..: RegioJet představil nabídku pro osobní vlaky Bratislava - Komárno :..

VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Juraj Kováč Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.

VT643 Talent, RegioJet, interiér 1. třídy, foto: Juraj Kováč Po roce příprav není dokončený koncept návazných autobusových spojů objednávaných Trnavskou župou, ale RegioJet deklaroval, že věc intenzivně vyjednává. Hotová není ani optimalizace jízdních řádů v Bratislavě, aby na sebe navazovaly osobní vlaky RJ s tramvajemi a autobusy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dalším krokem by mělo být i zapojení do Bratislavské integrované dopravy (BID), které by umožnilo cestování na společný jízdní doklad jak v samotném hlavním městě, tak při cestě do něj. Uzavřená zatím není ani další z podmínek smlouvy s MDVRR - uznávání dokladů RegioJet a ZSSK navzájem. RegioJet odhaduje, že společné doklady se zavedou na přelomu léta a podzimu. Zdržení vysvětlují nutnými úpravami systémů. Prozatím byl tarif slovenského RegioJetu přizpůsobem tarifu ZSSK včetně nejnovější slevy Regional. Přesto zde panují odlišnosti — RJ bude levnější na nejkratších úsecích a za hranicí 60 km, kde končí sleva ZSSK Regional. O použití kreditové jízdenky Student Agency se RegioJet během tiskové konference ani v materiálech nezmínil, přesto nastínil existenci zákaznického jízdného. Prodej jízdních dokladů zajistí v Bratislavě hlavné stanici, Bratislavě-Novom Mestě a Dunajské Stredě nově otevřená zákaznická centra RegioJet, v Komárně bude smluvním prodejcem ZSSK, v ostatních stanicích a zastávkách pak budou jízdenky prodávat zaměstnanci ŽSR. Prodej jízdenek bude zahájen 20. února.

761.001 METRANS, VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Martin Grill Trať 131 Bratislava - Komárno bude malým demonstrátorem, který má prokázat smysl investice do veřejné dopravy na Slovensku. Zástupci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoja potvrdili, že pokud se podaří přivést nové cestující z individuální dopravy do vlaků, bude to argument pro Ministerstvo financí SR, aby přidalo finance na dopravu. V roce 2011 na trati proběhla modernizace 35km úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Opravovaly se nejen nástupiště, přístřešky a mobiliář, ale také svršek, modernizovalo se zabezpečovací zařízení na trati a některých přejezdech. Účelem bylo mj. navýšit dopravní kapacitu. V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků vedených po trati 132 a počítá se s dalším nárůstem v následujících letech. Pro RegioJet tato oprava znamená jen nepatrné zkrácení jízdních dob - v původním návrhu zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 36. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 38 minutách. Samotný RegioJet investoval do mobiliáře některých zastávek a na přelomu ledna a února zahájil vystavbu P+R parkovišť v Dunajské Stredě a Kvetoslavově. V roce 2012 plánuje ŽSR podobnou komplexní rekonstrukci v úseku Dunajská Streda - Komárno.

RegioJet slibuje na první prezentační jízdy pro veřejnost v druhé polovině února s tím, že i po startu 4. března bude v prvních týdnech nabídnuta zvláštní relační sleva. Vyzkoušet bude možné i palubní služby - palubní wifi síť, v ranních spojích denní tisk a občerstvení z nápojového automatu.

Zdroj: RegioJet, MDVRR SR, ŽSR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 6.2.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
08.02.2012 (18:41)  
ad dotace:
plně souhlasím, já jsem na pojem dotace v souvislosti s dopravou alergický, lidi to totiž chápou jako tu almužnu, kterou si vlastně ten dopravce nezaslouží a pak záviděj a záviděj
registrovaný uživatel Kakov 
08.02.2012 (18:37)  
Joska Holibajda:
mám informace jen z médií a cca. před rokem se psalo cosi o úhradě kolem 240 kč/km (DB, OBB)
08.02.2012 (18:32)  
Turbik: A na tohle jste prišel jak?? Nedovedu si to toiž představit že by ŽSR na něco takového přistoupila.
Dočetl jsem se to ve smlouvě mezi MD a Regiojetem:
http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=doprava/zeleznica/ZoDSVZRegioJet20112020/Zmluva.pdf
Ale je fakt že jsem se vyjádřil nepřesně. Pokusím se to napravit.

Regiojet bude letos dostávat 4,52 EUR/vlkm plus inflace 3-2012/1-2011. Ta bude asi 4-5%, takže tu sumu si dovolím odhadnout na 4,72 EUR. To je 117,- Kč. Poplatky za dopravní cestu bude odvádět, ale MD mu je proplatí - nad rámec těch 4,72 EUR.
Mimochodem, v té smlouvě není ani zmínka o nějaké dotaci. Píše se tam o úhradě a mě se to tak líbí. Dotace je velice nevhodné slovo. Nejedná se totiž o nějakou vyžebranou almužnu, ale o úhradu za poskytnutí objednaných služeb.

Martin Grill: Těžko můžeš předpokládat, že by česká veřejnost nepřijala vyšší daň za vyšší komfort a moderní vozidla, protože to dosud nikdo nevyzkoušel.
Tak zrovna tohle je věc, které věřím i přes to, že v praxi nebyla vyzkoušena. Už jsem tu jednou popisoval ten rozdíl v mentalitě:
Švýcar: "Mám dost peněz, tak přece nebudu jezdit autem. Nechám se vozit vlakem."
Čech: "Mám dost peněz, tak přece nebudu jezdit sockou. Budu si vozit zadek v autě."
08.02.2012 (17:45)  
Děsím se toho, až ČD začnou dělat to, co umí pořádně a není to přeprava cestujících. A že to umí prokázaly v 97. roce. Proč nedošlo v 90. letech k reformám? Protože České dráhy daly najevo, že buď podle nich nebo nijak.
MG: Na otázku, proč byly české firmy po roce 89 skoupeny Němci, Francouzy a Američany je jednoznačná odpověď: Protože Němci, Francouzi a Američani měli peníze. Proč to neskoupili Češi? Protože peníze neměli.
08.02.2012 (16:46)  
Martin Grill: Ac nastup konkurence v podobe pana Jancury vitam, nelibi se mi jeho velkohubost, ktera podle me neni dilem zadne modre gardy. Jinak s vasim prispevkem v zasade souhlasim. Jen by se dal zkratit do jedine vety: "Kdyby u nas byla ekonomika a moralka jako ve Svycarsku, VB apod., tak u nas budou lidi ochotni platit za vlak tolik, co tam.". Ale to sou jen kdyby a CD rozhodne nejsou pricinou problemu, ale jen jeho nasledek.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
08.02.2012 (15:42)  
Joska Holibajda: Ačkoli sám nejsem přehnaný vlastenec a o češích a čechismu si myslím své, myslím si, že těžko můžeme předjímat chování cestujících ve chvíli, kdy by se rapidně zvedla úroveň Českých Drah. Nemluvím o současnosti, kdy je velmi malá pravděpodobnost, že něco vrátí lidi do vlaků. Bavme se o době, kdy k tomu byl prostor, stejně jako k celé řadě jiných věcí.

Já jsem přesvědčen, že kdyby se na začátku 90. let skutečně začalo znovu, v kapitalistickém duchu, žijeme dnes v úplně jiné zemi. Kdyby se hned na začátku 90. let provedla reforma zdravotnictví, sociální reforma a stát zavedl ÚČELNOU privatizaci svých podniků, nemusely by se teď vypracovávat jakési "pilíře" a lidi by nemuseli tolik stávkovat. Jednoduše by byli zvyklí. Člověk na prahu takové změny, jako je nastolení jiného vládnoucího režimu, umí toto vnímat jako velkou příležitost k posunu a určitě si dokáže leccos urvat od huby, dokud se nový pořádek nestabilizuje a nezačne z něj profitovat. Bohužel se přesně tohle u nás nestalo. Stát i nadále sypal peníze úplně do všeho, naproti tomu si rozprodal výdělečné podniky a de facto 80% z nich odsoudil k zániku a nyní jsme tam, kde jsme: Peníze nejsou vůbec na nic, generický český průmysl prakticky neexistuje a 20 let po revoluci tu máme fungující monopoly, které si z lidí dělají jen srandu.

Kam tím mířím? Namísto toho, aby se trh otevřel hned po revoluci, nebo nejhůř po rozpadu Československa, měli jsme zde 20 let naprosto nedotknutelnou nadvládu jediné ztrátové firmy, v jejímž čele se střídali odpadlíci ze všech možných odvětví a za peníze nás všech nic nezlepšovali. Dal někdo šanci lidem poznat, že to jde i jinak? Objevilo se tu pět nových společností, které by byly právoplatnou konkurencí pro ČD? Proč stát nerozhodl, že majetek někdejších ČSD přerozdělí (třeba formou pronájmu, anebo nákupu na leasing či úvěr) mezi nové dopravce, kteří by se přihlásili o licence? Anebo je aspoň nerozseká na regoinálku a dálkovku, BEZ možnosti křížového financování?

Ne, nikdo se tím nezabýval. Nikoho to nenapadlo. A tak se stalo, že si spousta lidí po otevření trhu raději koupila auto, než aby jezdila dvacet let stejnými vlaky. Vznikla konkurence v podobě autobusové dopravy, přičemž tahle konkurence investuje a jezdí s novými vozidly a servisem, který byl donedávna pro ČD sprostým slovem. A teď, když se trh jakoby pootevřel a přišel člověk, který měl náladu na obstrukce, je zarytým modromozkům trnem v oku, protože okolo jeho nástupu vnímají jen polopravdy, vykonstruované modrou gardou, v čele s Blažkem, Žaludou a následované těmi, kteří si myslí, že tahle modrá parta má na českých kolejích budoucnost jen tehdy, pokud nebude existovat konkurence.

Takže pardon. Těžko můžeš předpokládat, že by česká veřejnost nepřijala vyšší daň za vyšší komfort a moderní vozidla, protože to dosud nikdo nevyzkoušel. A Pendolina nejsou tím, čím by se ČD měly (a mohly) chlubit - pokud mi je někdo napálíte mezi oči.
registrovaný uživatel Turbik 
08.02.2012 (14:16)  
Joska Holibajda: Hlavní rozdíl je v tom, že ČD ty poplatky platí, zatímco Regiojet má na jižním Slovensku dopravní cestu zdarma.

A na tohle jste prišel jak?? Nedovedu si to toiž představit že by ŽSR na něco takového přistoupila.
08.02.2012 (13:48)  
rpet: Velka Britanie. A prosim, hlavne ne argument, ze VB je "za vodou" a tudiz to neni ta "spravna" Evropa.

Dobře, beru Británii na vědomí. Jen bych si chtěl ujasnit, co znamená "poměr kvalita/cena". Podle mě má tento poměr lepší ten dopravce, pro kterého se cestující po zvážení všech pro a proti rozhodne. Jste si opravdu jist, že by v českých podmínkách měly větší úspěch vlaky s britskou kvalitou a britskou cenou? Byl by o ně opravdu větší zájem než je v současnosti o vlaky ČD?
08.02.2012 (13:40)  
happy: A co ROZDÍLNÉ poplatky za DC na sítích SŽDC a ŽSR?
Hlavní rozdíl je v tom, že ČD ty poplatky platí, zatímco Regiojet má na jižním Slovensku dopravní cestu zdarma.

A co takhle normální srovnání, že RJ nabízí na Slovensku vyšší kvalitu než ZSSK při nižších dotacích než ZSSK?
To nepopírám. Ten můj příspěvek byl ale reakcí na Martina Grilla, který kritizoval ČD. Proto jsem porovnával ČD s Regiojetem. Regiojet jsem použil jen jako příklad pro mé tvrzení, že lépe to sice jde, ale je to dražší.

Je stejnou kravinou tvrdit, že v Německu jsou vlaky lepší, protože společnosti dostávají vyšší úhrady od samospráv než v ČR....
Tak tady jsem asi udělal botu, nejsem si těmi vyššími platbami na Západě vůbec jist. Jsem si jist jen tím, že je tam vyšší jízdné (pro "obyčejného Čecha" dokonce brutálně vyšší).
Nemáte někdo informace o tom, kolik dostávají např. DB, SBB, ÖBB z eráru?
registrovaný uživatel rpet  mail  
08.02.2012 (13:37)  
@ Martin Grill:
Možná si někdy dám tu práci a sepíšu na toto téma článek, protože komplexní shrnutí jaksi chybí.

Martine, pokud se rozhodnete pachat cosi podobneho, vezmete me do party??

tohle tema by se mi fakt hodne libilo.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko