..: Tramvaje 15T ForCity pro Prahu možná dostanou klimatizaci :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard WeberPraha — Tramvaje Škoda 15T ForCity, které si pražský dopravní podnik objenal v počtu 250 kusů, zřejmě budou dodávány s klimatizací. DP Praha začal nedávno jednat o dosazení klimatizace s dodavatelem souprav, plzeňskou Škodou Transportation. Tramvaje 15T, které jezdí v lotyšské Rize, již klimatizaci mají a její dosazení do tramvají pro Prahu by nemělo být z technického hlediska problémem. V případě dohody by první klimatizované tramvaje vyrazily na pražské koleje v průběhu příštího roku.

Dopravní podnik zároveň uvažuje o vypuštění hnacích motorů na prvním podvozku vozidla. Tím by i po dosazení klimatizace zůstala cena za jednu tramvaj stejná. Motory na přední nápravě byly jedním z předmětů kritiky pražské opozice, které se nelíbilo, že v případě srážky by byl první podvozek poškozen a oprava motorů by byla velmi nákladná. Ředitel dopravního podniku Martin Dvořák k tomu pro deník MF Dnes dodal, že "„tramvaj má nyní velmi silný výkon a takový není potřeba, tudíž by Škoda místo předních motorů dávala do vozů klimatizaci.“

Bude nutné nejdříve vyzkoušet v provozu, zda–li tramvaj bez pohonu v předním podvozku obstojí na členitých pražských tratích. Právě řada stoupání na pražské tramvajové síti byla hlavní příčinou, proč původně DPP požadoval pouze tramvaje se stoprocentní trakcí. Je tak otázkou, jestli se proti této změně vůči původnímu výběrovému řízení neohradí některý z dalších výrobců tramvají. Stejně tak není jasné, jestli bude klimatizace časem nainstalována i do již vyrobených souprav.

Zdroj: iDnes.cz


JiříK. | 10.5.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
12.05.2011 (11:10)  
Aleš Liesk:
"Proč bych měl balastovat NEHNANOU nápravu???"

Byly tu obavy, že by mohla mít nehnaná přední náprava větší tendenci k vykolejení.
12.05.2011 (10:31)  
Pokud nahradím chybějící trakční motor balastní zátěží, mělo by to vyjít skoro na stejno.
Proč bych měl balastovat NEHNANOU nápravu???

Ještě tam zřejmě budou hrát nějakou roli rotující části motoru.

Rotující části motoru jsou uvnitř statujících částí, ven jde jen hřídel s pastorkem.
Nicméně nemyslete si, že tam bude "hnací" podvozek jen s nedosazeným motorem - tam bude (pokud teda bude :-) zcela jiný podvozek, pravděpodobně s elektrohydraulickou brzdou, aby to aspoň brzdilo, když už to nebude jezdit. Viz Mt. Everest, nebo spíš K-2 apod :-)
12.05.2011 (9:00)  
Navic si myslim, ze velka cast skod jde z povinneho ruceni auta.
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.05.2011 (8:07)  
@ khunas:

...tramvaje jsou pojisteny ale takovou formou ze pojistovna neplati vse jelikos je normalni ze pri nehode muz na tramvajich vzniknout skoda i nekolik milionu a to jen tak naka pojistovna nezaplati kdys se to stava pomerne casto ( nekolikrat do roka)
a i kdyby platila vse tak se zase DP nedoplati za pojistku...


tedy chlape promin, ale tohle se mi zda jako naprostej nesmysl. kazda vetsi dopravni firma (a DP Praha je dopravni firmou) pojistuje svuj vozovej park v ramci fleet insurance, a je uplne jedno, jestli ve fleetu maj 100 autobusu, 100 kamionu, nebo 100 tramvaji.

a i kdyz se u fleet pojistek pocita s plnym pojistenim v ramci vysokyho rizika, presto dostane pojistitel hodne prijemnou slevu - prave proto, ze je to fleet. pro pojistitele jednoduchy a prehledny, pro pojistovnu hodne zajimavej byznys.

a nabeh skody v milionech? skoro bych se byl ochotnej vsadit, ze vetsi skodu bude mit Hanzalik ve svym fleet parku, nez DP - jeste jsem nevidel totalne zrusenou tramvaj na odpis, zato zrusenejch tahacu i s navesem (a nejen tech od Hanzalika...) jsem po cestach evropou videl tuny...

takze te "dobre duvernej zdroj" dost mozna "dobre" nalakoval. a zapracuj prosim na te cestine, to je fakt hruza, co prispevek, to hromady chyb... cist neco takovyho hned po ranu...
12.05.2011 (0:32)  
Nevím nevím, Já být magistrátem, tak nevymýšlím ptákoviny a tu klimu, jestli o ní stojím, zaplatím.
Jinak to bude za rok támhle to, tůhle to. Pak se zjistí že tři hnané jsou málo, tak se jich 25% rozebere a složí v původním sestavení a tu čtvrtinu nehnaných souprav co zbyde můžeme tahat třeba vyřazenými T3 jako osvědčený koncept push-pull...
registrovaný uživatel khunas  mail  
11.05.2011 (22:34)  
Sim z velmi duvernych zdroju vým že tramvaje jsou pojisteny ale takovou formou ze pojistovna neplati vse jelikos je normalni ze pri nehode muz na tramvajich vzniknout skoda i nekolik milionu a to jen tak naka pojistovna nezaplati kdys se to stava pomerne casto ( nekolikrat do roka)
a i kdyby platila vse tak se zase DP nedoplati za pojistku


Takto mi bylo visvetleno od zamestnancu DP kdys sem se ptal kdo zaplati skodu za nehodu
11.05.2011 (16:45)  
Sim: no jó, taky T603, T613 a třeba VW brouk :-D

Hezký ótéčko (ne obrněný transportér, ale off-topic), doufám, že jsme ostatní moc nenudili.

Souhlasím s Vámi - uvidíme co vymyslej a jak se to bude chovat. Nicméně si myslím, že by Praha potřebovala mnohem víc peněz do opravy tramvajových tratí. Někde je to už fakt hrůza.
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2011 (15:51)  
743 010-1 > rozmlacenych kufru ... zejmena u Skody 1000/100/105/110/120/125/130, ze :-))) Ja vim, rejpu ... a je mi jasne, jak to myslite O:-)

Ale k veci ... ono jde proste o to, ze by se tim zabily dve mouchy jednou ranou ... zlevnily by se opravy podvozku pri havarii (toho, ktery je nejvic na rane) a zaroven by klesla cena ... a protoze je smlouva uz uzavrena, jako ekvivalent byla zrejme nabidnuta klima.

Me spis vrta hlavou jina vec ... mozna je to jinak, ale pocitam s tim, ze i u tramvaji existuje neco jako pojisteni pro pripad havarie (v pripade zavineni pracovnikem DP) a ze se na poskozeni vztahuje pojistka povinneho ruceni vinika nehody... takze financni stranka veci by - aspon teoreticky - dopravni podnik zajimat nemusela. Na druhou stranu se da predpokladat, ze oprava hnaneho podvozku potrva dele nez bezneho, takze z hlediska provoznich zaloh by to uspora byt mohla...
11.05.2011 (15:29)  
Nu, rozmlácenejch kufrů jsem už taky viděl...
Pravda ovšem je, že zřejmě nejčastější je kolize s osobákem "před tramvaj doleva".
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2011 (14:12)  
743 010-1 > kterou casti nejcasteji vozidla "bouraji"? Zadkem?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko