Praha — České dráhy od 1. září rozšiřují počet vlaků vyšší kvality, které cestujícím v 1. třídě nabídnou rozšířený servis včetně stevardek. Po dokončení pilotní fáze projektu tak budou stevardky nově přítomny i v expresech Odra, Landek a Jan Perner, které spojují Prahu s Ostravou a Slovenskem. Doplní tak vlaky InterCity/EuroCity Ostravan, Praha, Jaroslav Hašek, Gustav Mahler a Franz Schubert, na nichž byla služba od března testována. S bezplatnou nabídkou denního tisku a teplého či studeného nápoje se navíc setkají i cestující na vybraných spojích mezi Prahou a Děčínem. Distribuci novin a občerstvení zde však místo stevardek zajistí přímo vlakové čety. Toto rozhodnutí odpovídá původním záměrům ČD, které chtějí během několika let postupně dospět k funkci průvodčí - stevard (vlakvedoucí - stevard). Úkolem těchto zaměstnanců nebude pouze kontrolovat jízdní doklady, ale komplexně se starat o cestující, například formou doplňkových palubních služeb.
Spoje doprovázené vlakuškami od 1. září 2011:
- Spoje Praha - Ostrava - Slovensko/Polsko (v úseku Praha - Bohumín)
- Spoje Praha - Brno - Slovensko/Rakousko
Zdroj: Železničář 30/2011, České dráhy, ŽelPage
Ještě mi řekněte kdo ty noviny a kafe bude platit to jsou furt nějaké náklady navíc:raijety zásuvky internety kafe noviny a to žaluda brečel že nejsou peníze a sníží se platy ale na blbosti evidentně peníze jsou noviny totiž stojí jedny přes 10 korun a to si vezměte že na každé zastávce nastoupí třeba sto lidí a ve vlaku se mezi Prahou a Ostravou vystřídá tisíc lidí - to je 10 000korun jen za ty noviny!!!
Podívejte se na to následovně. Zaměstnanci konkurenčních dopravců s těmi novinami a obsluhou cestujících problém mít nebudou. Tím pádem ti konkurenční dopravci vytvoří pro svoje zákazníky lepší servis než ČD. Tudíž zákazníci pojedou s konkurencí a váš spoj bude prázdný. A pokud bude prázdný.... někdo jej zruší.A vy příjdete o práci.
Jinak co se týče těch novin. Určitě to není myšleno tak , že každý cestující vyfasuje jeden výtisk novin. Dle mého je to o tom , že třeba bude několik výtisků na vagón. Každý nemá zájem číst noviny , navíc spousta lidí si je přečte na netu , který budou mít ve vlaku k dispozici.
Já sám , jako manažer nemám problém s tím občas obsluhovat svoje zákazníky.A to mám na rozdíl od Vás vysokou školu , ovládám solidně 2 cizí jazyky a disponuji dalších paklem státních zkoušek a vysoce odborných specifických znalostí. A když pořádám pro svoje zákazníky pitku , tak celý večer točím pivo...a nemám s tím problém... beru to tak , že to k mé práci prostě patří.
Bohužel vidím, jak to funguje. Průvodčí projde vlak, nebo spíš půl vlaku, což jim mimo první procházku po výjezdu vlaku zabere asi 10min a na zbytek cesty do další stanice se zavře s kolegou v hytláku nebo v nějakym prázdnym kupéčku. Takže nevidím důvod, proč by tento prosezenej čas nemohli trávit péčí o cestující. Jedinej důvod je, že se jim prostě nechce dělat něco navíc, to chápu :)
Ještě mi řekněte kdo ty noviny a kafe bude platit to jsou furt nějaké náklady navíc:raijety zásuvky internety kafe noviny a to žaluda brečel že nejsou peníze a sníží se platy ale na blbosti evidentně peníze jsou noviny totiž stojí jedny přes 10 korun a to si vezměte že na každé zastávce nastoupí třeba sto lidí a ve vlaku se mezi Prahou a Ostravou vystřídá tisíc lidí - to je 10 000korun jen za ty noviny!!!
FRK
Já jsem pro... už to zde zaznělo , aby systém stevardů byl něco podobného jako třeba průvodčích lůžkových vozů . Nebudete mít celý vlak , ale třeba pouze 2 vagóny a o své cestující budete kompletně pečovat.
Jinak na tom , že budete roznášet kafe a noviny nic špatného nevidím. Kdyby po Vás někdo chtěl , abyste to roznášela nahoře bez tak to by bylo o něčem jiném.
Jak jinak Jančuru nemusím (protože se bojím, že tím vezme za své jakýs takýs systém), tak zrovna v tomhle opravdu ukáže, jak se to má dělat. Nejde ani tak o to kafe, noviny. To jsou už jenom rekvizity, ale jde o přístup a snahu starat se o zákazníky. A souhlasím přesně s tím, co říkal M. Nějaká modelka z agentury, co se na cestujícího bude blbě usmívat a přinese mu kafe, je na pytel. Má to být plně vyškolený stevard, který kromě jiného dokáže poskytnout informace o spojeních, umí informovat cestující o průběhu jízdy, zpožděních a odvádí další práci průvodčích. Zkušenost, kterou jsem udělal v EC110 s tímto servisem, odpovídala přesně té blbě usmívající modelce, která vůbec nevěděla, jaká bije.
Že zrovna já budu obhajovat SA, je fakt divný, ale po zkušnosti z minulého týdne a ostrém kontrastu autobusu SA a vlaku ČD, musím fakt konstatovat, už aby tu SA na vlacích jezdila.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.