..: Nové zastávky na III. koridoru :..

363.054 projíždí po trati 171 kolem staveniště, foto: Filip Štajner Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.

Zastávka Rokycany–Borek bude umístěna v městské části Borek v ulici Ke Střelnici. Nástupiště budou dlouhá 170 metrů s bezbariérovým přístupem. Samozřejmostí bude rovněž informační systém pro cestující. Z celkové ceny, která činí dle SŽDC asi 15 milionů korun, zaplatí přibližně třetinu částky samo město Rokycany. V rámci Integrované dopravy Plzeňska (IDP) by zde cestující měli mít možnost používat předplatní jízdenky na Plzeňské kartě – nyní tarif IDP končí v Rokycanech.

Odkaz: Článek o výstavbě koridoru před zahájením stavby

Zdroje: MF Dnes 15.8.2011, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 25.8.2011 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
31.08.2011 (14:35)  
Ad Martyss a Sim: Pendolino do Chebu samozřejmě zajímalo místní, pražáci by tak daleko vlakem nikdy nejeli. Zvláště, když se přes staveniště hrabalo 30-50km/h a jelo z Prahy do Plzně o 20min pomaleji, než v dávných dobách Mnichovák s Brejlovcem.

Jinak souhlasím se Simem, že přehodit tyto stroje na chebské relace, by za dva roky již mělo smysl. Jízdní doba by byla kratší než u bývalého Západního expresu, který to jel přes 3 hodiny. Pinďa by to zvládl pod tři hodiny, přičemž přesně v polovině by byl v Plzni. Tím by byl celkem systémový. Díky naklápění by zvládl být za hodinu z Plzně do MarLázní a v Chebu by stíhal pohodlně přípoj směr Norimberk. Pro dnešní systém 120min taktu by bylo potřeba 4Pindi, přičemž by v Chebu i Praze pročuměli hodinu. Kdyby jezdili ostré obraty v šedesátiminutovém taktu, tak jich potřebuju 6. Do Mnichova, či Norimberka přes Domažlice by byl přestup v Plzni, nebo by jely v prokladu o půlhodiny posunuté.

Díky zmršeným parametrům trati fiktivními úsporami je Pinďa jediná možnost, jak dostat cestující zpět z D5 a žlutých autobusů.
31.08.2011 (12:14)  
prvni pendolino, co minule jelo pres Plzen byla v podstate zkouska, jak na to bude reagovat verejnost; ukazalo se, ze zajem byl obrovsky (este aby ne :-D)

Zde bych jenom podotknul, že pouze Plzeň-Cheb. Pro úsek Praha-Plzeň a zpět, byl vlak skoro prázdný.
Registered user Sim 
29.08.2011 (16:14)  
Tak ono je to hlavne o tom, jestli potemkiny zustanou na Ostravu nebo ne. Pokud zustanou, neni co resit (krome otazky, co s jednou soupravou navic), v pripade jejich nahrazeni se znovu vyhrabe klasicka otazka "kam s nim" ... a tady by bodovat mohlo.

Nutnou podminkou ovsem je fakt, ze se nebude na 170 kopat, jinak je pozice nadvlaku ohrozena a to by modri nerozdejchali :-)
Registered user MaF 
29.08.2011 (13:02)  
Sim: Určitou logiku to má, nakonec o alternativním využití pendolina směr Plzeň nebo směr ČB se hovořilo pokaždé, když přišlo na přetřes, že směr OVA nevyužívá ani vícesystémovost, ani klopení.

Obavy mám jen o logiku ekonomickou, tj jestli si na téhle "sociální" trase na sebe vydělá.

Každopádně to vypadá, že nás čeká opravdu turbulentní konec roku.
Registered user Kakov 
29.08.2011 (13:00)  
no Sim: byť to má určitou logiku, tak jste si určitě vědom, že je to spíše z říše pohádek....
Registered user Sim 
29.08.2011 (8:14)  
MaF > no, ono to urcitou logiku ma. Dovolim si ted trosku vestit:
- za mesic tu mame na Ostravu konkurenci, takze pozice Pendolina medialne protlacovaneho jako nadvlaku na ceskych kolejich (coz spousta lidi sezrala i s navijakem a ostatnim tento spoj vyuzivajicim nic jineho nezbylo) pravdepodobne vezme za sve.
- CD na Ostravu Pendolino udrzuje v podstate proto, ze je zde nejvetsim zdrojem prijmu a ted realne hrozi, ze prijmy poklesnou
- v souvislosti s prichodem zlatocernych se situace CD jeste zhorsi, bud budou muset nabidnout lepsi HW nebo lepsi sluzby (optimalne oboji), protoze vetsinu klientu Pendolina nelze utahnout na socka cenu. A protoze Pendolino je ted z hlediska nabizenych sluzeb vrchol toho, co CD umi, dalsi zlepsovani sluzeb pujde hodne tezko - minimalne proto, ze na to stavajici personal nebude chtit pristoupit.
- jako optimalni varianta pro CD se nabizi odsud Pendolina stahnout a presunout je nekam, kde konkurenci komfortu a sluzeb na stale urovni mit nebudou; na linku na Ostravu nasadi RailJety, nebo boj vzda a bude provozovat reko Becka pro ty, co se nevejdou ke zlatym a zlutym
- pokud by Pendolina nasadili na 170, konkurence komfortu ani sluzeb "nadvlaku" ohrozena nebude - navic se zde projevi naplno vyhoda v rychlosti (tentokrat kvuli klopeni a nikoliv umele zpomalenim ostatniho)
- prvni pendolino, co minule jelo pres Plzen byla v podstate zkouska, jak na to bude reagovat verejnost; ukazalo se, ze zajem byl obrovsky (este aby ne :-D)
- planovany jeden spoj v sobotu by mel "nanecisto" ukazat, jestli jsou jizdni doby realne vyjezditelne a vyzkouset, jaka cenova kategiroe je zde optimalni; pokud neco neklapne, je sobotni provoz nejvolnejsi a cestujici zpravidla nechvataji ani do prace ani zpatky, aby moc kriceli
- pokud by to klaplo a vse vypadalo nadejne + scenar na Ostravu probehne jak jsem nastinil, bude CD pripraveno nahradit chebske zloutenky prave Pendolinem a u verejnosti za to sklidi potlesk.
Registered user MaF 
28.08.2011 (15:21)  
Milos: A já jsem váhal ;-)
Junkrs: Takže ta sláva na ukončení PLZ-CH byl test nanečisto? No je to hezká kuriozita, nechci se dotknout obyvatel FL, ale jako cílová stanice "vlajkové lodi" :-)))
Registered user milos  mail  
27.08.2011 (10:30)  
junkrs: a ja uz podle zkratky myslel, ze je to frankfurt :- )
Registered user junkrs 
26.08.2011 (21:42)  
MaF:
Pendolino by mělo jezdit do Františkovo Lázní a to jeden pár v sobotu cca dopoledne tam, po "o" zpátky nach Prag.
26.08.2011 (21:14)  
EC 102 Polonia: Trať 220 v úseku Benešov - Č.Budějovice je celá přestavována na 160 km/h (jen s několika lokálními omezeními: Benešov-Bystřice, průjezd Táborem, výjezd z Veselí a příjezd do ČB), v krátkých úsecích se do budoucna počítá s rychlostí 170 nebo až 200 km/h. Příměstský úsek Praha - Benešov (- Bystřice) je stavěn na rychlost nižší, protože se počítalo s následnou stavbou úplně nové trati Praha - Bystřice s rychlostí 230 km/h (vedené převážně v tunelech), která by se (v upravené podobě) podle novějších plánů měla stát zároveň i součástí VRT Praha - Brno.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko