Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.
PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.
Pendolina budou, ale…
PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.
Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.
Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?
Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.
Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EIC, Rynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy
EDIT: ale chápu, že pro laickou veřejnost by asi neznělo jako reklama: "Do vagonů instalujeme kotoučové brzdy" a protože by to nebylo tak dobré z marketingového hlediska, tak se to raději neudělá:(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.