Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.
Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.
Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.
Probíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.
Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.
Zdroj: RegioJet, ŽelPage
Co se vozů týká, osobně si myslím, že je to jen věc RegioJetu kdy ukážou vozy event. zveřejní odkud budou. Je to jejich čistě soukromá aktivita do který je myslím všem šotoušům a "takyodborníkům" celkem ...
http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-leo-express-budou-cerno-zlate-a-vyjdou-o-tretinu-levneji-nez-pendolino-1wg-/ekoakcie.aspx?c=A101210_182130_ekoakcie_vel
tak i podle nějakých šelestů snad Jančura lokotky repasje v Krnově; i když kdyby tomutak bylo tak šotouši by již zavětřili.
Souhlasím s tím co psal František - Jančura šel do osvědčených lokomotiv bez rizika; pokud se nerozjede Regiojet vždy je pronajme, když se rozjede omezeně tak taky, pokud půjde Regiojet nicmoc může nepotřebné vozy pronajmout, v opačném případě si další někde půjčit... prostě tak aby se nákup a rekonstrukce ufinancoval. Jestli chce LeoExpress rovnou koupit soupravy - to je hodně odvážné. Jako dalšímu na našich drahách věřím spíše Jančurovi.
Miroslav Zikmund) Ale pokud dobře vzpomínám, tak Bimz a Aimz (DB Regio) jezdily z Mnichova, nebo Norimberka přes Plzeň do Prahy, je to pár GVD nazpět. Tak jsem to s tim napětím asi nepobral, nebo mě něco uniká?
strejcekms - částečně stejný problém jako Bimzy > všechny rakouské neumí české napětí. Navíc RJ nenahradily jen rakouské vozy, ale i švýcarské. Loni jezdily RJ do Zürichu jednoduše, letos jezdí všechno dvojmo, moc toho tedy neušetřily. Hodně vozů DB & ÖBB jezdí na EC z Mnichova do Verona / Milana (topení na 3 000 V =) s rakouským Taurem 1216, kde jezdíly do předloňska i italské vozy, navíc proti loňsku i nějaké vnitrovlaky vlaky navíc.
Mimo jiné klasické vozy nahradily EJ 4010 Transalpin, takže RJ jsou i takovou nepřímou náhradou Transalpinů ...
Celkem běžné bylo posilovat dálkové vlaky velkoprostorovými vozy jezdícími na osobní dopravě nebo spěšňácích (na rychlost 160), tyhle vozy ovšem skončily jako City Shuttle a nahradily starší Schliereny => šrotace. Jako posily tedy jezdí vozy co jsou na 200 ..., které jezdily na výkonech nyní obsazených RJ.
Před 20 lety jezdily z Innsbrucku do Lienzu Schliereny tahané 2143, dnes tam jezdí kupata se stahovacími okny (stará, model "ve stanici nelze"), s topením na 3 000 V = tahaná 1216. Turnusová potřeba je devět vozů, k tomu bych odhadoval tři vozy do zálohy ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.