Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.
Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE
Ale nepochybuju, ze kdyby slo zaridit, abys zadne ty dane neplatil, tak s nejakym dvaceti tisicema mesicne navic by sis hrave dokazal zaplatit komercni zdravotni pojisteni, skvele by sis sporil na penzi, zaridil by sis ochranku osobni (protoze by ses vyloucil z policeniho "programu") i veskery majetek jako auto nebo dum (nebyl by v katastru a stat by negarantoval vlastnictvi), veskere sluzby bys platil full price, mytne bys platil "komercni", skolstvi jedine soukrome.
Mas recht, ty vlastne ten stat nepotrebujes a jenom te okrada. Ale mozna mezi nami mame dolaroveho milionare...
A jeste takovej priklad. Rekneme, ze do Ceska chci privest nejakou akci. Treba MS silnicnich motocyklu. Naklady mam 10 milionu (cisl nesedi, ale to podstatne neni), na vstupnym vyberu 8. Budu chtit od statu 3. Ma mi je dat? Dotovani takove kraviny je blbost, ze?
Nojo, jenze z toho vstupnyho dam statu milion zpatky na DPH. A dalsich 5 stat dostane z dalsich dani a poplatku od navstevniku. Celkem stat vydela 3 miliony a jeho "investice" se mu bohate vrati. Pro spoplecnost to pak bude mit i ten efekt, ze vydelaji i nejruznejsi lide kolem Brna.
Kdyz akce nebude (protoze stat neda 3 miliony), tak stat ne ze usetri 3 miliony, ale prijde o 3 miliony a lidi nevydelaji (a tim na tom stat ztrati dalsi penize).
Varianta, ze by ty 3 chybejici miliony zaplatili primo ti, co na tom bdou profitovat? Tak predne, jeden miliony by stat mel dat tak jako tak a ty stovky a tisice jednotlivcu je prave problem v tom, ze to jsou stovky a tisice jednotlivcu. Kdyby na tom vydelal tri firmy, tak se asi spoji velmi rady, ale spojit tisice uz problem je. Na to lidi prisli pred stovkami let a zacaly vznikat nejake celky. Pravda, tehdy to nebylo za ucelem poradani GP, ale takova kanalizace se taky dela lip spolecne, nez neviditelnou rukou...
Smartfouny hospodarstvi nejak zasadne nepomuzou a hlavne si to kazdy muze koupit sam. Ja sam si dalnici asi nepostavim.
Jinak ano, muj ideal je, aby moudry stat dotoval silnice i zeleznice. Ten muj nazor se praktikuje taknak ve vsech zemich s urovni Ukrajina a vys. Kde funguje tvuj nazor?
Pak je tu multiplikátor, kterým se zaříkávají všechny vlády, které rády kecají do ekonomiky (proto ty uvozovky). Jestli sis nevšiml, tak i naše vláda solidně do ekonomiky kecá. No a když potřebuje utratit nějaké peníze, tak řekne, že se to bude multiplikovat. Tento multiplikátor je dost těžko kvantifikovatelný, jeho užitek často sporný a hlavně se nevylučuje s tím, aby ho postavil soukromý subjekt! Ale vláda nám "ukradne" peníze, pak za ně postaví nějaký honosný dům pro chudé, velkou restauraci nebo já nevim co, předraží se to 3x a oni pak řeknou, že to není jen restaurace, ale že to přitáhne lidi do obchodů, to dá práci dalším a dalším a užitek se bude násobit. To je hezká idea, ale funguje to tak? Nevyjde to dráž, než aby si to lidi postavili sami? To jsem myslel. Slyšels třeba o tomhle? http://www.czechcomputer.cz/info.jsp?name=o_nas
Každý politik by ti řekl, že se to bude multiplikovat (pokud vůbec zná ten výraz).....
Aha. Tvůj ideál je, aby Moudrý stát dotoval silnice i železnice, a skrze tyto dotace nepřímo rozhodoval, kde bude lepší se dopravovat po kolejích a kde po silnici. Děkuji za osvětlení, další debata je myslím zbytečná.
(Jen mi pořád není jasné, proč v takovém případě by Moudrý stát neměl dotovat i ty vepřové řízky a smartfouny. Ty nepřináší prospěch celé ekonomice? :-)
1) Ano. Kuraci naopak proti nekurakum davaji systemu vic skrz tu spotrebni dan. Pozn.: netvrdim (a ani fakt nevim), ktera platba je vetsi. U tech ridicu je to podobne "neco za neco". Jsou tam vetsi vydaje, ale vyjma zavodniku (na okruzich) to ridicstvi prinasi prospech cele ekonomice a bez ridicu by se sice usetrilo za vydaje na leceni, ale celkove by to asi neprospelo a je proto celkem blbost vzit jednu vlastnost a na jejim zaklade zavrhnout celek.
2) Ja hajim dalnice i zeleznice. "Bohuzel" to nemam cernobile
3) Nevim teda proc vyzdvihnout primo cigany, ale ano, obecne plati, ze socialni davky nejakym zpusobem tlumi socialni napeti. Otazkou je "kompromis" mezi tlumenim napeti a uz placenim vypalneho...
Zdravotni pojistovne to penize neprinese zadne. Netvrdil jsem ale, ze ano
Fajn, takže se shodneme na tom, že systém veřejného zdravotního pojištění opravdu dotuje rizikovou skupinu řidičů (stejně tak jako kuřáků, extrémních sportovců apod.)?
A proc se ptas mne, mily Roberto?
Protože o dálnici, jakožto veřejnou službu všem, tady hájíš především ty.
Jenze kdyz jedu po dalnici, tak tim prospivam nejen sobe (jedu rychleji), ale i vsem podel dalnici u okresek (maji ode mne klid).
Jen abych měl jasno: když stát zachová daňové benefity zaměstancům, také tím prospívá všem (odboráři nebudou stávkovat a blokovat silnice)? A když stát dává vysoké dávky cikánům, tak tím prospívá i obchodníkům (cikáni jim nebudou rabovat kvelby, jak v roce 2004 na Slovensku)?
Pazzy
A co přesně je henten oný multiplikátor? (tedy kromě toho, že to je buzzword používaný vždy, kdy je třeba vyždímat nějaké peníze ze státní kasy? :-)
Nebo jako obce usiluji o obchvaty a podobne z duvodu, aby udelaly sluzby projizdejicim ridicum?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.