..: RegioJet představil nabídku pro osobní vlaky Bratislava - Komárno :..

VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Juraj Kováč Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.

VT643 Talent, RegioJet, interiér 1. třídy, foto: Juraj Kováč Po roce příprav není dokončený koncept návazných autobusových spojů objednávaných Trnavskou župou, ale RegioJet deklaroval, že věc intenzivně vyjednává. Hotová není ani optimalizace jízdních řádů v Bratislavě, aby na sebe navazovaly osobní vlaky RJ s tramvajemi a autobusy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dalším krokem by mělo být i zapojení do Bratislavské integrované dopravy (BID), které by umožnilo cestování na společný jízdní doklad jak v samotném hlavním městě, tak při cestě do něj. Uzavřená zatím není ani další z podmínek smlouvy s MDVRR - uznávání dokladů RegioJet a ZSSK navzájem. RegioJet odhaduje, že společné doklady se zavedou na přelomu léta a podzimu. Zdržení vysvětlují nutnými úpravami systémů. Prozatím byl tarif slovenského RegioJetu přizpůsobem tarifu ZSSK včetně nejnovější slevy Regional. Přesto zde panují odlišnosti — RJ bude levnější na nejkratších úsecích a za hranicí 60 km, kde končí sleva ZSSK Regional. O použití kreditové jízdenky Student Agency se RegioJet během tiskové konference ani v materiálech nezmínil, přesto nastínil existenci zákaznického jízdného. Prodej jízdních dokladů zajistí v Bratislavě hlavné stanici, Bratislavě-Novom Mestě a Dunajské Stredě nově otevřená zákaznická centra RegioJet, v Komárně bude smluvním prodejcem ZSSK, v ostatních stanicích a zastávkách pak budou jízdenky prodávat zaměstnanci ŽSR. Prodej jízdenek bude zahájen 20. února.

761.001 METRANS, VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Martin Grill Trať 131 Bratislava - Komárno bude malým demonstrátorem, který má prokázat smysl investice do veřejné dopravy na Slovensku. Zástupci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoja potvrdili, že pokud se podaří přivést nové cestující z individuální dopravy do vlaků, bude to argument pro Ministerstvo financí SR, aby přidalo finance na dopravu. V roce 2011 na trati proběhla modernizace 35km úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Opravovaly se nejen nástupiště, přístřešky a mobiliář, ale také svršek, modernizovalo se zabezpečovací zařízení na trati a některých přejezdech. Účelem bylo mj. navýšit dopravní kapacitu. V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků vedených po trati 132 a počítá se s dalším nárůstem v následujících letech. Pro RegioJet tato oprava znamená jen nepatrné zkrácení jízdních dob - v původním návrhu zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 36. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 38 minutách. Samotný RegioJet investoval do mobiliáře některých zastávek a na přelomu ledna a února zahájil vystavbu P+R parkovišť v Dunajské Stredě a Kvetoslavově. V roce 2012 plánuje ŽSR podobnou komplexní rekonstrukci v úseku Dunajská Streda - Komárno.

RegioJet slibuje na první prezentační jízdy pro veřejnost v druhé polovině února s tím, že i po startu 4. března bude v prvních týdnech nabídnuta zvláštní relační sleva. Vyzkoušet bude možné i palubní služby - palubní wifi síť, v ranních spojích denní tisk a občerstvení z nápojového automatu.

Zdroj: RegioJet, MDVRR SR, ŽSR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 6.2.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.02.2012 (10:29)  
Martin Grill: A kolik z těch vlaků vozí do Dunajské Stredy dopravce Metrans Rail?
registrovaný uživatel Marek Halás  mail  
06.02.2012 (10:16)  
Čmelák-hlúposť.Metrans skutočne do Dunajskej Stredy jazdí denne,načo by im potom bol nový terminál?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
06.02.2012 (9:51)  
Čmelák Polský: Skutečně? Já za prosinec vidím něco jiného...

http://www.metrans.cz/train.php

Pokud jezdí každý den v týdnu, nejspíš se už nejedná o výjimečnou přepravu.
registrovaný uživatel Keprt 
06.02.2012 (9:38)  
Škoda těch spěšňáků ukončených na Novém Mestě, to je dost znehodnocuje. Důvodem je kapacita na hl.?

Neuvažuje se v rámci investic do infrastruktury s vybudováním přestupů vlak/MHD v oblasti stávajících konečných Astronomická a Čiližská?
06.02.2012 (9:04)  
Semik: Od ZST Nove Mesto je takt 12 (PD), 15 (prazdniny), 20 (SN). Problem je ze tam jazdi jedina linka a to preto, ze tam vlastne nikto necestuje - elektricky su tam iba kvoli tomu, ze tam je obratisko na spravnom mieste (vytazenost vznika na Vajnorskej, k ZST sa L1 chodi v zasade len otocit).
06.02.2012 (9:02)  
Tak takhle nejak by se to mohlo delat, pratele. Nerikam, ze z toho bude rychly uspech, ale systematicke reseni vsech hygienickych faktoru tady je. A vsimnete si, ze tento pilot nedostali soudruzi ze ZSSK. Proc asi...

Nevim, proc uz davno v Praze nevyzkouseli totez treba na pacifiku nebo hrbate (nemluve o nejake zasadnejsi trati), mohlo se taky leccos ukazat...
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.02.2012 (8:39)  
To je v Bratislavě tak ubohá MHD, že chtějí napasovat příjezdy vlaků k tramvajím?
06.02.2012 (8:21)  
Nevím, proč je v textu zmiňován dopravce METRANS Rail, když ten jezdí do Dunajské Stredy výjimečně.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko