Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.
Zastávka Rokycany–Borek bude umístěna v městské části Borek v ulici Ke Střelnici. Nástupiště budou dlouhá 170 metrů s bezbariérovým přístupem. Samozřejmostí bude rovněž informační systém pro cestující. Z celkové ceny, která činí dle SŽDC asi 15 milionů korun, zaplatí přibližně třetinu částky samo město Rokycany. V rámci Integrované dopravy Plzeňska (IDP) by zde cestující měli mít možnost používat předplatní jízdenky na Plzeňské kartě – nyní tarif IDP končí v Rokycanech.
Odkaz: Článek o výstavbě koridoru před zahájením stavby
Zdroje: MF Dnes 15.8.2011, ŽelPage
Aha děkuju. Domnívám se, že tato zastávka v danném místě má smysl. Každý do centra nejede. A v danném místě je právě nejblíže k metru trasy B.
> Martin - V německu se bežně jezdí 160-200km/h :) A pochybuju že by se až do Frankfurtu jelo po nějaké lokálce :D pravdou ale je, že koridor pro 120km/h jsou vyhozené peníze... V ostatnich zemích se všechny traniztni koridory dělají na 160, nekdě dokonce na 200km/h.
Vím, že to s 3 koridorem moc nesouvisí, ale nevíte někdo, jesli se neuvažuje, nebo nebude později realizována zastávka poblíž zastávky metra Praha Rajská zahrada? A nevíte někdo odhadem kdy? A na 3 koridoru už je vymyšlena - projektována změna místo toho dlouhého tunelu do Berouna? Myšleno kompromis rychlosti,ceny a délky náhradního řešení třeba například kratšího tunelu + návázná trať? A je známo, kudy by ta trat měla procházet? Děkuji za informace.
A ještě jedna otázka. Mezi Prahou Běchovicemi a Úvaly bude realizována modernizace trati. Budou některé spoje jezdit odklonem přes Nymburk a Lysou n L?
A nádraží ve Zbirohu bude skutečně zrušeno? Slyšel jsem že by mohlo zůstat a sloužit pro náklady - i když v dnešní době asi nebude potřeba...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.