..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
03.02.2011 (16:24)  
ReActor > To máš pravdu. Ale časy ČD jsou hodně volné, protože se počítalo s další prací na koridoru a také z důvodů, že velká část vlaků přijíždí z Polska nebo ze Slovenska se zpožděním. Není tak velký problém sjet z Ostravy se soupravou na 140 okolo dvaceti minut. A už se dostaneš na lepší čas, než má RJ a tak to reálný čas u něj je. Počet stanic je podobný.
A že by to nezvládla řada 162 jako taková, tak to nehrozí. Že ji ČD nasazují na R, Sp a podobně je hlavně z důvodů, že jsou vhodnější vozidla než je 162 na výkony IC/EC/Ex.
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
03.02.2011 (15:25)  
Rail-2005) Propána, blesky v žádném případě! Tento "výtvarný prvek" se táhne lidovou tvořivostí na lokomotivách Č(S)D již několik desítek let. Sice můžete namítnout, že to svědčí o tom, že o lokomotivu někdo "s láskou pečuje", nicméně celkový "umělecký dojem" připomíná cirkus...
registrovaný uživatel Bpee  mail  
03.02.2011 (15:24)  
A co vozy - víte něco? Prý je vyrábí Astra Vagonae.. Jak jsou na tom?
registrovaný uživatel ReActor  mail  
03.02.2011 (15:04)  
hasitobur: Mno jo, jenže časy vlaků ČD podobné kategotie jsou +15 min a zastavují navíc jen asi na 3ech stanicích. A to to má táhnou klasická rychlíková lokomotiva, která je běžně i na vlacích typu R,Sp ?
03.02.2011 (14:58)  
strejcekms) No pokud vím, ÖBB měly taky vozovou krizi a třeba na IC Graz – Innsbruck jezdily německé Bimz–y. :) Takže s příchodem railjetu rozhodně přebytek vozů nemají.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
03.02.2011 (14:53)  
A co nějaký pronájem vozů od OBB, ti přece stále přebírají nové Railjety a finančně na tom nejsou zrovna nejlépe, tak by se jim nějaký "vedlejšák" pronájem hodil do krámu, různých mutací vozů Bmz tam je dost...
03.02.2011 (14:45)  
Josef Petrák : jenže ty Bimzy mohou akorát tak do Znojma, kde je ~15 kV 16,7 Hz. Na jiné tuzemské koleje nemohou, protože neumí ani 3 000 V=, ani 1 500 V ~ 50 Hz. "Stejnosměrných" Bimzů DB zase tolik nemají ... pro ČD by bylo záhodno, aby uměly i 3 000 V ~ 50 Hz.
Pokud se ty Bimzy vůbec někde válí, protože DB jsou znovu ve vozové krizi a shání, co by si kde mohly pronajmout. Proto jsou taky pro IC určena ta pětivozová patra, původně určená pro DB Regio ...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.02.2011 (14:06)  
Jsem zvědavý, jestli se ten projekt podaří, držím palce.

Co se týká barevného schématu, co byste od SA(RJ) chtěli? Tahle žlutá je přeci firemní barva. Ale musím se přidat s názorem, že její použití na ventilátoru není nejvhodnější.

Až to dostane firemní polep, tak to bude vypadat živěji. Já bych třeba na bočnice namaloval symetrický horizontální blesk v červené barvě a zepředu a nad střední částí blesku doplnil jednoduchým nápisem RegioJet ve firemním fontu.
03.02.2011 (13:21)  
Ještě ke zbarvení - je to pěkné, jsem zvědav na finální podobu. Ten SA unifik mi osobně přijde celkem povedený, je to výrazné, přitom ne blázinec, který je navíc na nátěr drahý.
S Najbrtem vůbec nelze srovnávat.
Ale divím se, že boční části střechy nechali žluté, stejně tak ventilaci...to se bude dost špinit a efekt kazit..
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
03.02.2011 (12:50)  
ReActor > Stíhat jízdní řád, který má RJ nastavený, bude bez problémů. My to s nima, pokud jede jako náhrada za 151, stíháme také. Maximálně bude hůře stahovat zpoždění.
A bylo by docela smutný, kdyby 380 byla horší :-)))
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko