..: Pozvánka na veřejnou debatu o budoucnosti žižkovského nádraží :..

Galileo – konverze Nákladového nádraží Žižkov, hala I, foto: Michal Dvořák Praha — Ministerstvo kultury v prosinci 2010 vyhlásilo jádro Nákladového nádraží Žižkov — tedy bývalé nákladové nádraží spolu s objekty oplocení a vrátnice — kulturní památkou. Vlastník pozemků — České dráhy — prostřednictvím developera podal proti tomuto rozhodnutí rozklad, je podporován i městskou částí Praha 3. Rozhodnutí o prohlášení kulturní památkou tak dosud není pravomocné. Areál nádraží plánuje přestavět společnost Žižkov station development, kterou založily Sekyra Group a České dráhy. Během přestavby by pak byla tato památka srovnána se zemí. Demolici snad i podporuje radnice Prahy 3, v jejímž katastru se areál nachází. Komerční využití je ale podle mluvčího městské části Praha 3 sporné. „Budova je velmi specifická a její ochrana de facto velmi ztěžuje jakékoliv komerční využití. Je třeba říci, že to je překladiště, které lze velmi těžko využít k něčemu, co by bylo finančně soběstačné a finančně návratné," vysvětluje Sotona. Někteří se ale se zbouráním památky nechtějí smířit. Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13.30 do 17.30 hodin v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný.

Program:

  • 13.30 – 13.40 Úvodní slovo organizátora
  • 13.40 – 14.50 Panel I. – Historie, dopravní řešení a širší vztahy Nákladového nádraží Žižkov
  • 14.50 – 15.10 Přestávka, prostor pro dotazy novinářů
  • 15.10 – 16.20 Panel II. – Urbanismus, developerské projekty, využití budov Nákladového nádraží Žižkov
  • 16.20 – 16.30 Přestávka
  • 16.30 – 17.30 Diskuse

Potvrzení panelisté:

Součástí Veřejné debaty je i prezentace projektů lokality Nákladového nádraží Žižkov v Kině Aero.

V úterý 29. března 2011 bude na jednání Zastupitelstva městské části Praha 3 schvalován postup Rady městské části Praha 3 k výstavbě čtyřpruhové komunikace na místě stávajících budov Nákladového nádraží Žižkov. Přijďte podpořit stanovisko občanského sdružení Tady není developerovo za zachování budov Nákladového nádraží. Začátek jednání zastupitelstva je v 15 hod. v hotelu Amedia Hotel Theatrino, Bořivojova 53, Praha 3. Těšíme se na Vaši návštěvu!

Za pořadatelský tým: Helena Benýšková, Dan Merta, Tomáš Mikeska, Matěj Stropnický - členové výboru o.s. Tady není developerovo

A než někam vyrazíte a nebo jen pohodlně usazeni při sklence dobrého vína se pojďte podívat, jak, na rozdíl od projektu developerů, se se zadáním vypořádali studenti a studentky fakulty architektury pražské techniky:

  • Michal Dvořák: Galileo – konverze Nákladového nádraží Žižkov >>
  • Jan Zajíček - revitalizace území bývalého nákladového nádraží na městské centrum >>
  • Daniel Šimpach - revitalizace území bývalého nákladového nádraží na městské centrum >>
  • Zuzana Šaršounová - revitalizace kolejiště bývalého nákladového nádraží na obytný park >>
  • Kateřina Kulhavá - revitalizace kolejiště bývalého nákladového nádraží na obytný park >>
  • Václav Kruliš - futuristická vize revitalizace území bývalého nákladového nádraží na karanténní terminál >>
  • Helena Koppová, Kateřina Mrázová - revitalizace území bývalého nákladového nádraží a přilehlého městského prostoru >>
  • Jana Danešová - revitalizace území bývalého nákladového nádraží pro smíšené účely >>

Jen doufejme, že České dráhy nezačaly s demolicí již 5. února 2011, kdy do budovy nákladového nádraží, která by měla být prohlášena kulturní památkou, najel vlak. Při couvání jel vlak zřejmě vyšší rychlostí, než by bylo vhodné, nezastavil na konci kolejiště. A následovalo nevyhnutelné - nákladní vagon se zastavil až o čelní stěnu budovy.

Za možnost použití prezentace projektů studentů pražské techniky děkujeme občanskému sdružení Tady není developerovo.

Zdroj: Český rozhlas, ProCulture, Tady není developerovo, Sekyra Group


NIcKON Poslat mail autorovi | 24.3.2011 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Pozvánky

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.03.2011 (22:13)  
NIcKON: Článek jsem přečetl docela pozorně a právě nevím, co si vybrat. Obzváště, když danou myšlenku několik dní po nehodě převzala od zastupitelů Strany Zelených MF Dnes - ovšem bez náznaku zmiňované ironie. Osobně je mi jedno, jestli bude na Žižkově kontejnerové překladiště, mrakodrapy nebo třeba sklad vyhořelého jaderného paliva. Každopádně, když se nebude dělat nic a nebo jenom dokolečka diskutovat, zanedlouho někomu celý slavný nádraží tak akorát spadne na palici. Mě se pouze nelíbí ta stať ohledně nehody, zvláště když je mi známé pozadí nehody. Věřte mi, že si strojvedoucí a ani posunovač nové vily u Atlantiku za peníze od Sekyry nestaví. Ba právě naopak, posunovač bude zřejmě cálovat kontejner plnej vložek. Rozdíl teda moc nevidím ani v pojmech "couvající vlak" a "při couvání ... vlak".
registrovaný uživatel Petr 3 
26.03.2011 (20:27)  
rpet napsal:
"je to stejny, jako s tezebnima limitama: jsem zasadne proti, ...i proto, ze bych mel jamu za barakem. kolik z vas, ... se budou venovat mymu osobnimu problemu ? malokdo. vetsina z vas rekne: jen at rubou, chci elektriku levne a ne draze..."

Tak to vidíš Máňo - já jsem ze Žižkova a jsem už dávno proti překračování limitů a ty takhle...
V případě nákl. nádr. jsem asi skoro neutrál. Po přečtení dalších vět s nepodloženými nařčeními asi budu neutrál i u těch limitů. Ano říkat své názory je pěkné ale ono to ovlivňuje mínění o sobě. Mne to tedy ovlivnilo.
Jistě věřím, že jsou tací, kteří se leccos dávno naučili, ale zas někdy zapomínají.
26.03.2011 (20:23)  
Pro objekt žižkovského nádraží by se využití našlo. Primátor Svoboda se nedávno vyslovil v tom smyslu, že by se "HAZARD" mohl soustředit do jednoho místa. Ten Žižkov by byl příhodný. Je to dostupné z centra, přitom jako by na periférii ...
Budovy jako takové by byly zachovány a k hazardu by sloužila bývalá skladiště.
Koneckonců část nádraží by klidně mohla pro překládku "on-line" fungovat.
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.03.2011 (19:39)  
@ Michal Drábek:

michale, prosim. pokuste se zamyslet nad tim, proc vetsina logistickych center vznikla MIMO prahu, a to i bez napojeni na drazni teleso - a neni jich malo, Nupaky, Ricany, Rudna, pak neco za Hornima Mecholupama u D11, jen nevim, jak se to tam jmenuje... proc sli tam, a ne na NNZ. kde jim byly kapacity nabizeny, a to za dost lukrativnich podminek??

pokud na tuto kvizovou otazku odpovis spravne, vyjde ti logicka odpoved toho, proc je jakykoliv logisticky terminal na NNZ nesmyslem.
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.03.2011 (19:35)  
@ Michal Drábek:
muzu reagovat odspodu?

nikde, a to myslim zcela vazne, nikde a nikdo ode mne NIKDY neslysel, a take neuslisi argument PROTI jakekoliv diskusi. naopak, verejne debaty, mistni referenda a pravo na otevreny nazor patri mezi veci, ktere neminim omezovat u nikoho. byt se mi jeho nazory nebudou libit - je to jeho pravo. tak zde prosim nepodsouvej davu, ze bych se o nejaky ten zakaz jakoby snazil. NESNAZIM.

Opět bych rád upřesnil, že já měl na mysli dopravu lehkou (dodávky), a to pouze do obchodů v okolí, které jsou nyní zásobovány z okraje Prahy nebo kdoví odkud. Samozřejmě tenhle přístup se hodí jen pro určité zboží a pro jiné zase ne...

dodavky: ja znam zelivarnu velice dobre, a to z kazde denni doby, jako ridic. predstava, ze se tam zacne motat jeste vic dodavek a nakladaku, nez se na zelivarne mota ted, je pro me osobne neprijatelna. a to, jak si predstavujes ono zasobovani, je zase pro ty podnikatele neprijatelny ekonomicky. lokalni zasobka je proste nesmysl. je to smutny, ale je to tak.

a podotek: 5kilo lidi auta mit nebude? znamena to tedy, ze ovzdusi se zhorsi POUZE v pripade vystavby mesta pro 15 tis. lidi? (ja vim, je to hnusne demagogickej argument, ale...)
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.03.2011 (19:24)  
@ Nickon:
Než budete pokračovat v hodnocení, ještě jednou si pečlivě přečtěte původní text a zkuste se znovu zamyslet, do jaké míry vážně to autor asi původně myslel

rekl autor, ktery clanek napal stylem CTRL+C s naslednym CTRL+V, doufajic, ze si toho nikdo nevsimne. bohuzel, vsiml, nickone. priste nezapomen vymazat jednu dost podstatnou vetu, ktera te z teto praktiky usvedcuje. tim padem neni dost dobre jasne, kdo je vlastne autorem tohoto pokusu o neviditelne PR. tak to byl bod prvni.

bod druhy. rano jsem vyjadril svuj nazor, nic vic, nic min. to, ze se to nemusi nekomu libit, je mi jasne. ovsem reagovat ve stylu "nikdo nezna prahu lip nez ja (my)", je smesne.

bod treti. do teto chvile mi ani pouceny a veci znaly autor nevysvetlil, jaky je tedy rozdil mezi mestem s 5 tisici obyvateli od "studentu architektury" a mestem s 15 tisici obyvateli od SG. to je totiz to, co tam v tom vsem nehraje. obe grupy tam chtej postavit mesto, jen kazdy jinak a po svem. rozdil je tedy mirne setren. ja si prosim zachovani pamatky predstavuji zasadne jinak, nez obe dve zde zminene grupy: pouze s minimalni upravou, decentnim doladenim a kvalitne provedenou opravou. jenze je tu otazka, k cemu by to melo byt.

a bod ctvrty, tentokrat posledni.

vlado podotknul, ze zbystri, kdykoliv se nekde mota SG. proc ne, muze byt. ja zase zbystrim, kdekoli se obejvi informace, ze se v necem primo angazuje demagogicky levicak - zastupitel phy3 Matej Stropnicky. znam ho. dobre a osobne. a byl bych velmi opatrny na to, co z nej vyleze.

toz asi tak, soudruzi. kazdy mame svuj nazor. ja respektuji nazor NicKONa i Vlada. prosim je o totez.

nesouhlasim s tim, jak ostudne je tento clanek napsan.

zelpage si podobne manyry nezaslouzi.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.03.2011 (18:41)  
No jo, vidím že je potřeba ještě hodně koumat a řešit co s tím, já chápu obě strany.
26.03.2011 (17:25)  
SYN:

idea že bychom řekněme potraviny vozili v zásilkách o velikosti několika vagónů je hodně nepravděpodobná (to bychom se jaksi zase museli dohodnout že půl Prahy budeme zásobovat od jednoho pekaře, mlékaře, výrobce sodovek atd...) takže co jaksi rozumně s tím? Logistické středisko je pěkné, ale to se nám zase nebudou líbit ty mimopražské kamióny co tam budou masově zajíždět pro zboží (a jim se nebude líbit zpoždění v uličkách které při tom chytnou)...

Ráčíte být poněkud vedle. O kamionech tu myslím žádný zastánce zachování železničního napojení Žižkova nehovořil.

Když se chce, ledacos jde. Švýcaři např. vozí po železnici ATCS-kontejnery s odpadky. Domnívám se zkrátka, že pro ty 2 koleje a 1 patro skladů v jednom křídle budovy se jistě využití najde. Ovšem až kolej vytrhají, už ji tam nikdo znovu nepostaví.
26.03.2011 (17:19)  
rpet:
no, prijde na to, z jake strany se na to divas. pokud ta samosprava ma penize (nebo stedre donatory), pak se muze starat sama. pokud nema penize ani donatory, tak zbyvaji jen dve moznosti: za prve to nechat lehnout (coz je pripad i NNZ), nebo prodat.
Může využít i třetí možnost - prodat s výhradou, co a do jaké míry se může zastavět (říká se tomu územní plánování).
Neříkejte mi, že pozemky v místě NNŽ nejsou dost lukrativní na to, aby po tom developer i tak skočil.
Ale samozřejmě si nedělám iluze, jak to v tomhle státě chodí.
26.03.2011 (17:16)  
rpet:
Jelikož bydlím poblíž, dovolil bych si tu pár věcí upřesnit.

studenti a spol. chteji barak nadrazi zachovat, a udelat z nej totez, co SG, akorat ze ne pro 15kilo lidi, ale trebas jen pro 5kilo.
SG chce pritahnout k centru mesta 15kilo lidi, ktery tam budou nejak existovat. a nejak budou chtit utracet prachy. treba v kavarnach, a nebo v kine aero (at jsem svine, kdyz uz, tak at).

Lidí je vůkol DOST. Tak dost, že je po ránu problém vejít se do autobusu 133, který navíc mezi 8.-10. ranní popojíždí zácpou. Praha 3 má na poměrně malé ploše přes 70 000 obyvatel (http://www.praha3.cz/mestska-cast/o-mestske-casti/index.html). Jako místní bych byl nerad, kdyby těch 15k přitáhlo do oblasti ještě další dopravu - auto má dnes prakticky každý...

logisticke centrum? na nakladovce zizkov?? a jinak jste v poradku??? to totiz znamena privest k centru prahy dalsi lehkou/tezkou nakladni dopravu silnicni.
Opět bych rád upřesnil, že já měl na mysli dopravu lehkou (dodávky), a to pouze do obchodů v okolí, které jsou nyní zásobovány z okraje Prahy nebo kdoví odkud. Samozřejmě tenhle přístup se hodí jen pro určité zboží a pro jiné zase ne...

co prinese mestu druha varianta (tedy ona studentska), netusim, a na tech strankach zde inzerovanych jsem ani nenasel.
Bude možné tam dýchat. Naštěstí máme ještě demokracii, takže místní se k tomu mohou (a měli by!) vyjádřit.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko