..: Tramvaje 15T ForCity pro Prahu možná dostanou klimatizaci :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard WeberPraha — Tramvaje Škoda 15T ForCity, které si pražský dopravní podnik objenal v počtu 250 kusů, zřejmě budou dodávány s klimatizací. DP Praha začal nedávno jednat o dosazení klimatizace s dodavatelem souprav, plzeňskou Škodou Transportation. Tramvaje 15T, které jezdí v lotyšské Rize, již klimatizaci mají a její dosazení do tramvají pro Prahu by nemělo být z technického hlediska problémem. V případě dohody by první klimatizované tramvaje vyrazily na pražské koleje v průběhu příštího roku.

Dopravní podnik zároveň uvažuje o vypuštění hnacích motorů na prvním podvozku vozidla. Tím by i po dosazení klimatizace zůstala cena za jednu tramvaj stejná. Motory na přední nápravě byly jedním z předmětů kritiky pražské opozice, které se nelíbilo, že v případě srážky by byl první podvozek poškozen a oprava motorů by byla velmi nákladná. Ředitel dopravního podniku Martin Dvořák k tomu pro deník MF Dnes dodal, že "„tramvaj má nyní velmi silný výkon a takový není potřeba, tudíž by Škoda místo předních motorů dávala do vozů klimatizaci.“

Bude nutné nejdříve vyzkoušet v provozu, zda–li tramvaj bez pohonu v předním podvozku obstojí na členitých pražských tratích. Právě řada stoupání na pražské tramvajové síti byla hlavní příčinou, proč původně DPP požadoval pouze tramvaje se stoprocentní trakcí. Je tak otázkou, jestli se proti této změně vůči původnímu výběrovému řízení neohradí některý z dalších výrobců tramvají. Stejně tak není jasné, jestli bude klimatizace časem nainstalována i do již vyrobených souprav.

Zdroj: iDnes.cz


JiříK. | 10.5.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel khunas  mail  
10.05.2011 (13:24)  
no myslim si ze horsi teplotni rozdil je kdys je vendu 25 a v tramvaji se teplota hlyzi ke 40
registrovaný uživatel Raquac 
10.05.2011 (13:13)  
Ani sebelepsi vetrani neudrzi ve skleniku jedoucim na slunci, nacpaneho poticimi se a teplo vyvijejicimi cestujicimi ani stejnou teplotu, jako vne (pokud nebude fungovat jako vetrny tunel). Mimochodem, kde odpurci klimatizace prichazi na to, ze klimatizace = velky rozdil teplot? To je asi jako tvrdit ze osazeni tramvaje topenim znamena automaticky jeji pretapeni.
registrovaný uživatel Antony 
10.05.2011 (12:30)  
klimatizace je proste standard. zajistuje nejen chlazeni ale i vetrani a hlavne diky neustale zavrenym oknum zajistuje tissi prostredi v interieru..
rozdil teplot proste bude ale nebude tak sileny. auto bez klimatizace je dnes neprodejne a je to v nich standard ktery by podle mne v tomto stoleti mel byt i v tramvajich.
pro tak silenych cenach tramvaji by v cene mela byt i za cenu nepohaneneho podvozku
registrovaný uživatel Pjetro 
10.05.2011 (12:27)  
Romanero: Nad Vašim příspěvkem jsem se musel pousmát, nedalo mi v duchu si nenadhodit otázku "Vy snad do těch -5°C skáčete nahý?"
registrovaný uživatel Romanero  mail  
10.05.2011 (12:20)  
Když tady někteří kritizuji klimatizace. Zvláštní, že výbavou dnes již skoro každého automobilu je klimatizace, a stěžuje si někdo, že přeskakuje z 35°do 22° a zpět. Pokud se maj cítit cestující dobře i v MHD, je potřeba jim nabídnout podobné možnosti. Copak vy si doma v zimě netopíte? Vždyť skáčete z 22° do -5°!
10.05.2011 (11:51)  
M: Tohle je extrémní případ (i kdyby se klimatizace skutečně na tuto teplotu nastavila), teploty 35°C jsou jen pár dní v roce, zatímco 20-25°C je po velkou část roku. Aby nebylo v tramvaji k padnutí, musí tam buď za jízdy fičet dokořán otevřenými okny (to co má 14T nestačí), nebo dosadit klimu. Takže lepší 25-22-25 než 25-35-25.
registrovaný uživatel khunas  mail  
10.05.2011 (11:49)  
Malem sem proskočil radosti strop
registrovaný uživatel Neonym  mail  
10.05.2011 (11:30)  
Paráda, konečně někdo zapnul mozek. Ad teplotní rozdíly. Lepší 35-22-35 než 35-60-35. Tak teď už opravdu budou lidé mít důvod vnímat 15T jako moderní. V klimatizovaném MHD jsem jezdil v Itálii a bylo to příjemné. Tohle je pro mě skvělá zpráva.
10.05.2011 (11:16)  
h3onza - plně souhlasím, klimu ne. Ono to jde i jinak. Psal jsem o tom článek na blogu - http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/148022/Je-skutecne-potreba-klimatizace-do-tramvaji.html .
10.05.2011 (11:14)  
M) Bohatě stačí, aby to nebyl skok o 13°, ale max. doporučovaný teplotní rozdíl. :) Faktem je, že 15T jezdí už teď se všemi otevřenými větracími okny, a to ještě vedra nezačala... Jestli mají tak kvalitní vzduchotechniku, jak 14T, tak jsem pro klimu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko