..: DP Praha testuje bezplatnou Wi-Fi v tramvajích Škoda 15T ForCity :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard Weber Praha — Služba pražským cestujícím, ale také marketingový projekt společnosti Rencar ze skupiny JCDecaux – tak je prezentována instalace bezplatné Wi-Fi sítě do dvou tramvají Škoda 15T ForCity, které budou brázdit pražské ulice. V současnosti tak lze, především na linkách 18 a 24, potkat vozy č. 9224 a 9225, nabízející bezdrátovou síť s názvem ForCity. Ty doplní podobně vybavenou tramvaj KT8D5.RN2P č. 9063, která bezdrátový internet dostala v březnu. V dohledné době přibude ještě vůz číslo 9226. Jak upřesnil Marek Herbst, ředitel full–servisu pro Prahu ve Škodě Transporation, Wi-Fi bude ve vozech testována do konce tohoto roku. Instalace technického vybavení do jedné z tramvají vyjde na 10 až 15 tisíc korun; náklady ovšem společně nesou Škoda a Rencar, zatímco pro DPP je investice nulová.

Naměřené rychlosti:
Test wifi (download) v 15T ForCity, foto: Juraj Kováč Test wifi (upload) v 15T ForCity, foto: Juraj Kováč

V současnosti se testují dvě řešení: instalace ve vozech 9224 a 9226 dodala firma 4Call, která stojí mimo jiné za prototypovým řešením bezdrátového přístupu v pendolinech Českých drah, stejně jako za Wi-Fi systémy u řady dalších autobusových nebo železničních dopravců. Podle dodavatele je použito nejrobustnější možné řešení, které využívá připojení až ze tří základových stanic různých mobilních operátorů zároveň, čímž zajišťuje potřebnou přenosovou kapacitu. Vnější konektivita využívá pokrytí Prahy signálem sítí třetí generace s využitím technologie HSPA/HSPA+, je však připravena i na další vývojový stupeň. Měření dodavatele hovoří o rychlosti až 10 Mbit/s při stahování. Naše měření během zkušební jízdy z obratiště Florenc na Karlovo náměstí ukázalo rychlost 3,1 Mbit/s na rohu Jindřišské a Václavského náměstí. Výrobce i dodavatel přesto upozorňují, že síť není vhodná pro stahování velkých objemů dat. Stabilita přístupu na internet závisí od vytížení sítě i množství připojených cestujících. Řešení je rovněž připravené na start sítí čtvrté generace standardu LTE. Instalace ve vozidlech 9063 (modernizovaná tramvaj KT8D5) a 9225 (15T) pochází od jiné společnosti, podle informací redakce se však provozní zkušenosti přiklánějí spíše k řešení firmy 4Call.

Škoda Transporation souběžně s Wi-Fi přístupem spustila také propagační web www.forcitytram.cz, kde lze mimo jiné sledovat i polohu vozidel 15T ForCity s bezdrátovým připojením. K nasazení služby vedly výrobce výsledky průzkumu, v němž se 35 % dotázaných vyjádřilo pro internet v tramvaji. Pokračování bezplatného Wi-Fi připojení v MHD po prosinci 2011 bude podmíněno nalezením vhodných sponzorů či inzerentů. Hlavní partner DPP v oblasti reklamy, firma Rencar, v současnosti hledá možnosti, jak tuto službu marketingově využít. Potenciální inzerenty by mohla oslovit např. možnost umístění reklamy na tzv. „landing page“ (úvodní stránce, zobrazené při přihlášení do sítě, jež obvykle obsahuje podmínky využívání služby). Sponzoři sítě mohou být také propagování v rámečcích rozmístěných po vozidle.

Zdroj: Škoda Transporation, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.6.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel khunas  mail  
03.06.2011 (13:39)  
podle me je to nadcasove urcite se najde viuziti třeba ty noviny
registrovaný uživatel Web 
03.06.2011 (13:30)  
Já bych věděl k čemu, například si tam můžete v tramvaji stáhnout noviny do čtečky (nebo snad v tramvají nevídáte lidi čtoucí noviny)? K tomu není potřeba ani žádná velká rychlost, jenom ta možnost wifi.
03.06.2011 (13:14)  
Jakože beru to ve vlaku, tam sedím dvě hodiny a mám čas se učit, ale proč je nutné mít wifi v přecpané šalině? Notebook si tam stejně nikdo neotevře, protože je přeplněná a kdo chce internet v mobilu ten si snad zařídí datový tarif, já ho mám a jsem vysmátý jak blecha i v šukafonu.
03.06.2011 (13:11)  
opět si jen povzdechnu: k čemu?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko