..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
05.02.2011 (18:18)  
@ taz:

asi jsem jeden z mala, kdo tvuj dotaz pochopil. jedine, co mi hlava nebere, proc se ptas tady, a ne v cetce, pripadne primo v RJ. jen proto, ze nejaky diskuter ma blizko k RJ?? ale na druhou stranu, proc to zjistovat jednoduse, kdyz to jde i slozite, zejo...
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
05.02.2011 (17:36)  
Vím,že to je trochu mimo téma.Ale věděl by někdo,jestli by RJ pustili třeba na linku Praha-Berlín??Nebo je to prakticky nemožné??
registrovaný uživatel taz 
05.02.2011 (17:11)  
Strojvudce88, stručně: reaguji na informaci, že lokomotiva je k dispozici, a ona ještě čeká na formalitu, která bude hotova do dva až tří týdnú.
Asi se někde stala chyba, ne?
05.02.2011 (17:00)  
Stručně - chci-li lokomotivu, zavolám si do firmy a ta mi řekne, jestli je už provozuschopná a kdy mi ji jsou schopni přistavit. Když nebude provozuschopná, jdu hledat jinde.
05.02.2011 (16:41)  
No, ČD budou muset pořádně šlápnout na plyn, nechtějí-li aby je soukromníci převálcovali. Já příliš StudentAgency a její odnože nemám v lásce, ale to teď není podstatné. Co je určitě dobře, že RegioJet sehnal lokomotivy původem z ČR, které svým designem zapadnou mezi ostatní x6x lokomotivy, než aby sem opět přitáhl něco ze zahraničí, co se sem designově nehodí, viz Desiro. Ikdyž to bylo složité, když žádná železniční nízkopodlažní jednotka vyráběna v ČR dodnes neexistuje. Ono by při rekonstrukcích Bdtn 054 nebo výrobě 954 stačilo předělat je, nebo jejich části na nízkopodlažní s bezbariérovým přístupem, a vytvořit např. soupravu 854+054+954, kde by dva články, tedy 054 a 954 byly nízkopodlažní. U 854 by to bylo kvůli motoru atd. složitější, ale tolik cestujících vyžadujících "nízkou podlahu" není. ČD by tak rázem nemusely nakupovat Stadler ani se poohlížet po jiných nízkopodlažních jednotkách ze zahraničí, ale to už odbočujeme jinam.

Jestli RegioJet chce obstojně konkurovat, bude si muset zístat mezi veřejností důvěru a zvýšit spolehlivost.
registrovaný uživatel bugear 
05.02.2011 (16:22)  
@Hawkey: Opravdu je italská snížená střecha u nás schválená změna?
registrovaný uživatel taz 
05.02.2011 (16:13)  
hasitobur, už mi také dochází, že někteří přítomní už mají žluto před očima a uniká jim podstata mého dotazu.
Náčelník jestřábí oko už ani není schopen vnímat mírnou nadsázku.
Opakuju znovu, na ČTK, je uvedena zjevně chybná informace, já se ptám, kdo udělal chybu.
Směřoval jsem ji konkrétně tomu, kdo v tom může udělat alespoň částečně jasno, případně má možnost sjednat nápravu.
Boeing z tohoto dotazu dělají diskutéři, kteří v tak prostém dotazu vidí zase úplně něco jiného.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
05.02.2011 (15:31)  
taz > Nemá cenu o tom už dál diskutovat, pánové totiž snad vůbec nepochopili podstatu Tvého dotazu, který byl pouze o tom, zda je správná informace zde a nebo informace od tiskového mluvčího RJ, která proběhla tiskem, kde on sám řekl, že lokomotiva může být OKAMŽITĚ nasazena do ostrého provozu. Slovo okamžitě neznamená až dostane papíry. Laik si pod tím představí něco jiného.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.02.2011 (14:19)  
taz: No potenciální zájemce o pronájem lokomotivy jedná a řídí se rozhodně něčím jiným, než jsou jen informace v médiích. Osobně si myslím, že veškeré vážné a závazné jednání s konkrétním termínem o pronájmu mašiny lze vést až když má mašina průkaz způsobilosti. Tudíž i potenciální zájemce o pronájem lokomotivy ví, že toho dne udělali s mašinou úspěšně TBZ a jakmile DÚ ve stanové době vydá příslušné dokumenty je možné jednat o pronájmu.

Osobně si myslím, že pokud bys byl ten potenciální zájemce a RegioJet by Ti chtěl pronajmout mašinu, měl bys všechny potřebné informace od konkrétních odpovědných lidí a rozhodně by ses je nedočítal jen v médiích. Pro laickou veřejnost je informace o úspěšném splnění TBZ dostatečná.

Děláš prostě jen z komára Boeing 747 a navíc úplně zbytečně!

Howgh!
registrovaný uživatel taz 
05.02.2011 (13:03)  
Honza Beránek / JTB, Jozef Petrák, pánové, já se domnívám, že jsem svým dotazem nijak nevybočil z nepsaných pravidel věcné diskuse. Ptal jsem se ne na proces, který je nutno provést, aby stroj mohl vyjet na trať, ale na rozdílné informace, které jsou v dané chvíli k dispozici.
Potenciálního dopravce, který by chtěl mít "žlutou" lokomotivu na čele vlaku, by moc neuspokojilo, že teoreticky, by už 7.2.2011 na čele mohla být, ale prakticky to ještě možné není.

Jediné co mně zajímalo, je to, jestli už i ČTK začíná být bulvárně nedůvěryhodná, nebo byla špatně informovaná.
V tom smyslu vůbec nechápu potřebu obhajovat to, co je uvedeno na želpage, to nikdo nezpochybňuje.
Že tu pouhý dotaz na drobnou nesrovnalost v informacích o RegioJetu vyvolá až hysterickou reakci je celkem smutné.
Jak to tak vidím, chyba se stala. A je myslím nasnadě kde. Pokud mám obavu z toho, že s odstupem doby mohou vzniknout dva tábory, kdy jeden opětovně dojde k závěru, že jsme zase slyšeli nějaká "velkohubá" prohlášení, a druhý, že "modrá mafie" zase brání papírovou válkou svobodnému podnikání na kolejích, je to nakonec moje věc.
Takže závěrem, já v tom jasno už mám.
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko