..: Nové zastávky na III. koridoru :..

363.054 projíždí po trati 171 kolem staveniště, foto: Filip Štajner Rokycany - V rámci rekonstrukce železniční trati 170, vedoucí z Berouna do Chebu, která probíhá jako součást výstavby III. tranzitního železničního koridoru, je připraveno několik zásadních změn. Vzniknou totiž dvě nové zastávky, jedna stanice naopak zcela zanikne. První ze zastávek je relativní novinkou, o které se doposud příliš nemluvilo. Jedná se o novou zastávku Rokycany–Borek, která by cestujícím měla začít sloužit ke konci příštího roku. Výstavbu, kterou iniciovalo město Rokycany, zajistí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci dokončovacích prací na koridoru. Další novou zastávkou bude Kařez, kde by měly údajně zastavovat i rychlíky. Zastávka Kařez nahradí současnou stanici Zbiroh, která bude z důvodu přeložení trati zrušena.

Zastávka Rokycany–Borek bude umístěna v městské části Borek v ulici Ke Střelnici. Nástupiště budou dlouhá 170 metrů s bezbariérovým přístupem. Samozřejmostí bude rovněž informační systém pro cestující. Z celkové ceny, která činí dle SŽDC asi 15 milionů korun, zaplatí přibližně třetinu částky samo město Rokycany. V rámci Integrované dopravy Plzeňska (IDP) by zde cestující měli mít možnost používat předplatní jízdenky na Plzeňské kartě – nyní tarif IDP končí v Rokycanech.

Odkaz: Článek o výstavbě koridoru před zahájením stavby

Zdroje: MF Dnes 15.8.2011, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 25.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mrwigles  mail  
25.08.2011 (23:27)  
To vůbec není špatný nápad :D:D
25.08.2011 (23:20)  
:-))) To by možná ta první VTR byla dřív hotová, kdy by jsme si všichni, co tu debatujeme, založili společně nějakou tu akciovku, pujčili si nějakej ten 100milionek euro a postavili si to sami, pač od SŽDC se toho za svého života už nedočkáme.
25.08.2011 (22:57)  
A podívá se na něj někdy naše klopidlo??? Nebo bude stále jezdit jen tam, kde nemá díky svému klopení téměř žádnou výhodu?
Pro rok 2012 by mělo pendolino jezdit o víkendu do FR.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
25.08.2011 (22:50)  
Martyss: A podívá se na něj někdy naše klopidlo??? Nebo bude stále jezdit jen tam, kde nemá díky svému klopení téměř žádnou výhodu?
25.08.2011 (22:38)  
Možná je ten koridor odfláknutý proto, že právě tuto trať má kopírovat první česká VRT. Já vím, že my se toho nedočkáme...
Koridor není odfláknutý. Je cílen na využití klopidel. Navíc současnou přestavbu je nutno brát také jako důkladnou rekonstrukci.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
25.08.2011 (22:33)  
Joska: Nejsou poslední plány o první VRT z Varšavy do Brna? A když vezmu, kolik už bylo plánů a kolik se realizuje, tak věřím tomu, že dřív budeme používat teleport, než na naši železnici pojedeme přes 200 km/h
25.08.2011 (22:25)  
Možná je ten koridor odfláknutý proto, že právě tuto trať má kopírovat první česká VRT. Já vím, že my se toho nedočkáme...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
25.08.2011 (22:02)  
Martin Utajený: Často po této trase jezdím a musím Vám dát za pravdu. Když vidím ty nové rychlostníky, tak bych brečel. Rychlost 140 byla překonána v roce 1890 a my? Konečně můžeme v roce 2011 jet z Prahy do Plzně na jednom tak 2-3km úseku právě 140. No to by se mělo slavit. A SŽDC může také slavit. Právě nacpalo miliardy korun do koridoru, který ihned po dostavění bude zase nevyhovující(pokud někdy chceme mít spojení na Mnichov a Frankfurt), takže do několika let budou moct dělat zase tunely. Škoda že ne ty, kterými jezdí vlaky:(

EDIT: A v DB už také pochopili, že bude lepší pořídit na cesty do Prahy autobusy. Smutné:(
registrovaný uživatel tarten 
25.08.2011 (21:58)  
lbc: jesli se neuvažuje, nebo nebude později realizována zastávka poblíž zastávky metra Praha Rajská zahrada?

Jistěže SE o ní uvažuje. Přesněji o ní uvažují všichni kromě města, které ji má (spolu)financovat. A od toho se také odvíjí časový výhled...
registrovaný uživatel Maskl 
25.08.2011 (21:30)  

Zbiroh se má opravdu rušit. V červenci jsem se tam na to ptal výpravčího. Za nádražním prostorem jsou už vidět zemní práce, které trať posouvají od současné polohy dál.
Více se dá přečíst zde:
http://www.k-report.net/koridory/soucasn14b.htm
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko