..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
03.02.2011 (11:00)  
Sim) Aha. Díky. :) Nenapadá mě vhodnější neurčité určení blízké budoucnosti, takže to tak nechám. Nicméně asi takto – ještě je čas, ale prezentačka určitě bude, což je víc než logické.
registrovaný uživatel Sim 
03.02.2011 (10:54)  
Josef Petrák, M > predpokladam ze mohlo jit o jistou dvojsmyslnost vyrazu pozdeji:
- ve smyslu ne hned, az za par hodin/dni/tydnu/mesicu ... takto to zrejme v clanku bylo mysleno
- ve smyslu pozdeji, nez jsme puvodne avizovali ... tedy po terminu, kdy jsme puvodne slibovali, ze vyjedeme

Mozna to je uplne jinak, ale je mi jasne, ze zluti a modri ultras si to preberou rozdilne.
03.02.2011 (10:44)  
M) Tak zkus být laskavě konkrétnější. :) Moje čeština byla včera na bodu mrazu, stejně jako kultura prostředí a "pokojová teplota" v čekárně v Popradu, kde jsem to psal, takže si nechám poradit... Díky.
registrovaný uživatel M 
03.02.2011 (10:36)  
btv - o cestinarskou stranku veci mi neslo vubec:)
registrovaný uživatel PPP 
03.02.2011 (10:29)  
Dle vyjádření Honzy P. (http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/162/162418.html) nechtějí zveřejňovat konkrétní informace třeba k vozům proto, že je stále ještě několik variant řešení. Vzhledem k tomu, jak často se zde v diskusích aktivity Student Agency a Regiojetu spojovaly se slovy jako "velkohubost", přijde mi jen dobře, že nyní nejprve připraví finální verzi a až bude jistá, takji teprve zveřejní. Je to přesně to, po čem jejich kritici po dlouhé měsíce a léta volali, takže není na místě je teď zase kritizovat za tajemnost.
03.02.2011 (10:28)  
Ad Honzatvs: Vůbec se nedivím, že někdo nebude jmenován. Ono taky dělat pro někoho (neoblíbeného) může být v určitém okamžiku likvidační. Kdo to nezažil, nepochopí. V Čechách se takovéto prohřešky neodpouští.
registrovaný uživatel Kakov 
03.02.2011 (10:27)  
honzatvs:

ale já čtu v článku "nezveřejnil"....

a nemyslíte, že by od redakce bylo přinejmenším netaktické hned ventilovat věc, kterou oprávněný subjekt ještě nezvěřejnil???
03.02.2011 (10:00)  
Nejmenovaný dodavatel prací

To jako že to RJ nezveřejnil, nebo chcete tvrdit, že to nikdo z redakce opravdu netuší...?

Každopádně je to takové...no divné. U vagónů si to vysvětluju tím, že jsou asi z toho Rumunska, a nechtějí to zveřejnit, dokud je je nebudou schopni fyzicky předvést. Ono to samozřejmě pro veřejnost nebude znít dobře, takže je lepší to odtajnit až když bude vidět, že vypadají k světu...
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
03.02.2011 (9:54)  
Pořadová čísla 112-120 měly tyto lokomotivy nést, kdyby byly neodešly do Itálie, ovšem s řadou 163. Údajně jiná číslovací varianta RailJet byla 162.801-809.
03.02.2011 (9:47)  
Jan Šlezingr:
u ZSSK majú "zpomalené" pôvodné 162 čísla 163.112 - 125
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko