak si to přesně představuju. Vím, že člověk, co dělám Pubtran, nejlepší mobilní aplikaci na IDOS měl prý problém se sosáním dat a musel přidat reklamu :-) Že mu nechtějí dát Chaps data.
Vždycky přemýšlím, jaký je racionální důvod dopravců nedávat vlastní jízdní řády. Možná to je tím, že mají peníze jisté od státu. Třeba SA má kartičkové jízdní řády všude, v Praze jsou ještě vidět občas různé Ropiďácké... Ale myslím, že všichni natolik vsadili na IDOS, že už nedělají ani vlastní weby. Ale nevím, jak je to s daty mimo IDOS...
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.12.2011 (0:19)  
@ Jozef:

>> OT continue>> no ja tvrdim furt, ze ten google toho umi o dost vic, nez vubec tusime... nebejt silenejch datovejch prenozu, nebo spis silenejch poplatku za datovy prenosy, tak na ceste z uk do cr pouzivam jen google maps s navigations, v gb jsou lepsi, nez klasicky navigace :D
27.12.2011 (22:13)  
Kdyby místo cípovin raději NAŘÍDILI, aby dopravci MUSELI vydat veřejnosti trafikon v nějakém dobře definovaném a strojově čitelném formátu.

Opravdu nechápu, proč by měl mít IDOS monopol na zpracovávání těchto dat. Prohlásit jízdní řád za „duševní vlastnictví“ může jenom naprostý blb...
registrovaný uživatel JOHNZ 
27.12.2011 (22:00)  
Kým začnete nadávať, skúste si zistiť niečo o TSI TAP ;)
27.12.2011 (21:19)  
Možná by stačilo mít v "národních" vyhledávačích dedikovaný přístup ve standartu X (případně Y) pro Velký, "mezinárodní", vyhledávač. Velký, obsahující pouze mezistátní linky, by se v případě potřeby připojil k tomu národnímu a zadal by mu vyhlednání vnitrostátního spoje z nejbližší zastávky za hranicemi, přičemž "národní" vyhledávač by po skončení vyhlednání odeslal data tam, kam by ho Velký nasměroval. Naopak malý vyhledávač by v případě, že dotaz je mimo jeho rozsah, poslal dotaz na velký vyhledávač, a následuje řešení dle bodu jedna.
Sice by to asi některé "špeky" nedkázalo samo najít, ale zase by to bylo odolné proti pádům/útokům. Národní vyhledávače, které beztak realizují drtivou většinu vyhledávání, by i v případě disfunkce toho "velkého" byly plně funkční s vlastními daty (dnešní stav).
Výhoda by byla, že by dopravci mohli volně přejít z jednoho poskytovalete databázových služeb na jiného, jenom by museli splnit standardizovaný interface pro "velký" vyhledávač.
27.12.2011 (21:01)  
(OT) Pro zajímavost přístup Google k této věci. http://code.google.com/transit/spec/transit_feed_specification.html :-)
27.12.2011 (20:09)  
Opět typicky evropské řešení :-(
Kdyby místo jednotného vyhledávače raději nařídili národním dopravcům*, aby zveřejňovali své jízdní řády v strojově čitelném formátu, plus veřejné API pro koupi jízdenky, udělali by více muziky za méně peněz. Vývoj vyhledávačů spojení není zas až taková věda, aby to nemohly dělat soukromé firmy :-)
Jenže to je příliš neevropské, takže naši bruselští soudruzi raději udělají soutěž a vyberou Jeden Správný Evropský Vyhledávač, který na rozdíl od Idosu jistě nebude nijak zatížený nadstandardními vztahy typu Chaps-MD.

* Neznám soukromého dopravce, který by syslil svoje data tak důkladně, jako to dělají např. ČD a DB.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko