..: RegioJet představil nabídku pro osobní vlaky Bratislava - Komárno :..

VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Juraj Kováč Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.

VT643 Talent, RegioJet, interiér 1. třídy, foto: Juraj Kováč Po roce příprav není dokončený koncept návazných autobusových spojů objednávaných Trnavskou župou, ale RegioJet deklaroval, že věc intenzivně vyjednává. Hotová není ani optimalizace jízdních řádů v Bratislavě, aby na sebe navazovaly osobní vlaky RJ s tramvajemi a autobusy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dalším krokem by mělo být i zapojení do Bratislavské integrované dopravy (BID), které by umožnilo cestování na společný jízdní doklad jak v samotném hlavním městě, tak při cestě do něj. Uzavřená zatím není ani další z podmínek smlouvy s MDVRR - uznávání dokladů RegioJet a ZSSK navzájem. RegioJet odhaduje, že společné doklady se zavedou na přelomu léta a podzimu. Zdržení vysvětlují nutnými úpravami systémů. Prozatím byl tarif slovenského RegioJetu přizpůsobem tarifu ZSSK včetně nejnovější slevy Regional. Přesto zde panují odlišnosti — RJ bude levnější na nejkratších úsecích a za hranicí 60 km, kde končí sleva ZSSK Regional. O použití kreditové jízdenky Student Agency se RegioJet během tiskové konference ani v materiálech nezmínil, přesto nastínil existenci zákaznického jízdného. Prodej jízdních dokladů zajistí v Bratislavě hlavné stanici, Bratislavě-Novom Mestě a Dunajské Stredě nově otevřená zákaznická centra RegioJet, v Komárně bude smluvním prodejcem ZSSK, v ostatních stanicích a zastávkách pak budou jízdenky prodávat zaměstnanci ŽSR. Prodej jízdenek bude zahájen 20. února.

761.001 METRANS, VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Martin Grill Trať 131 Bratislava - Komárno bude malým demonstrátorem, který má prokázat smysl investice do veřejné dopravy na Slovensku. Zástupci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoja potvrdili, že pokud se podaří přivést nové cestující z individuální dopravy do vlaků, bude to argument pro Ministerstvo financí SR, aby přidalo finance na dopravu. V roce 2011 na trati proběhla modernizace 35km úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Opravovaly se nejen nástupiště, přístřešky a mobiliář, ale také svršek, modernizovalo se zabezpečovací zařízení na trati a některých přejezdech. Účelem bylo mj. navýšit dopravní kapacitu. V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků vedených po trati 132 a počítá se s dalším nárůstem v následujících letech. Pro RegioJet tato oprava znamená jen nepatrné zkrácení jízdních dob - v původním návrhu zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 36. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 38 minutách. Samotný RegioJet investoval do mobiliáře některých zastávek a na přelomu ledna a února zahájil vystavbu P+R parkovišť v Dunajské Stredě a Kvetoslavově. V roce 2012 plánuje ŽSR podobnou komplexní rekonstrukci v úseku Dunajská Streda - Komárno.

RegioJet slibuje na první prezentační jízdy pro veřejnost v druhé polovině února s tím, že i po startu 4. března bude v prvních týdnech nabídnuta zvláštní relační sleva. Vyzkoušet bude možné i palubní služby - palubní wifi síť, v ranních spojích denní tisk a občerstvení z nápojového automatu.

Zdroj: RegioJet, MDVRR SR, ŽSR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 6.2.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
10.02.2012 (7:24)  
Karel Kovářík > pokud si na firmu koupim telefon a jeho porizeni spolu s provozem bude nekolikanasobkem toho, co tim ziskam (ksefty navic, uspory jinde), uz se to te dotaci blizi a pokud to investice je, hodne spatna.

U toho Koordisu se vraci kolikanasobek puvodni investice? Aspon radove?
registrovaný uživatel Kakov 
09.02.2012 (22:31)  
Sim:

jestliže si Koordis objedná u soukromé firmy 5× denně jízdu autobusu z Kuřimi do Blanska a zpět (teď není důležitý skutečný počet) s tím, že vybranné jízdné se Koordisu odevzdá, tak je naprostý nesmysl říkat platbě za ujeté km dotace....
(kolegové v Brně běžně používali)

když jsi jdete něco koupit do obchodu, platíte účet za mobil, elektriku.... určitě těm platbám neříkáte dotace.....
09.02.2012 (14:55)  
jeste necemu nerozumite??
Teď už rozumím. Prostě odpovídáte na jinou otázku, než byla položena.
registrovaný uživatel rpet  mail  
09.02.2012 (11:01)  
@ babilon:

V ČR není minimální mzda stejná jako v GB. Takže znova

nemam cas, vezmu to zkratka:

pro vsechny mene chapave jedince: podminky v GB jsou takove, jake jsou. pokud by stejne podminky byly i v CR, ANO, bylo by to jiste.

jeste necemu nerozumite??
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.02.2012 (9:39)  
Ještě k Regiojetu. Souhlasím s panem Neaerthonem. Před dvěma týdny v pátek ve 13:33 IC 1009 Regiojet, tudíž v páteční špičce, byl vlak přistaven s třemi vozy a na nástupišti stálo hodně málo lidí :).
09.02.2012 (1:09)  
rpet: V ČR není minimální mzda stejná jako v GB. Takže znova -
jste si opravdu jist, že by v českých podmínkách měly větší úspěch vlaky s britskou kvalitou a britskou cenou?
registrovaný uživatel rpet  mail  
09.02.2012 (0:29)  
: Joska Holibajda:
Jste si opravdu jist, že by v českých podmínkách měly větší úspěch vlaky s britskou kvalitou a britskou cenou? Byl by o ně opravdu větší zájem než je v současnosti o vlaky ČD?

jsem o tom, Josko, navysost presvedcen - pokud by v CR byla minimalni mzda na prizblizne stejne urovni, jako v GB. (prum. mesicni mzda netto je cca 1000 liber, 600 liber najem, 200 ostatni vydaje, zakaznicka karta mesicni s tarifem z mesta do mesta cca 90 liber - ale to jen odhaduju, protoze jsem nikdy rail card nemel...)
registrovaný uživatel Sim 
08.02.2012 (23:00)  
Panove, nechapu, ze nekomu muze vadit neco na oznaceni "dotace". Pro me za me si tomu rikejte jak chcete, ovsem pokud si uvedomite, ze mame dva zpusoby podpory podnikani, kde jednim je investice (= ocekavam zhodnoceni penez), tou druhou bude dotace (= ocekavam, ze z toho uz neuvidim ani korunu), at si proto vymyslite nazev jakykoliv. To jen tak pro poradek.

A jeden z pruseru, ktery u nas doprava zaziva, je, ze penize nalite do infrastruktury jsou dotaci a ne investici :-(
registrovaný uživatel lbc 
08.02.2012 (21:54)  
Domnívám se, že znění části věty mělo být minutově: ,,zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 38. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 36 minutách´´.
08.02.2012 (20:30)  
Martin Grill: Dal někdo šanci lidem poznat, že to jde i jinak? Objevilo se tu pět nových společností, které by byly právoplatnou konkurencí pro ČD?

To všechno by bylo k ničemu, když jsme neměli (a stále nemáme) tratě opravené alespoň na rychlost dálnic. Na to se měl stát soustředit. Z Prahy do Liberce teď lidi vlakem jezdit nebudou, ani kdyby linku provozoval pánbůh.

Martin Grill: Už jsem tu jednou popisoval ten rozdíl v mentalitě:
Švýcar: "Mám dost peněz, tak přece nebudu jezdit autem. Nechám se vozit vlakem."
Čech: "Mám dost peněz, tak přece nebudu jezdit sockou. Budu si vozit zadek v autě."


Stejná odpověď. Vlak Zürich-Geneve každou půlhodinu je (mírně) rychlejší než auto, i když má 8 zastávek. Pak ani 5 společností nepotřebujou, jezdí to jen SBB.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko