Brusel — Od 5. prosince 2011 může veřejnost na stránkách Evropské komise hlasovat v anketě o evropských plánovačích cest. Na výběr má z 12 vyhledávačů, které se dostaly do užšího výběru z původních 28 přihlášených. Mezi vybranými nechybí český IDOS, německý HAFAS či rakouský Scotty. Hlasování bude ukončeno 13. ledna 2012. Vítěze se dozvíme v únoru 2012 v Bruselu, kde dostanou pozvání na světový kongres ITS do Vídně (22. – 26. října 2012), aby prezentovali své nápady a řešení. Soutěž je součástí Evropské iniciativy pro mobilitu, která byla vyhlášena místopředsedou Evropské komise a komisařem pro mobilitu a dopravu Siimem Kallasem. „Dnešní nesourodá směsice plánovačů cest je nekompatibilní s jednotným evropským dopravním trhem, který všichni potřebujeme. Proč si ještě nemohu přes internet najednou naplánovat nebo zarezervovat cestu po celé Evropě, a přitom přecházet z letecké dopravy přes železnici a námořní dopravu až po městskou nebo silniční dopravu? Technologie už existuje, musíme jenom věci uvést do pohybu,“ prohlásil při zahájení soutěže v červnu 2011 eurokomisař Kallas. V Evropě je dnes více než 100 plánovačů cest, žádný z nich ale nenabízí komplexní hledání spojení a některé podléhají i účelovým zájmům provozovatelů, jak nedávno ukázal případ WESTbahnu. Cílem této soutěže je proto nalezení nejlepších vyhledávačů, příp. sběr námětů na vytvoření úplně nového. V květnu tohoto roku Evropská komise oznámila úmysl standardizovat informační systémy dopravců a v budoucnu tak nabídnout cestujícím nákup jízdenek po celé Evropě na všechny spoje. Spolu s tímto hlasováním dává najevo svůj cíl - podpořit mobilitu občanů EU a obecně všech cestujících.
Openkrad má sice slušnou publicitu, ale jsou i lepší a míň nápadný metody .. viz http://piratskenoviny.cz/?c_id=33479
M Zikmund to myslel dobře. Sice se zruší Plzeňská karta, ale aplikace bude na "dopravní kartě" společně s IN. To znamená, že Plzeňákům, kteří cestují za hranice města s ČD ubude jedna škrabka. Ti, kteří jezdí jen po městě budou mít kartu kompatibilní. Takže elektronická peněženka by šla využívat nejen v Plzni, ale také třeba v HK, Praze, nebo v IDOLu.
Současný stav, kdy je cestující trestán vyšším tarifem jenom proto, že nevlastní tu správnou kartu je znevýhodňování hromadné dopravy jako celku a nahánění cestujících do IAD
základní myšlenku máte dobrou (při zřizování citi karet použít službu ČD), také říkám, že by se mělo vycházet z IN-karty
ad bouchnutí do stolu: otázka je, zda by se takovým postupem nenapáchalo víc škody než užitku.... (nasrání objednatele a z toho plynoucí nevole vůči ČD)
spíš bych to viděl, že ČD sami budou nabízet svůj systém, tj. přihlásit se s nějakým partnerem na dodávku HW do výběrka na dodávku citikaret, s tím, že "mi máme výhodu v propojení se železnicí a to otevře cestu vašim občanům na železnici..."
ad Plzeň: jízdenkové automaty se neruší jen kvůli úspoře, ale proto, že jejich využití je minimální, plzeňané mají plzeňskou kartu, která umožňuje i koupit přímo ve voze jednorázovou jízdenku (to je ten nejpřívětivější způsob), dále pomocí SMS, u řidiče, v trafikách.... takže ten automat byl jaksi navíc a na to kolik stojí, to přinášelo málo muziky....
když už namítáte rušení Plzeňské karty: zvažte, jaké náklady má její existence a jaké její neexistence, před PK bylo v provozu 8 prodejních míst, kde muselo měsíc co měsíc 20 lidí (potřeba na směnu) prodávat kupony, dnes na to stačí 4 lidi a samoobslužná dobíjecí místa
tak to je opravdu neuvěřitelné :-) mohu prosím vědět o jaký problém se u Viamontu jednalo? děkuji
Historii čipovek = od kterého roku se začaly používat neznám, ale tzv. pilotní projekt IN-KARTA ČD se uplatnil u zaměstnaneckých režijek ... takže ČD mají více méně celostátně fungující systém čipovek.
A teď přichází ta "hloupost ČD a.s.".
Někde se vytvoří "IDS s čipovkou", smysl má IDS tehdy, když je v něm železniční dopravce, který akceptuje čipovky IDS (města).
A tak místo toho, aby ČD řekly :"vážení, chcete, abychom byli součástí IDS a akceptovali čipovky ... Fajn, tak budete používat čipovky model IN-KARTA ČD, na které si můžete nahrát svoje krajské / městké / knihovnické / parkovací, pracovní dobu sledující, dveře otvírající a "bůhví jaké" aplikace, to nám nevadí - kapacita je na 32 aplikace, místo toho, aby se ČD přizpůsobovaly jednotlivým systémům ...
A jestli se vám to nelíbí, vlezte nám se svým požadavkme na záda ... a odcházíme, až se rozhodnete, tak se račte zastavit, kde sídlíme víte ... Prostě bouchnout do stolu ...
Kolik z těch nedrážních čipovkých projektů má 24 hodinový správcovský servis, včetně "Ježíška a Silvestra". Ani jeden ...
MHD Plzeň zruší jízdenkové automaty, protože je stojí ročně 2 melouny. Zajímalo by mne, kolik ročně stojí správa "PLzeňské karty" používané jako jízdenky MHD, zda by se jejím zrušením neušetřilo více ...
Na druhou stranu, proc by mela byt karticka jenom ceska, proc ne evropska? No a argumenty, proc by mela byt jen ceska si muzete aplikovat i na otazku, proc ma kazde mesto vlastni...
Proč by měly ČD příchozímu u přepážky prodat jízdenku konkurence, když lze víceméně vždy (vlaků ČD je přece jen o něco víc než vlaků RJ) nabídnout v podobném čase vlastní produkt? Lepší prodat vlastní jízdenku než mít nějaký směšný "fee" ... a ten kdo chce RJ za každou cenu půjde rovnou do pokladny RJ, že ano ...
U Viamontu apod. se jedná o jinou situaci. Do takových Kraslic ČD samy nejezdí, takže prodejem jejich jízdenky své služby rozšiřují, nikoliv kanibalizují.
Jenomže zavést něco podobného na celém území státu je pro vládnoucí politické křupany a jejich pochlebovači a vlezněkamisty nad jejich schopnosti. Raději se zabývají elektronickými čipovými jízdenkami,
Ano. V podmínkách ČR jednotný a jednoduchý systém nemá šanci protože by byl příliš levný a kamarádi by neměli zakázky. Takže budem vydávat předražené čipovky v každém městě a nejlépe je co 3 roky (aniž by k tomu byl závažný technický důvod) vyměňovat, aby penězovod nikdy nevyschl.
Těžko říci, zda by mezistátní systém akceptoval omezené kontingenty míst mezi jednotlivými tarifními body, tudíž by se mohlo stát, že žlutý vlak by byl plně obsazen zahraniční skupinou v úseku Praha - Pardubice nebo naopak ... a po zbytek trati by jel třeba prázdný ...
Chyba je v zákoně, který nepodmiňuje udělení tuzemské licence k provozování veřejní drážní přepravy osob, případně účinnost nadnárodní licence vyřešením těchto záležitostí > chceš-li být součástí „systému", tam musíš akceptovat pravidla stanovená většinovými hráči na trhu ... třeba i zahraničními ...
Máte pravdu s tím „jednotným" tarifem, o němž už kdysi „básnil" Petr Šimral.
Prostě to, co se v „zemi veřejné dopravě, zejména železniční, zaslíbené" nazývá Swiss Travel Systém [STS]. Tam jsou provozovatelé veřejné dopravy drážní (včetně lanovek) i nedrážní (silnice, voda) součástí tohoto systému a hraje se podle jednotných pravidel, která v odůvodněných případech umožňují odchylky od „všeobecného tarifu", ale celý STS představuje jeden velký INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM, tak po stránce organizačně dopravní, tak tarifní, ačkoli v jeho rámci existuje bezpočet jak kantonálních, tak mezikantonálních „IDS / dopravních / tarifních svazů", ale i mezistátní „svazy" (kolem Basileje > Švýcarsko, Francie, Německo, kolem Bodamského jezera Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko) ... A to jsou země nejen s vyspělou tržní ekonomickou (kde podle jistého pana Profesora CSc. všechno řídí neviditelná ruka trhu), ale i země s demokratickými tradicemi (Švýcarsko = kolébka demokracie).
Prostým důkazem, že to lze i tuzemských (mezistátních) podmínkách je projekt EGRONET LIBNET apod.
Jenomže zavést něco podobného na celém území státu je pro vládnoucí politické křupany a jejich pochlebovači a vlezněkamisty nad jejich schopnosti. Raději se zabývají elektronickými čipovými jízdenkami, coby důkazem „údajné" dokonalosti systému a pokroku 21. století, zatímco švýcarský STS dosahuje dokonalosti a především funkčností systému bez čipových karet s papírovými jízdenkami, které podle křupanů jsou dokladem zaostalosti ...
>>> OT >>> ale ne. prosim, ne toto. pochop, ze kdyz vyjizdim ze south-west england, na pristrojovce sedi pda s neomezenym datovym tarifem (zadne FUP), neomezenym volanim do jiste site, 250 minutama free do ostatnich uk siti, tak urcite nejsem nijak happy kupovat simky zvlast pro francii, belgii, holandsko, nemecko a cr jen proto, abych mel uspokojivy pocit z toho, ze muzu pouzit google maps. slo by to i s off-line g-maps, ale ma to hacek: nevidi live traffic a neumi pohlidat speed limit, v mem pripade velmi dulezita vec.
predplacenou kartu vodafonu jsem si kupoval naposledy v rijnu za 200 kc na ruzyni, a musim rict, ze jsem u toho penil vzteky. minuta za 6.50, zadny data, nic. proste jen predrazeny volani. neskutecny. ale koupit jsem to musel, aby rodina financne nekrvacela pokazde, kdyz jim odnekud z cr chci zavolat... (mezinarodni hovor me u myho operatora stoji 10 penci a zadnej propojovaci poplatek...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.