Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.
Zastávka Rokycany–Borek bude umístěna v městské části Borek v ulici Ke Střelnici. Nástupiště budou dlouhá 170 metrů s bezbariérovým přístupem. Samozřejmostí bude rovněž informační systém pro cestující. Z celkové ceny, která činí dle SŽDC asi 15 milionů korun, zaplatí přibližně třetinu částky samo město Rokycany. V rámci Integrované dopravy Plzeňska (IDP) by zde cestující měli mít možnost používat předplatní jízdenky na Plzeňské kartě – nyní tarif IDP končí v Rokycanech.
Odkaz: Článek o výstavbě koridoru před zahájením stavby
Zdroje: MF Dnes 15.8.2011, ŽelPage
Modernizace trati 220 je pojata velkoryseji z toho důvodu, že tam se (na rozdíl od tahu Praha-Plzeň-Německo) do budoucna nepočítá s VRT.
Rychlost 120 km/h (150-160 pro pendolina) je sice směšná, ale na druhou stranu, když si to zasadíte do zkostnatělé koncepce SZDC/SUDOP, znáte jiný úsek v ČR, který se jezdil 80 a po optimalizaci 120/130 ? Moc jich není. Snad Krasíkovské tunely
Trať 220 ještě není rekonstruována skoro vůbec. Má to být ale obecně na těch 160 km/h. Rekonstruovaná je trať 221 a na mapě SŽDC má červenou čáru, jako by byla normálně na 160 km/h. Realita je ale taková, že kromě jedné výjimky to pro neklopidlo nad 130 km/h není.
Vím že tenhle příspěvek nepatří moc k trati 170, když je rekounstruována na 120 km/h ale na na kolik je rekonstruována trať 220? Snad né taky na 120 km/h !!!!
Když jsme zastávku jako místní nadšenci před 5 lety navrhovali, znamenalo by to navíc cca 200m chodníku, nástupiště, informační systém, osvětlení a změnu projektu. Celkem za 9 melounů. Pokud by ji stavěl dneska někdo, tak bude aspoň za 30.
ale tehdejší očekávané náklady bych dnes minimálně zdvojnásobil. Kolega stavař, co bydlí 500metrů odtud, mi říkal, že u nich na městské části na to peníze nejsou a zvenku se do toho nikomu nechce teď dát ani korunu. Takže si osobně myslím, že dříve než za nějakých 5-10 let se Rajské zahrady určitě nedočkáme.
Neresim ted vubec opodstatnenost teto zastavky - uzitecna byt muze, zejmena v kombinaci s moznosti jezdit sem na Plzenskou kartu. Ale ten system projednavani a planovane vystavby mi hodne smrdi - presne ve stylu, aby se toho muselo delat co nejvic a tim padem to co nejvic stalo.
A velmi kontrastni v tomto ohledu je fakt, ze pro zmenu nadrazi Rokycany je uz nekolik let rozkopane, otravuje to lidem zivot, zamestnancum ztezuje praci - a to vse pro zmenu kvuli tomu, ze nekoho chytreho napadlo, ze se s touhle rozestavenou veci prihlasi do nejake souteze o eurodotace. Vcasne dokonceni stavby by zjevne sance na dalsi penezovod zmarila, takze postup stavby neprobiha stylem "prace", ale "zamestnani".
Taky bych chtěl takovou rekonstrukci na trati 130. :D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.