..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
06.02.2011 (16:50)  
MirekM : dávat AVV na stykačově řízenou lokomotivu není nejlepší nápad. Na 15x (ex E 499.2) byla z výroby automatická regulace a protože to dělalo paseku s linkovými stykačí - na rozdíl od strojvedoucího, který tolik nedbal na ideální rychlost", ARR furt jezdil "nahoru a dolů" v oblasti přechodových stupňů (serie / paralel), což se linkovým stykačům moc nelíbilo. Tak se ARR vyházel ...
Zařízení AVV bylo použito na 163.033 nebo 034 ...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
06.02.2011 (13:30)  
@Honza P.: Ale taky není všemocné - viz nehoda 471 v Ústí.
V Ústí AVV není. Troufnu si tvrdit, že by jinak té nehodě spolehlivě zabránilo.

@honzatvs: Z důvodu oddálení rekonstrukce kvůli obstrukcím jistého obyvatele Úval se měnily všechny tři. Tuším, že se měnily jen kolejnice a upravovala GPK.

@Lucius: ... má se příští rok začít s modernizací (a tuším že i ztříkolejněním) traťového úseku Praha-Běchovice - Úvaly. Což jednak zvýší propustnost trati a do budoucna odstraní např. zastavování ve vítkovských tunelech.
Obávám se, že na zastavování v tunelech pod Vítkovem mají vliv zcela jiné okolnosti, než stav svršku kdekoli na trati.
06.02.2011 (12:19)  
Ad Běchovice-Úvaly
Někde tady někdo psal, že se tam poměrně nedávno jedna kolej měnila z důvodu havarijního stavu- přišlo mi to před rekonstrukcí zarážející a nevím, jestli je to pravda...ale to by vysvětlovalo, proč tam někdo viděl dvě.
06.02.2011 (11:59)  
Honza Beránek: Aha, tím se vše vysvětluje :-) Editory znám a vím, jak dokážou zasáhnout do textu, kterému ne vždy úplně rozumí... :-)
K AVV: Úsek Dlouhá Třebová - Ústí je blbý, podobně Třebovice - Třebová. Ale jak bylo napsáno, AVV není zabezpečovací zařízení. I když samozřejmě vliv na zvýšení bezpečnosti má. Ale taky není všemocné - viz nehoda 471 v Ústí. Hlavní zabezpečovací zařízení tam vždycky bylo a bude jedno - strojvedoucí.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.02.2011 (11:42)  
MirekM: Dosazení AVV do mašin řad 162 / 163 / 263 / 362 / 363 / 371 /372 není zase tak zcela jednoduchý a musíš dělat celou řadu kompromisů a vždy to přináší nějaké komplikace.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
06.02.2011 (8:00)  
Joska Holibajda: AVV není zabezpečovací, ale automatizační zařízení. Jeho tvůrci se spojováním se ZZ, pokud vím, docela brání. Mimoto je podle článku peršing Regiojetu vybaven slovenským vlakovým zabezpečovačem MIREL, který už umí (na rozdíl od českého LS) hlídat i brzdné křivky.
AVV se v současnosti nachází sériově na 471, 380 a mělo by být i u 750.7, dále po jednom kusu na 151 a 163 (možná to je 150 nebo 162, natolik přesně nevím), takže by zřejmě s tím doplněním do starších lokomotiv nemusel být takový problém, a na již vyřazených jednotkách 470.
A že by traťová část AVV, tedy prahy s magnety, byla dražší než elektronika ve vozidle? To se mi nezdá.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
06.02.2011 (6:39)  
Lucius > V Klánovicích jsou tři koleje. Co se týká zvýšení rychlosti u vlaků mezi Prahou a Ostravou, tak na to také musím mít vozy a lokomotivy. RJ nemá lokomotivy, ČD dostatečný počet vozů. Jak to dál plánuje Jančura nevím. U Českých drah se počítá se zvýšením rychlosti pravděpodobně od nového grafikonu v prosinci, kdy už by ten dostatečný počet vozů měl být, případně v jeho průběhu. Ale že by se tím nějak zvýšila kapacita trati, tak s tím se příliš počítat nedá, protože se tam bude pohybovat velké množství vlaků, které té maximální rychlosti nedosáhnou. Aby mi tady žlutomilci nezačali kamenovat, nemyslím tím jen vlaky RJ, ale i všechny rychlíky ČD jedoucí na Brno nebo Přerov.
06.02.2011 (1:17)  
Lucius) To jsi se asi fakt špatně díval... Pokud jsem to našel správně, Poříčany – Běchovice jsou 3 koleje už od 50. let.
registrovaný uživatel Lucius 
06.02.2011 (1:03)  
Josef Petrák: Pak si toho nejsem plně vědom. Každopádně když jsem tamtudy jel posledně a vystupoval v Klánovicích (léto 2010), tak se pamatuji na 2 koleje...i když nevylučuji, že je tam lokální zúžení trati. Každopádně modernizace trati, když už bychom nepočítali se zvýšením kapacity, umožní zvýšení jízdních rychlostí...a tím pádem může zajistit koneckonců i částečné zvýšení současné kapacity.
06.02.2011 (0:58)  
Lucius) Mezi Běchovicema a Úvalama máme teď kolejí kolik? 3, ne? Kapacitu to tedy nezvýší.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko