..: Stevardky Českých drah od září potkáte ve více vlacích :..

Stewardka SuperCity, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy od 1. září rozšiřují počet vlaků vyšší kvality, které cestujícím v 1. třídě nabídnou rozšířený servis včetně stevardek. Po dokončení pilotní fáze projektu tak budou stevardky nově přítomny i v expresech Odra, Landek a Jan Perner, které spojují Prahu s Ostravou a Slovenskem. Doplní tak vlaky InterCity/EuroCity Ostravan, Praha, Jaroslav Hašek, Gustav Mahler a Franz Schubert, na nichž byla služba od března testována. S bezplatnou nabídkou denního tisku a teplého či studeného nápoje se navíc setkají i cestující na vybraných spojích mezi Prahou a Děčínem. Distribuci novin a občerstvení zde však místo stevardek zajistí přímo vlakové čety. Toto rozhodnutí odpovídá původním záměrům ČD, které chtějí během několika let postupně dospět k funkci průvodčí - stevard (vlakvedoucí - stevard). Úkolem těchto zaměstnanců nebude pouze kontrolovat jízdní doklady, ale komplexně se starat o cestující, například formou doplňkových palubních služeb.

Spoje doprovázené vlakuškami od 1. září 2011:

Zdroj: Železničář 30/2011, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 11.8.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
12.08.2011 (11:37)  
Tříba > tak u soukromnika je temer jiste, ze zamestnanci s timto pristupem tam vydrzi tak do prvni nebo druhy stiznosti...
12.08.2011 (11:00)  
tak já pořád doufám, že M-průvodčí je jen provokatér, který si z Vás dělá srandu, ale když na to pořád vážně reagujete, tak začínám mít strach, že jde o realitu (a je mi jasné, že i takovíhle zaměstanci se jistě u ČD najdou, bohužel ale nejen u ČD)
12.08.2011 (10:50)  
Michawel já tam jsem pro cestující tím pomáhám tak že jim kontroluju jízdenky a občas musím najít nějaký přípoj ale nejsem ničí služka abych nosila noviny nebo kafe V Rakousku asi nemají tak silné odbory když jim to dráhy vnutili bavila jsem se o tom s kolegama a všichni si myslí že je to pitomost a nechtějí to dělat!

Ještě mi řekněte kdo ty noviny a kafe bude platit to jsou furt nějaké náklady navíc:raijety zásuvky internety kafe noviny a to žaluda brečel že nejsou peníze a sníží se platy ale na blbosti evidentně peníze jsou noviny totiž stojí jedny přes 10 korun a to si vezměte že na každé zastávce nastoupí třeba sto lidí a ve vlaku se mezi Prahou a Ostravou vystřídá tisíc lidí - to je 10 000korun jen za ty noviny!!!


Podívejte se na to následovně. Zaměstnanci konkurenčních dopravců s těmi novinami a obsluhou cestujících problém mít nebudou. Tím pádem ti konkurenční dopravci vytvoří pro svoje zákazníky lepší servis než ČD. Tudíž zákazníci pojedou s konkurencí a váš spoj bude prázdný. A pokud bude prázdný.... někdo jej zruší.A vy příjdete o práci.

Jinak co se týče těch novin. Určitě to není myšleno tak , že každý cestující vyfasuje jeden výtisk novin. Dle mého je to o tom , že třeba bude několik výtisků na vagón. Každý nemá zájem číst noviny , navíc spousta lidí si je přečte na netu , který budou mít ve vlaku k dispozici.

Já sám , jako manažer nemám problém s tím občas obsluhovat svoje zákazníky.A to mám na rozdíl od Vás vysokou školu , ovládám solidně 2 cizí jazyky a disponuji dalších paklem státních zkoušek a vysoce odborných specifických znalostí. A když pořádám pro svoje zákazníky pitku , tak celý večer točím pivo...a nemám s tím problém... beru to tak , že to k mé práci prostě patří.
registrovaný uživatel Jim  mail  
12.08.2011 (10:33)  
M-průvodčí: pomáháte cesrujítím tím, že jim štípete jízdenky? To je opravdu velká pomoc :))

Bohužel vidím, jak to funguje. Průvodčí projde vlak, nebo spíš půl vlaku, což jim mimo první procházku po výjezdu vlaku zabere asi 10min a na zbytek cesty do další stanice se zavře s kolegou v hytláku nebo v nějakym prázdnym kupéčku. Takže nevidím důvod, proč by tento prosezenej čas nemohli trávit péčí o cestující. Jedinej důvod je, že se jim prostě nechce dělat něco navíc, to chápu :)
registrovaný uživatel Sim 
12.08.2011 (10:06)  
M-průvodčí > kdo to bude platit? No, s vasim pristupem bych o to strach nemel, protoze zakaznik to nebude :-)))))
12.08.2011 (10:01)  
Michawel já tam jsem pro cestující tím pomáhám tak že jim kontroluju jízdenky a občas musím najít nějaký přípoj ale nejsem ničí služka abych nosila noviny nebo kafe V Rakousku asi nemají tak silné odbory když jim to dráhy vnutili bavila jsem se o tom s kolegama a všichni si myslí že je to pitomost a nechtějí to dělat!

Ještě mi řekněte kdo ty noviny a kafe bude platit to jsou furt nějaké náklady navíc:raijety zásuvky internety kafe noviny a to žaluda brečel že nejsou peníze a sníží se platy ale na blbosti evidentně peníze jsou noviny totiž stojí jedny přes 10 korun a to si vezměte že na každé zastávce nastoupí třeba sto lidí a ve vlaku se mezi Prahou a Ostravou vystřídá tisíc lidí - to je 10 000korun jen za ty noviny!!!
12.08.2011 (8:53)  
Může mi někdo říci, jaká je produktivita stewardky na vybraném spoji, když jako žena nemůže pomáhat s těžkými zavazadly a nekontroluje jízdenky, případně nevystavuje jízdní doklady. Já si myslím, že tam ty ženy tam jsou jen pro okrasu. Nic více, nic méně.
FRK
12.08.2011 (8:51)  
No to si dělají srandu já nejsem ve vlaku od toho abych někomu nosila kafe a noviny a nejsem jediná komu to vadí!! ale já se nebojím tohle odbory zarazí nebo to budou muset nám pořádně připlácet

Já jsem pro... už to zde zaznělo , aby systém stevardů byl něco podobného jako třeba průvodčích lůžkových vozů . Nebudete mít celý vlak , ale třeba pouze 2 vagóny a o své cestující budete kompletně pečovat.

Jinak na tom , že budete roznášet kafe a noviny nic špatného nevidím. Kdyby po Vás někdo chtěl , abyste to roznášela nahoře bez tak to by bylo o něčem jiném.
12.08.2011 (8:36)  
M-průvodčí: já být ředitel a vidět váš přístup, tak letíte na hodinu. Průvodčí není ve vlaku od toho, aby cestující buzeroval. Líbí se mi posttup vedení ČD, že průvodčí má postkytovat ZÁKAZNÍKŮM komplexní služby. Určitě třeba v regiojetu bude kontrolovat lístky a roznášet občerstvení jedna osoba. Tak proč ne u ČD. Dokud budou v tomto podniku osoby jako vy, nikdy nemůžou být lepší. Zkuste zvážit jiné zaměstnání.
12.08.2011 (4:27)  
M-průvodčí: Promiňte a nejste tam náhodou také pro cestující? Přepkvapivě rakouští kolegové to zvládají a vůbec jim to nevadí. A s odbory bych opravdu nemával.

Jak jinak Jančuru nemusím (protože se bojím, že tím vezme za své jakýs takýs systém), tak zrovna v tomhle opravdu ukáže, jak se to má dělat. Nejde ani tak o to kafe, noviny. To jsou už jenom rekvizity, ale jde o přístup a snahu starat se o zákazníky. A souhlasím přesně s tím, co říkal M. Nějaká modelka z agentury, co se na cestujícího bude blbě usmívat a přinese mu kafe, je na pytel. Má to být plně vyškolený stevard, který kromě jiného dokáže poskytnout informace o spojeních, umí informovat cestující o průběhu jízdy, zpožděních a odvádí další práci průvodčích. Zkušenost, kterou jsem udělal v EC110 s tímto servisem, odpovídala přesně té blbě usmívající modelce, která vůbec nevěděla, jaká bije.
Že zrovna já budu obhajovat SA, je fakt divný, ale po zkušnosti z minulého týdne a ostrém kontrastu autobusu SA a vlaku ČD, musím fakt konstatovat, už aby tu SA na vlacích jezdila.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko