..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (21:20)  
Josef Petrák: Jo tak. Nikdy mě nenapadlo, jak se z obchodu s ovocem dá udělat sofistikovaná věc:) Ne beze srandy, tohle mě fakt zajímá. Dá se WIFI třeba v busech SA použít na skype? Jestli to je to, s čím mám zkušenosti, čili CDMA(těžko to bude něco jiného), tak já jsem si s tím rozhodně nezavolal. A 3G u nás je vize budoucnosti.
01.06.2011 (20:53)  
Neonym) Push ale řeší jen molochiální poštovní servery jako MS Exchange, popř. BlackBeery, ne? :) To by v naší jablečné firmě asi moc neprošlo... Nejde jen o poštu, ale přístup na Skype, zdrojákový server, k online dokumentaci, co je krytá za VPN... Ale chápu, že tohle je dost specifické. Já už jsem dávno nad tímhle vším zlomil hůl a mám neomezený datový tarif a mobil jako modem.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (20:45)  
Josef Petrák: Očekávám, že správný businessman potřebuje internet hlavně kvůli emailům a na ty je nejlepší mít v telefonu push email a aby maily chodily opravdu v reálném čase, tak stejně telefon nemůže být závislý na WIFI. Potom může být třeba dolnolhotocentrista;)
01.06.2011 (20:40)  
M) Nene, alternativa v tomto případě je se na business na Ostravsku vykašlat a pokračovat v ukrutném pragocentrismu :o)
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (20:38)  
Ale znovu, pokud se zavede WIFI v českých vlacích, tak to nebudu pomlouvat, nebude mi to vadit, a budu to brát jako zlepšení, jen nechápu, proč teď někteří dělají úplnou katastrofu(nemyslím na tomto serveru, ale hlavně diskuse jinde) z toho, že tam to WIFI není. Je mnoho důležitějších věcí, které ve většině vlaků nejsou a mrzí mě, že skoro nejvíc je slyšet právě o WIFI. Ale to je tak poslední dobou všude. Nejvíce lidí se láká na méně důležité parametry.


EDIT: ale chápu, že pro laickou veřejnost by asi neznělo jako reklama: "Do vagonů instalujeme kotoučové brzdy" a protože by to nebylo tak dobré z marketingového hlediska, tak se to raději neudělá:(
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (20:29)  
Tomáš Palíšek: Já jsem také mladá generace i když uznávám, že nejsem zrovna průměrný člen této skupiny. Ale v autobusech Student Agency to rozhodně nevypadá tak, že by jimi jezdili mladí kvůli tomu, že mohou být na WIFI. Docela by mě zajímalo, kolik dat na cestujícího se průměrně stáhne za cestu.
registrovaný uživatel M 
01.06.2011 (18:53)  
JP: A neustále poslouchám kolegy, že ještě není internet v pendolinech a tak při přesunu Praha – Ostrava nemůžou pracovat, apod. Zatimco v aute pracovat muzou:-))
registrovaný uživatel M 
01.06.2011 (18:51)  
miropiro - to je presne to, co jsem chtel rict. Proste standard to zatim neni nikde. Nekde to maji v omezenem poctu spoju
01.06.2011 (18:45)  
Neonym: otázka zní spíše tak, jestli je to adekvátní místo kam investovat v situaci, kdy si můžete pořídit postačující datový tarif pro obsluhu e-mailu a browsing přes mobil v ceně cca 100-150 Kč. Průměrně technicky nadaný jedinec pak s vhodným přístrojem (a nemusí si tím dělat zase žádný velký vítr do peněženky) dokáže sosat data i pro notebook, ke kterému ten telefon připojím. V tomhle kontextu mi přijde, že si dráhy pouze přidaly o starost víc, o kterou se budou muset starat.
01.06.2011 (18:39)  
Neonym: WIFI je potřebná, hlavně kvůli mladé generaci, která ji používá všude, kde může. Já osobně WIFI nepoužívám, protože jsem rád, když jednou také počítač nevidím. Co se týče oddělování první třídy od druhé, tak WIFI by mělo být až na posledním místě.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko