..: Nové zastávky na III. koridoru :..

363.054 projíždí po trati 171 kolem staveniště, foto: Filip Štajner Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.

Zastávka Rokycany–Borek bude umístěna v městské části Borek v ulici Ke Střelnici. Nástupiště budou dlouhá 170 metrů s bezbariérovým přístupem. Samozřejmostí bude rovněž informační systém pro cestující. Z celkové ceny, která činí dle SŽDC asi 15 milionů korun, zaplatí přibližně třetinu částky samo město Rokycany. V rámci Integrované dopravy Plzeňska (IDP) by zde cestující měli mít možnost používat předplatní jízdenky na Plzeňské kartě – nyní tarif IDP končí v Rokycanech.

Odkaz: Článek o výstavbě koridoru před zahájením stavby

Zdroje: MF Dnes 15.8.2011, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 25.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
25.08.2011 (21:01)  
Mrwigles
Aha děkuju. Domnívám se, že tato zastávka v danném místě má smysl. Každý do centra nejede. A v danném místě je právě nejblíže k metru trasy B.
registrovaný uživatel Mrwigles  mail  
25.08.2011 (20:51)  
> lbc -Někde sem viděl počítačovej model jak by to mělo vypadat, takže nejspíš ano. Sám bych to velice uvítal, i když pochybuju v přímé spojení od Radotína, jezdím totiž každý den na Rajskou Zahradu, i když si nemyslím že by to bylo buhví jak výhodné, v Praze-Kyjích sem za chvilku a busem je to ani ne 5 minut :)

> Martin - V německu se bežně jezdí 160-200km/h :) A pochybuju že by se až do Frankfurtu jelo po nějaké lokálce :D pravdou ale je, že koridor pro 120km/h jsou vyhozené peníze... V ostatnich zemích se všechny traniztni koridory dělají na 160, nekdě dokonce na 200km/h.
registrovaný uživatel lbc 
25.08.2011 (20:43)  
Dobrý večer
Vím, že to s 3 koridorem moc nesouvisí, ale nevíte někdo, jesli se neuvažuje, nebo nebude později realizována zastávka poblíž zastávky metra Praha Rajská zahrada? A nevíte někdo odhadem kdy? A na 3 koridoru už je vymyšlena - projektována změna místo toho dlouhého tunelu do Berouna? Myšleno kompromis rychlosti,ceny a délky náhradního řešení třeba například kratšího tunelu + návázná trať? A je známo, kudy by ta trat měla procházet? Děkuji za informace.
A ještě jedna otázka. Mezi Prahou Běchovicemi a Úvaly bude realizována modernizace trati. Budou některé spoje jezdit odklonem přes Nymburk a Lysou n L?
registrovaný uživatel Tomáš180  mail  
25.08.2011 (20:25)  
O zastávce Rokycany-Borek se mluví už nejméně dva roky.

A nádraží ve Zbirohu bude skutečně zrušeno? Slyšel jsem že by mohlo zůstat a sloužit pro náklady - i když v dnešní době asi nebude potřeba...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko