..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
01.06.2011 (13:51)  
bulgur) Tak samozřejmě, že se to může pojmenovat elegantně "ETR610" a je vymalováno.
registrovaný uživatel Iwan 
01.06.2011 (13:51)  
TTtrain: "Polský" problém nastává ve fázi kdy se má něco vyrobit (přesně), udělat (včas), vymyslet (dobře) atd. Tady bývá často důvod k úsměvu.

To tak jak z Waszymi 380 :)
registrovaný uživatel bulgur 
01.06.2011 (13:48)  
Mimochodem neměly by se ty vlaky raději nejmenovat Pendolino, když nebudou obsahovat naklápění, kvůli kterému dostaly Pendolina takový název? :)
registrovaný uživatel bulgur 
01.06.2011 (13:45)  
Jiri Vosecek: Stejně ten datový limit teoreticky půjde obejít. Pokud na to nebudou dávat nějaký chytřejší systém, kde se člověk nejdříve bude muset přihlásit jedinečným číslem (třeba na jízdence/místence) k němuž bude vázán ten limit. To by ale mohlo přinést hromadu dalších problémů s mobilními zařízeními, takže ten limit spíš budou vázat na jedinečnou adresu každého zařízení, tzv. MAC adresu, a tu dokážou ti schopnější změnit ;)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
01.06.2011 (13:23)  
For Rybizek: myslím, že lidi si nedělají srandu z Polákům jako takových. Něco nakoupit, sešmelit a podobně, v tom jsou jistě dobří. Tady evidentně také dobrý nákup technologie a dobrý "prodej" směrem k uživatelům. "Polský" problém nastává ve fázi kdy se má něco vyrobit (přesně), udělat (včas), vymyslet (dobře) atd. Tady bývá často důvod k úsměvu.
01.06.2011 (13:18)  
Dovolil bych si nesouhlasit s krutým limitem 50 MB. Jasně, nebudete koukat na youtube na spoustu videí, nebudete stahovat z torrentu. Stejně větština lidí bude používat mobilní zařízení (datově úsporné, mobilní verze webů) a ne notebooky.

50 MB v pohodě stačí na:
Instant Messenger, sociální sítě, e-mailová komunikace, čtení zpráv (zvlášť v mobilních verzích datově úsporné), podívání se na nový díl Čtyřlístků ze stránek Strach.cz :)

Jasně, mohlo by to být víc, ale není to hrozně málo. Navíc se dá očekávat navýšení limitu, až se zjistí, jak je síť vytížená.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (13:13)  
Z železnice už si nedělám srandu raději téměř nikde. I maďaři jsou schopni pro EC sestavit jednotnou soupravu na rychlost 200km/h celou ze stejných vozů(+jídlo a 1. třída). U nás se tam pořád budou cpát 140km/h vozy, ještě každý jiný, takže kdo dřív přijde, ten dřív mele.
01.06.2011 (12:48)  
tak mě tak napada že si tady často pár lidí děla z Poláku srandu a ejhle oni tam budou jezdit 250 hmm sem zvědavej kdy se toho dočkam v ČR
registrovaný uživatel Sim 
01.06.2011 (12:05)  
výběrové řízení stále běží ... proc se mi automaticky vybavuje myslenka, ze my ty okolni staty nepredbehnem, ale precouvame?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko