..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
03.02.2011 (12:43)  
JP > Myslím, že ten rozhovor byl v E15.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
03.02.2011 (12:30)  
na to, že to je jednobarevné to vypadá pěkně :-)... nejmladší krabicovitá. Si říkám nebude jí potom nový nátěr na škodu?
Jen jsem zvědav na vozy - aby to u nákladní dopravy nezůstalo.(ne, že bych jim to nepřál).

Jízdními vlastnostmi však pochybuju že bude stíhat časy jaké má stíhat. 380tka je nejlepší!
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
03.02.2011 (12:28)  
vikititor > Tak nevím, zda Honza P bude nějak moc sledovat reakce tady na nějakou fotku. Navíc on sám už zveřejnil fotek více včetně stanoviště. A také není nijak těžké zjistit, kde se rekonstrukce provádí. Ono zase tolik těch firem na to není. Proč s tím dělají takové tajnosti je trochu zvláštní, ale možná také pochopitelné. Díky tomu se totiž o nich mluví častěji a to je nejlevnější reklama.
registrovaný uživatel btv 
03.02.2011 (11:59)  
M: tak to se omlouvám, nepochopil jsem smysl vašeho příspěvku
03.02.2011 (11:49)  
jo! jo! jo! - už se to blíží !!!!

Pánové místo toho, abyste byli rádi, se tu přete o slovíčka..

Já ti za tuto zprávu moc děkuju!

ad k tajnostem RJ: je to politika, sledovat reakce lidí na fotku na ŽP a číst si to z tepla kanceláře. Každého láká to, co nemá! Čech by chtěl dobré vlaky, proto je o RJ takový zájem. Kdyby řekli, kdo jim dělá mašiny, asi by tento efekt ztratily. Navíc si umím představit stovky šotoušů kolem továrny jak se snaží oknem zachytit probíhající úpravy.. ;-) nic proti nim ale

Nevím jak vy, ale já se těším
03.02.2011 (11:47)  
honzatvs) Nevím, v kterém deníku to bylo, ale v posledním rozhovoru Petr Žaluda s pousmáním konstatoval, že České dráhy mají vozů málo a mohly by půjčit jen kopřiváky, které ale RegioJet rozhodně nechce. :) Takže Béček bych se fakt nebál.

Napadá mě, že se po Evropě možná válí ta stovka Bimzů, co ČD nekoupily, stejně tak SBB pronajímaly dost vozů RIC 200 Německým drahám, když měly vozovou krizi a uzeměné ICE. Hádám, že možností bude ještě víc. Nebo PKP Intercity může zprovoznit některé z tisícovky správkových vozů, co jim podle médií stojí v depech (od koženek po EC vagony). Možností bude zřejmě víc než dost.
03.02.2011 (11:42)  
nemyslíte, že by od redakce bylo přinejmenším netaktické hned ventilovat věc, kterou oprávněný subjekt ještě nezvěřejnil???

Ne, tak to si opravdu nemyslím. Se standartním dovětkem "podle některých neoficiálních zdrojů" je to klasická novinařina, na tom není nic špatného. Doufám, že redakce je opravdu nezávislá...

Ono taky dělat pro někoho (neoblíbeného) může být v určitém okamžiku likvidační.

A to si jako vážně myslíte, že tohle lze utajit? To je u nás 300 firem, co jsou schopny modifikovat loko? Že ten, kdo se to chce dozvědět (třeba ČD), se to nedozví? Ano, může to být třeba i likvidační, když se velký zákazník odvrátí, pro "podporu" konkurence (je to trochu neetické, ale v kapitalsmu, obzvlášť u nás, nic zvláštního), ale to si ta fabrika musí rozmyslet předem...

Ad vagóny

Ano, už jsem četl vyjádření pod fotkou v galerii, asi není jasné vůbec nic. No, přeju RJ úspěch (pro dobro naší železnice), myslím, že i na tom případně začít jen se zapůjčenými vagóny není nic špatného - pokud to nebudou Běčka apod. ;-)
03.02.2011 (11:38)  
Sim: "něco úspornějšího a hlavně nízkopodlažního"... řekl bych, že České dráhy vyhazují peníze z dvaceti dalších oken, přičemž rozdíl mezi nasazováním klasik a nějakými krkolomnými náhradními řešeními je v jejich hospodaření prakticky zanedbatelný.
registrovaný uživatel M 
03.02.2011 (11:13)  
Teda, nemyslel jsem, ze to bude tak zamotany. "Neduveryhodnost" slova pozdejsi nesouvisi s clankem, natoz autorem, ale s tou vecnou strankou. Cili neco v rovine - v lete maji jezdit,v lednu nejsou vagony, ani zadne zpravy o nich a vse bude pozdeji.

Co se naopak povedlo, to jsou ty fotky.
registrovaný uživatel Sim 
03.02.2011 (11:10)  
honzatvs > ja nevim, ale me tento pristup prijde rozumny (= rozumejsi nez drive, kdy bylo potreba hlavne sbirat body u verejnosti ... a zaroven rozumejsi nez u CD, kde se oslavuje i vyhlaseni vyberoveho rizeni, aniz by bylo vubec jiste, ze k realizaci planu dojde).

Kdyz byla podepsana smlouva na nakup lokomotiv, tato informace byla zverejnena ... spolu s predstavou, co bude dal (prestaveni na ceske podminky, zvyseni rychlosti).

Nyni bylo mozne tuto prvni vlastovku videt na kolejich, proto prislo zverejneni a zaroven sdeleni predpokladu, co bude dal (dokonceni testu, pred nasazenim na osobku pronajem na naklady).

Da se predpokladat, ze dalsi informace budou v podobnem duchu - predstaveni vagonu (zaroven se zverejnenim informaci o predpokladanem razeni vlaku a o sluzbach ve vozech poskytovanych), info o dokonceni testu lokomotiv a nasazeni do provozu (spolu s informaci o pronajmu), informace o startu projektu "vlaky Praha-Ostrava" (spolu s predstavenim tarifu a prepravnich podminek) a tak podobne.

Rekl bych, ze v tuhle chvili uz nejlepsi reklamou bude prave ostre nasazeni do provozu a predpokladany kontrast ve srovnani s modrymi vlaky na stejne lince. Ted uz neni potreba bojovat o vstup na koleje, ale je nutne ukazat, ze to jde i jinak, nez na modro.

Chapu, ze spousta z nas chce snit a predstavovat si, coby kdyby... a k tomu se paradne hodi prohlaseni, s cim by kdo mohl jezdit, kdyby to bylo jinak. S temito prohlasenimi mame ale zrejme na nejaky cas utrum - a ja povazuji za spravne, ze pracovnici RJ smeruji svoji energii jinam, nez modre vedeni, nechavajici se fotit pred repasi Brejlovce na vlaku, kde davno klasiku melo nahradit neco uspornejsiho a nizkopodlazniho.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko