..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.06.2011 (10:06)  
Dovolil bych si zopakovat muj dotaz - cim se tady lisi tridy? Krome novin zdarma?
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
02.06.2011 (19:06)  
MC: Pokud konkrétní osoba nejezdí po půlnoci z Prahy do Vídně a dopoledne zpět, pak není zahrnutá v mé statistice ;-)
registrovaný uživatel MC 
02.06.2011 (17:07)  
Nick: Úspěšnost připojení konkrétní osobou k WiFi (tj. načtení alespoň nějaké stránky, stabilita není brána v úvahu) za posledních cca 20 jízd busy jednoho konkrétního tuzemského dopravce je cca 5%. Pokud se do statistiky přenesených dat počítá i mých zbývajících 95%, tak bych zmíněný průměr bral s rezervou.
registrovaný uživatel bulgur 
02.06.2011 (13:29)  
Farkač Karel: Jak v čem, nač jsou hezké a rychlé vozy, když jsou koleje (třeba ty do ČR) v žalostném stavu? A v rušení spojů jsou taky napřed, to jo...
02.06.2011 (12:18)  
No máme co dohánět, ale třeba tohle je celkem světové, škoda kdyby to zapadlo....
http://www.stavbykarlovarska.cz/cz/hlasovani/nova-vypravni-budova-zst-karlovy-vary-31
registrovaný uživatel Sim 
02.06.2011 (10:32)  
Nick > pokud se vam dari na nadrazi travit v prumeru cca 5 minut pred odjezdem vlaku, tak hlavne potichu, at to nezakriknete.

Pokud to budu brat sam za sebe, vychazi mi to v prumeru cca pul hodiny pred odjezdem a dalsich cca 20 minut mi vychazi na prestup. Takze v prepoctu na jednu jizdu vlakem stravim nejakych 50 minut na nadrazi, coz sice v pomeru k celkove dobe jizdy 5 - 6 hodin nevychazi zas tak divoce ... ale rozhodne mi je prijemnejsi stravit ten cas necim zabavnejsim, nez jen "cekat az to prijede" a co dve minuty koukat na hodinky.
02.06.2011 (10:24)  
Oni Poláci jsou před námi pořád trochu víc upředu. Podívejme se na čistotu vozů zvnějšku. Žádná barva rezu na střeše. Čistota vozů zevnitř, když vyjíždí z výchozí stanice. Nebo interiery vozů v meziměstské dopravě kategorie Ex, IC a EC žádná koženka, elektronické ukazatele a nyní zavádění WiFi. Kdy je asi doženeme? Reko-Janoza to určitě nezajistí, protože to České dráhy u ní neobjednaly. To samé Slováci. Odvolávání se na Pendolíno mi už připadá dětské.
Nedivme se, že se do vlaků ČD mnoho zákazníků, až na vybrané směry, mnoho nehrne. V Polsku jsou vlaky podstatně více obsazené než u nás.
FRK
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
02.06.2011 (3:34)  
@Neonym, @miropro: Ad. CDMA: blýská se na lepší časy ;-) Ad. přenesená data: není to průměr, ale data z konkrétního busu na konkrétní lince pro přibližnou představu: cca 25 MB na jednoho připojeného cestujícího.

@SYN: I moloch má své výhody. Smlouvu mám uzavřenou s jedním subjektem, problémy řeším s jedním člověkem, síť je homogenní a stabilní. Když chci něco změnit, udělá to jeden člověk plošně pro všechny pobočky najednou (což může být nevýhoda, např. pokud se uklepne a rychlostní limit 2 Mbps místo pro každou pobočku zvlášť nastaví všem dohromady, ale to patří spíš do kategorie veselých historek z natáčení). Nemusím řešit, že se nějaký místní poskytovatel přestal o svou dříve kvalitní síť starat a ta se začne rozpadat. Nebo že svou síť prodá někomu jinému, kdo má jiné podmínky a jinou kvalitu služeb atd atd.

@michalis15: Záleží na úhlu pohledu. Já například nádražím jen procházím a zastavím se jen pro lístek a maximálně pro noviny. Trasu Kolín-Praha znám už nazpaměť a tak chci tu 3/4 hodinu ve vlaku strávit nějak produktivněji, než koukáním z okna nebo pochrupováním. Vzhledem k pendlování mezi místy pokrytými signálem wifi se mi datový tarif nevyplácí (tedy takový, kde 2 posunutí na GMaps nevyčerpají FUP). Wifi ve vlaku tedy mně podobné může příjemně potěšit, i když jsem se už za ta léta naučil cestovat offline ;-)
02.06.2011 (1:33)  
Při hodinovém intervalu linky od Frýdku prostě nemůže být přípoj na všechno :) Bohužel to zrovna chytly IC/EC ve směru Praha/Břeclav... takže to bych neřešil :)
Vím, že na Svinově by měla být wifi v ČD lounge, ale na Hlaváku není ani tuk pokud vím. Otestuju zítra. Každopádně jsem tím chtěl upozornit na to, že WIFI v čekárnách nádraží typu Ostrava hl, Svinov, Opava-východ,Přerov, Otrokovice apod. by měla být standard. Dnes řešíme mnohem náročnější WIFI ve vlaku a nemáme přitom vyřešenu tuto poměrně jednoduchou záležitost.

Jinak off-topic to není, ten čas utíká mnohem hůře právě při podobném čekání než v tom vlaku, kde se člověk může dívat v klidu z okna nebo pospávat, na nádraží prostě jen zabíjí čas, tudíž je tam ta wifi poněkud potřebnější.
registrovaný uživatel SYN 
02.06.2011 (0:24)  
Michalis15: Jo, jak pravíš. Ale po zkušenosti s molochy (i tom v kterém dělám) se "něco jednoduchého, rozumně rychlého, levného" víceméně nedá zařídit, bo exkluzivní smlouva s nějakým O2 nebo tak, SLAčko na nejmíň 4 devítky, zavádění zdlouhavé cena velká... protože koncepce a tak.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko