..: RegioJet představil nabídku pro osobní vlaky Bratislava - Komárno :..

VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Juraj Kováč Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.

VT643 Talent, RegioJet, interiér 1. třídy, foto: Juraj Kováč Po roce příprav není dokončený koncept návazných autobusových spojů objednávaných Trnavskou župou, ale RegioJet deklaroval, že věc intenzivně vyjednává. Hotová není ani optimalizace jízdních řádů v Bratislavě, aby na sebe navazovaly osobní vlaky RJ s tramvajemi a autobusy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dalším krokem by mělo být i zapojení do Bratislavské integrované dopravy (BID), které by umožnilo cestování na společný jízdní doklad jak v samotném hlavním městě, tak při cestě do něj. Uzavřená zatím není ani další z podmínek smlouvy s MDVRR - uznávání dokladů RegioJet a ZSSK navzájem. RegioJet odhaduje, že společné doklady se zavedou na přelomu léta a podzimu. Zdržení vysvětlují nutnými úpravami systémů. Prozatím byl tarif slovenského RegioJetu přizpůsobem tarifu ZSSK včetně nejnovější slevy Regional. Přesto zde panují odlišnosti — RJ bude levnější na nejkratších úsecích a za hranicí 60 km, kde končí sleva ZSSK Regional. O použití kreditové jízdenky Student Agency se RegioJet během tiskové konference ani v materiálech nezmínil, přesto nastínil existenci zákaznického jízdného. Prodej jízdních dokladů zajistí v Bratislavě hlavné stanici, Bratislavě-Novom Mestě a Dunajské Stredě nově otevřená zákaznická centra RegioJet, v Komárně bude smluvním prodejcem ZSSK, v ostatních stanicích a zastávkách pak budou jízdenky prodávat zaměstnanci ŽSR. Prodej jízdenek bude zahájen 20. února.

761.001 METRANS, VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Martin Grill Trať 131 Bratislava - Komárno bude malým demonstrátorem, který má prokázat smysl investice do veřejné dopravy na Slovensku. Zástupci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoja potvrdili, že pokud se podaří přivést nové cestující z individuální dopravy do vlaků, bude to argument pro Ministerstvo financí SR, aby přidalo finance na dopravu. V roce 2011 na trati proběhla modernizace 35km úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Opravovaly se nejen nástupiště, přístřešky a mobiliář, ale také svršek, modernizovalo se zabezpečovací zařízení na trati a některých přejezdech. Účelem bylo mj. navýšit dopravní kapacitu. V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků vedených po trati 132 a počítá se s dalším nárůstem v následujících letech. Pro RegioJet tato oprava znamená jen nepatrné zkrácení jízdních dob - v původním návrhu zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 36. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 38 minutách. Samotný RegioJet investoval do mobiliáře některých zastávek a na přelomu ledna a února zahájil vystavbu P+R parkovišť v Dunajské Stredě a Kvetoslavově. V roce 2012 plánuje ŽSR podobnou komplexní rekonstrukci v úseku Dunajská Streda - Komárno.

RegioJet slibuje na první prezentační jízdy pro veřejnost v druhé polovině února s tím, že i po startu 4. března bude v prvních týdnech nabídnuta zvláštní relační sleva. Vyzkoušet bude možné i palubní služby - palubní wifi síť, v ranních spojích denní tisk a občerstvení z nápojového automatu.

Zdroj: RegioJet, MDVRR SR, ŽSR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 6.2.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
07.02.2012 (6:18)  
bartik09: vzhledem ke křižování každých 15 minut (ve špičce) a zastávkách po cca 3 km mi cestovní rychlost přijde adekvátní. A jistě tam má RJ vatu, jelikož se upsal k vysokému dodržování jízdního řádu. Myslím, že při navrhovaném zahuštění provozu by bez revitalizace trati došlo k prodloužení cestovní doby nad původních 67 min.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
06.02.2012 (21:08)  
1 dopravce - 1 trať - společný tarif se zbytkem země. Tak je to nejlepší
06.02.2012 (20:45)  
Busman: Taky se nepovazuji za odbornika, ale koukal sem na JR z roku 2009 a Blava hl.st.-DS zvladaly osobni vlaky ZSSK za 67 minut. RJ to chce zvladat za 62 minut. Ale nehodnotim, jestli to je na vynalozene prostredky moc, nebo malo. Kazdopadne se mi zda, ze 47 km je docela bida jak za 67, tak za 62 minut.
06.02.2012 (19:22)  
A co trocha nostalgie ? Kde jsou ty časy, kdy jako voják základní služby jsem z Kvietoslavova do Blavy N.M. cestoval východoněmeckýma patrama, který tahaly motorový loko, asi pielštyky ze ZTS Martin.
registrovaný uživatel Busman 
06.02.2012 (18:23)  
K rekonstrukci tratě - řekl bych, že revitalizace 35 km trati vč. nástupišť a zabzař za 10,85 mil. EUR bez DPH = 338,52 mil. CZK vč. DPH (1 EUR za 26 CZK), tj. 9,67 mil. CZK/km, je docela dobrá cena, ačkoli mé porovnání nemá a nemůže mít vypovídající hodnotu.
06.02.2012 (17:04)  
TO Petr Šimral...maličko OT - koukal jsem Petře na ten seznam dopravců na stránkách ŽSR a všimnul jsem si, že (nejen) u METRANS Rail je připojený seznam tratí. Přiznávám, že se mi nechce porovnávat seznam tratí na vaší licenci se seznamem ŽSR, tak se ptám...je nějaká trať, kam MTR nemůže??? ...konec OT
06.02.2012 (16:54)  
Jen bych pro Čmeláka doplnil citaci: "V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků"..pokud od Tvého komentáře nebyla aktualizace, já osobně bych tu větu chápal jako x různých dopravců (třeba i včetně slovenského Carga), jezdících výkony na objednávku METRANSu...

Ale jako vždy, Petr Šimral spolehlivě doplnil. Díky Vám Petře.
06.02.2012 (15:43)  
Martin Keppert:
- Skor kapacita trate medzi BANM a hlavnou. Ale nemyslim si ze by bola znehodnotena kvalita vlakov.
- Uvazuje sa s vystavbou zastavok vlaku v oblasti Cilizskej a Suhvezdnej a tiez na par dalsich miestach. Mlada Garda sa tiez planuje.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
06.02.2012 (14:15)  
Pěkná diskuze, jsem netušil, že vám tak zamotá hlavu.
Takže je to asi tak:
a) naprostou většinu vlaků METRANS se odveze na Slovensku na licenci METRANS Danubia.
b) může se stát, že nějaký vlak pojede na slovenském území na licenci METRANS Rail, ale není to zatím potřeba. Na licenci METRANS Rail jezdí jiné přepravy.
c) Na českém území se jezdí většinově na METRANS Rail, ale třeba výkony na východ s bednama se poslední dobou jezdí na METRANS a.s.

Stačí to takhle? :-)
06.02.2012 (13:01)  
Nick: Beru, díky. :-)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko