Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
Jak je ale krasne videt z nasi diskuse, "nostalgia ultras" se stale nechteji smirit s jinou myslenkou nez "kozenka na vecne casy a nikdy jinak" - a bohuzel jejich kriklavost je videt mnohem vice, nez bezneho cestujiciho, ktery se novy vlak uvita s myslenkou "konecne", ale nahlas nerekne nic.
Asi to taky nebude tak špatné vozidlo
Cili elefanty muzou mit chybu, ale osvetleni za ni ja nepovazuju.
A k patrum - budte radi, v lete je z toho aspon videt pres PHS, z nizkopodlazniho je za oknem akorat beton jak v metru.
Bdt je dle mého názoru takové nijaké. Každopádně ho vidím raději než mutantí Bmto.
Skoda ze Bp(Bdt) jsou jen do 120Km/h. Bdmtee s GP200 je v tomto ohledu jina liga. (Ovsem ty "reko" sedacky jsou spatny vtip, hnusne...)
Není Flirt jako Flirt. Nízkopodlažní Flirt pro Land Bahn GmbH: 58,178 m, 182 sedadel (včetně klapaček a 1. třídy). Trojitý 174,5 m, 546 sedadel. No jen aby to bylo pro české zadečky dost pohodlné, jistě to nebude nic na štreky do Ústí... A s "odveřením" je na tom také hůř než ešus, holt daň za hodně sedadel.
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FLIRT_BLB_D.pdf
Jestli by se to do Běchovic nacpalo nevím jistě, ale řekl bych, že jo.
Protože tzv. S-Bahn není u nás segregovaný, držel bych takt na 30 minutách s kapacitními spoji.
Půlhodinové intervaly nejsou žádný S-Bahn. "Šinkansenové" desetiminutové jsou mnohem lepší, sice rychlíkům dost překáží, ale zjevně to u Prahy trochu jde. Čtvrthodina je asi tak ještě rozumný kompromis.
Jediné co je na B(d)t špatné je ta výška a neblokované dveře, jinak na tom je všechno super. Akorád bych natřel ty police, vyměnil okna a nemělo by to chybu.
Elefanty bych nechal jen v okolí Prahy a na takové vzdálené kouty jako je Děčín byly ideální 460ky, nebo právě klasiky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.