..: Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách :..

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE


miropiro | 16.6.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
17.06.2011 (9:37)  
rpet: přesně tento argument jsem čekal. A proto jsem napsal "skončíte čumákem ve stromu" - tedy škodu na zdraví způsobíte sobě.

Povinné ručení je pojištění odpovědnostní - z toho se platí škoda způsobená jiným osobám, nikoliv řidiči samotnému (včetně nákladů na léčení) - viz výluky v §7 zákona 168/1999.
Havarijní pojištění je pojištění majetkové - z toho se platí škoda na vozidle, nikoliv na zdraví. Navíc je nepovinné.

Riziku, o kterém jsem psal, by odpovídalo něco jako je "připojištění rizikových sportů" u cestovního pojištění léčebných výloh. Ježdění autem totiž (v porovnání se železnicí) rizikovou činností je.
registrovaný uživatel M 
17.06.2011 (9:30)  
Cedule na dalnici - no na nadrazich jsou taky cedule, ne? A schvalne, kterych je vic. Kazdopadne o tomhle jsem nepsal.
Ja opakuju, ze autobusaci jsou schopni bez jakekoliv asistence najet, projet (vcetne predjizdeni a kdyz je predjizden) a sjet z dalnice. Tohle vsechno zvladnou sami. Strojvudce bez asistence maximalne nahodi motory, vsechno ostatni mu musi predchystat nekdo jiny a bez jeho asistence vyjet nelze, stejne jako je nemozny jeho pohyb po kolejich.
Vsechno ostatni je podobne, ale aby autobus projel dalnici, tak k tomu zadnou "policii" nepotrebuje. Leda by to byl autobus vezouci prezidenty vsech zemi EU...
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.06.2011 (8:14)  
@ turista:

proboha... zdravotni pojisteni neplatis proto, aby z nej byly kryty nasledky pripadnych nehod na silnicich a dalnicich. mj., poskozene zdravi a pripadne nasledky jsou v pripade dopravy hrazeny z pojistneho. u aut je to povinne ruceni (plus pripadny havarijni). zase jabka a hrusky dohromady, jen aby byl nejakej argument...
17.06.2011 (1:15)  
K tomu, aby jezdila auta po dalnicich neni potreba zadny "dohled".

Jestli je dohled (kromě řešení problému) na silnicích potřeba, si nejsem jist. Nicméně existuje. I policie má dispečink, kde vyhodnocujou provoz z kamer, podávají hlášení o dopravní situaci do rádia. I vrtulníkem kvůli tomu létají. Říděj takový ty proměnlivý cedule na dálnicích. Měněj režimy na křižovatkách ve městě. Toto se dělá jen tak, i kdyby celý den žádný problém nenastal.

Jo, je toho míň než na železnici. Ale vy děláte jako by to nebylo vůbec.

A co třeba zdravotní pojištění. Platíme ho všichni stejné bez rozdílu, čím obvykle jezdíme. Ale na silnici máte mnohem větší riziko, že skončíte čumákem ve stromu. Opět skrytá dotace gumokolů.
17.06.2011 (0:52)  
Být Jančurou, tak bych tam poslal SA autobusy, mohl by tak vydělat na normální vlaky v Česku :)

Základnu u Hranice s německem kde je levná česká pracovní síla, levnější beznín a už by to jelo :)
registrovaný uživatel M 
17.06.2011 (0:22)  
KDE jsem to tvrdil?!? Ja napsal, ze autobusaci nepotrebuji "policii" (uvozovky!) k tomu, aby dokazali najet a sjet z dalnice. Vyraz "policie" jsem pouzil z duvodu, ze na silnicich neexistuje ekvivalent k podobne cinnosti na zeleznici.
K tomu, aby jezdila auta po dalnicich neni potreba zadny "dohled". Ano, dohled (v tomto pripade policie bez uvozovek) je potreba na problemy a predchazi problemu, ale policie (ani "policie") rozhodne nenavadi kazdy autobus na dalnici a neodklani kvuli nemu dopravu, aby autobus mohl projet.
A kdyz se stane problem, tak policie resi problemy jak na dalnicich, tak ale i zeleznici (tam se ji mozna rika castecne jinak).
16.06.2011 (22:55)  
...Když se to vezme takhle, tak vlastně nikdo nepotřebuje policii. I auta a kamióny jezdí samy. Ona ale přesto existuje, divný...

divny?? ani ne. ten policajt ti opravdu nemusi stavet jjizdni cestu z(na) dalnice(dalnici), k tomu ho vazne netreba. ovsem ve chvili, kdy ti na dlanici nekdo sesrotuje ...


Já s váma souhlasím. To byla ironie směřovaná na "M", který tvrdil, že pro busy policie netřeba.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (22:51)  
Pazzy - tu pasaz, proc by si dalnice nemeli platit jen uzivatele, ale ze jsou ku prospechu vsem (to o multiplikatoru) jsi asi preskocil, ze?
16.06.2011 (22:50)  
Pazzy: můžu se zeptat, v čem je D11 předimenzovaná?
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (22:47)  
-Vetsina busu v Jihlave nestavi, ale soucasne vetsina busu pokracuje dal a taky by asi nebyl problem v te Jihlave nebo nekde jinde zastavit a uz z toho mame zcela nesoubeznou linku.
-Praha-pardubce byl jeden z mala prikladu, kde se da o soubezne lince mluvit. Pokud tam zadny bus neni, tak to svedci o tom, ze problem se dokaze vyresit i bez statniho zasahu
-Policie resi problem - na silnici i zeleznici. Ze je vetsina na silnici bude dane asi tim, ze se po silnici pohybuje vice vozidel, ne?
-Busy ted jezdi po 20 minutach. Vlaky po hodine. Ocekavam, ze kdyz hodny stat zakaze busy po 20 minutach, tak zajisti, aby spojeni jezdilo casteji nez po hodine
-Levneji? Takze ziskovost busu je dana jen a pouze poplatky a nicim jinym?

20:04 - no a uplne stejne se da napsat, ze zbytecne jsou i vsechny koleje, protoze se akorat zbytecne cestuje...

KK - autobusy smi v Nemecku 100 kmh. Tedy ty, co jsou schvalene na 100, ale to pocitam, ze jsou vsechny...

Flexaretista - hlavne by ta platba byla uplne zbytecna. Uz ted se na danich plati 1-2 koruny za kilometr. Kdekoliv. Nejakej halir k tomu? To uz se rovnou muze zmenit spotrebni dan a uniky za banzin koupeny jinde nebudou tak velke jako naklady na vyber myta...
Nemluve o tom, ze placeny dalnice povazuju za kravinu, protoze mam za to, ze se dalnice stavi kvuli tomu, aby lidi jezdili bezpecne a mimo mesta a ne aby se nervovali podel dalnic ve vesnickach...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko