Praha — České dráhy od 1. září rozšiřují počet vlaků vyšší kvality, které cestujícím v 1. třídě nabídnou rozšířený servis včetně stevardek. Po dokončení pilotní fáze projektu tak budou stevardky nově přítomny i v expresech Odra, Landek a Jan Perner, které spojují Prahu s Ostravou a Slovenskem. Doplní tak vlaky InterCity/EuroCity Ostravan, Praha, Jaroslav Hašek, Gustav Mahler a Franz Schubert, na nichž byla služba od března testována. S bezplatnou nabídkou denního tisku a teplého či studeného nápoje se navíc setkají i cestující na vybraných spojích mezi Prahou a Děčínem. Distribuci novin a občerstvení zde však místo stevardek zajistí přímo vlakové čety. Toto rozhodnutí odpovídá původním záměrům ČD, které chtějí během několika let postupně dospět k funkci průvodčí - stevard (vlakvedoucí - stevard). Úkolem těchto zaměstnanců nebude pouze kontrolovat jízdní doklady, ale komplexně se starat o cestující, například formou doplňkových palubních služeb.
Spoje doprovázené vlakuškami od 1. září 2011:
- Spoje Praha - Ostrava - Slovensko/Polsko (v úseku Praha - Bohumín)
- Spoje Praha - Brno - Slovensko/Rakousko
Zdroj: Železničář 30/2011, České dráhy, ŽelPage
Já jsem pořád na vážkách, jestli je to myšleno vážně nebo ne. Každopádně by bylo dobré, kdyby dotyčný/á v tom přestal/a, protože pokud je to bráno jako mistifikace, tak to evidentně někteří nepochopili a profesi jako takové to určitě nepřidá a pokud je to opravdové, tak snad ani není co dodat, jen že ne všichni jsou takoví idioti.
Kurnik ja se tak tesim, ze konecne bude na vyber! Ne jako ted, ze mame bud tvrdy rohlik, nakousnuty rohlik nebo castecne plesnivy. Pak tu mame sice dobry rohlik, ktery ale nekdy je, jindy neni, neda se na nej spolehnout. Jedine na co je spoleh je vetsi rohlik marketingem vydavany jako celozrnna bageta, prestoze je z bileho testa.
A ja tak rad kaiserky :-)
Jim tak snad si můžeme alespoň chvilku ve služebním oddíle odpočinout vite jak je to namáhavé vstávat ve tři a být celý den na nohou několik dní v týdnu
narozenej no a? mě je jedno co budou dělat u Jančury já se podle nich řídit nehodlám já ve smlouvě žádné nošení novin nemám a nechci
A taky jsem klidně mohla po gymplu jít na vysokou školu ale já chtěla ke dráze
busman to jako že jsem tlustá? bych chtěla vidět jak vy vypadáte
Ahtisaari já práci u dráhy miluju dala jsem ji přednost před vysokou šolou strašně ráda jezdím vlakem a práce s lidmi se mi líbí pokud tedy neuráží vlaky takovým lidem většinou mým spolužákům ze střední bych zakázala do vlaku vůbec nastoupit všude na facebooku a jinde píšou jak jsou vlaky hnusné a pak jima cestují
Pokud je M-průvodčí skutečná, chápu. Je ze skupiny "Vlára", která chodí do práce, má ráda své jisté, VELICE přesně zná a využívá všechny výhody, kterou jí práce přináší, nedělá ji ani z půl procenta srdcem, pomlouvá zaměstnavatele, jakékoli zvýšení vlastního platu doprovází slovy "málo", cestující jsou pro ni více či méně otravní, protože "ji přece" nikdo poučovat nebude a jakákoli investice zaměstnavatele jinam než do jejího vlastního platu, případně zvelebení ubytovny v její domovské stanici je vyhazováním peněz. Věk nehraje roli.
No a pak je tu druhá skupina, která se silou mocí snaží od té první oddělit a buď ji tato práce uspokojuje, nebo ji dokonce chce dělat ještě na vyšší úrovni a tedy za více peněz. Pokud má dotyčný či dotyčná schopného nadřízeného, nezvadne a buď oblažuje provoz na lokálce, nebo zamíří výš, naučí se jazyk a jde na EC či pinďu.
Rozdíl je v povaze. Nejde přitom o to, že v EC je možná o pár korun víc a lepší pracovní prostředí. Jde o motivaci.
Jasně, skupiny lidí nejsou jen dvě, je to příšerné černobílé zjednodušení. Pochopitelně, všichni chtějí do práce pro peníze. Jenže ti první berou práci jako nutné zlo před výplatou a ti druzí jako něco úplně normálního, za co dostanou peníze. Oba by chtěli mít víc peněz, ale jen ti první dávají okolí 24 hodin denně nonstop sežrat své znechucení z toho, že musí pracovat. Oba jsou asi v odborech, ale jen ti první jsou funkcionáři.
A ještě horší je, když se "vlárák" ocitne přes nějakou protekci v EC a otravuje tam život cestujícím a kolegům a nebo skvělý motivovaný průvodčí pomalu usychá pod debilním nadřízeným na té Vláře a otravuje tam život svůj.
A pozor, ti druzí nejsou altruisti, kteří si pro Žaludovy modré oči utrhnou od úst skývu, kterou by naplnili srdéčko pasantovo. Prachy vládnou i jim a je to normální. Jen ten přístup, jen ten přístup...
Nahoře bez jen v ubytovacích vozech po 22. hodině. V kategorii single deluxe pak v ceně lůžkového příplatku.
M-průvodčí: myslím, že budeš baba krev a mlíko. To bude mazec!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.