..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Polsko


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
05.06.2011 (17:19)  
V plánu je obrovská přestavba nádraží velkých- nyní padá rozhodnutí o koupi vozidel - a teprve na třetím místě jsou tu koleje! Každému, kdo se ale trochu o věc zajímá, a Polskem cestuje, ja jasné: K čemu nový vybavená nádraží, k čemu nové soupravy, když nebode PO ČEM do cíle dojet?.

Poláci se zřejmě chtějí řídit tím, že není ani tak důležité, jestli pojedeme rychlostí 50 km/h nebo 100 km/h, ale jestli turistu uvítáme v pěkném a moderním nádraží.
04.06.2011 (12:48)  
Žiji uprostřed Polska, a jsem svědkem často v mediích diskutovaného tematu. PKP koupily 20 Pendolin, avšak verze bez výkyvné skříně! Mnoho hlasů říký "je to neekonomický počin". Důvodem je stav tratí, a chybějící peníze na jejich opravy. Způsobuje to rok od roku prodlužování doby jízd v jízdních řádech.
Jedinou tratí, kde lze na někt. úsecích jet až 200 km/je "Centrální magistrála" Varšava-Katovice. A oponenti Pendolina říkají "i klasické soupravy by to zvládly, bylo by to levnější".
Pokud kategorie, tzn. rychlíky(TLK)-EC/IC- EIC: Osobně problém spatřuji v pořekadle "čas jsou peníze". Díky nedobrému stavu svršků cesta rychlovlaky vyšší kategorie uspoří jen minimum času, ale za neúměrně vysoký příplatek. Srovnejme: Noční TLK "Chopin" Varšava - Zebrzydowice 59,-PLN, EC Sobieski, Praha či Polonia 111,-PLN + 12.50 PLN místenka. Obě kategorie zastavují jen v Sosnowci a Katovicích, rozdíl doby jízdy prakticky žádný.
Pravda je, že vybaveností vlaků se nyní PKP IC snaží na výše zmíněný problém najít "náplast". Ovšem chybějí i vagony (nebo neudržované zahálí na odstavných kolejích W-wa Wschodnia).
V plánu je obrovská přestavba nádraží velkých- nyní padá rozhodnutí o koupi vozidel - a teprve na třetím místě jsou tu koleje! Každému, kdo se ale trochu o věc zajímá, a Polskem cestuje, ja jasné: K čemu nový vybavená nádraží, k čemu nové soupravy, když nebode PO ČEM do cíle dojet?.
Registered user M 
04.06.2011 (0:54)  
Takze az zrusime tech 4500, tak potom neco lze srovnavat. Zatim je to srovnavani "mami, ona ma peknou panenku". Jenze ona je jedinacek, zatimco "ja" mam tri sestricky a tudiz stejne panenku mit nemuzu, protoze maminka nema 4x vetsi plat...
Registered user bugear 
04.06.2011 (0:48)  
@M: Jeden uživatel na infokoleji měl zajímavý podpis. Bylo v něm přibližně to, že v ČR je každý den vypraveno 6000 vlaků. V Polsku taky.
03.06.2011 (22:51)  
M: Nééé, jezdí tam i kupéčkové vagóny. V Polsku mají na jejich EIC spíš přebytek vozů 1.tříd.
Registered user M 
03.06.2011 (20:24)  
1. V Polsku jezdi jenom tyhle supervlaky a nic jineho? Ze se srovnani nejaky jejich EIC s prumerem ceskyh vlaku?

2. EIC s wifi bude poskytovat 11 (slovy jedenact) paru vlaku. Polsko je zhruba 4x vetsi nez Cesko. Myslim, ze tri pary vlaku na tehle urovni bysme dokazali vypravit taky. Dva do Brna a jeden do Ostravy. A TIMTO skvelym pocinem bysme se dostali na uroven Polska...
03.06.2011 (16:58)  
ad bulgur 2.6.-13.29:
Pravdu máte co týče infrastruktury. Stačí se podívat na úsek Katovice - Zebředovice. To je ale věc jejich "SŽDC". To nemá s vybaveností a kvality vozového parku nic společného.
Dále-rušení spojů: U nás k němu nedochází docházet nebude? Sledujte prohlášení ministra Kalouska, že když už musí letos peníze na dotace regionální dopravy dát (aby si nezadělal na další průšvih), tak že nedá větší část příští rok. A co budou muset udělat kraje? Omezit regionální osobní dopravu na nejnutnější minimum a jsem zase zpět u podobných problémů vlakové dopravy v Polsku-nikoliv kvality vozového parku.
FRK
Registered user M 
03.06.2011 (15:46)  
miropiro - jo, to jo:-)
JP - ze by? Ja prave myslel neco konretniho. Ze v jednom jsou sedacky latkove, v druhem kozene, ze jich je 80 na vagon a tam jen 60. Ano, vim, ze bych si to asi mohl najit, ale ja presne ani nevim, o jake vozy (ktere jezdi na tom EIC) jezdi. Ptal jsem se s ohledem na to, ze wifi bude v 1. i 2.tride, tak mne zajimaly vyhody te prvni.
To filtrovani zakazniku (ktere jsem jako vyhodu uvedl v jine diskusi) zde probiha uz skrze priplatek a "odfiltrovana" je tak uz i druha trida. V tomto smyslu...
03.06.2011 (12:29)  
M) Že by vozy? :) Mezi interiérem Amnopuz a Bmnopuzu asi bude větší rozdíl jako mezi jedničkou a dvojkou v pendolinech ČD, co do prostoru a uspořádání...
03.06.2011 (12:02)  
M: Něco mi říká, že rozdíl je v ceně.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko