..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (22:29)  
khunas: To nebylo myšleno, že by někdo chtěl zkracovat soupravy. Naopak já jsem pouze konstatoval fakt, že souprava je nedělitelná a navíc i ve městech, kde spojovali krátké do dlouhých viz. Vídeň objednávají nové plně průchozí a dlouhé... Kdyby v Praze docházelo ke spojování krátkých souprav, tak je to holá pitomost, protože krátká souprava potřebuje prostor pro řidiče a tím pádem je v ní méně prostoru pro cestující. Viz původní Ečs. Buďme tedy rádi, že máme v Praze dlouhé soupravy a někoho nenapadlo, že by se dalo šetřit použitím kratších. Vždyť metro začínalo jako 3 vozy, pak 4 a nakonec jezdí 5.
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2011 (22:29)  
Je teda pravda, že v dobách éry 460ek na trase Roudnice nad Labem - Děčín jsme klasiku (Bt, Bdt, nebo nedej bože B) proklínali, když jela jako náhrada za tornádo, ale s nástupem těch nepohodlných škatulí jsem teprve zjistil co je to za zlaté vlaky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2011 (22:22)  
Tonda: vozy Bt a Bdt jsou podle vás hnus jo?
zchválně si vybírám ranní spoj, kde jede tenhle super luxusní pohodlný vlak, který se s tou hrůzou elefantovou nedá ani srovnat!
Na štěstí zatím do Děčína jezdí jenom tato klasika, na rozdíl od plánovaných škatulí a ještě jim víkendové spoje 2 škatulí na rameno Most - Děčín zkrouhli jenom na jednu :-)))))))))))
registrovaný uživatel tarten 
25.01.2011 (21:59)  
honzatvs:
No, ostatní mluví právě o ešusech. Obecné výhody patráků jsou víceméně jasné.

Také si selským technickým rozumem dovozuju, že patráky musí v přepočtu na místo vyjít přeci jen levněji než jednopodlažní vozidla
Ne tak u ešusů. S jednopodlažní konkurencí je cena na sedačku cca srovnatelná.

Také si myslím, že velmi dobrá věc je maximální unifikace
Rozumná unifikace. Příliš velká unifikace je zjevně zabiják jakéhokoli pokroku a vede jednak k hromadné výrobě dávno zastaralých výrobků, jednak k používání jednoho druhu výrobku na všechno, takže nakonec hrozí, že se nakonec nehodí na nic pořádně.
25.01.2011 (21:51)  
Kdyby jezdily kapacitnější 100m ešusové čtyřvozovky, tak bych to chápal, ale nic takového se sestavit nedá.

Proč by jako nedalo? Opakuju, že jsem nemluvil o ešusech, už vůbec ne v podobě jaké je mají ČD, ale obecně o tom, jaké mají výhody patrové vozy. Mohly by mít i víc dveří než dvoje, i když pochybuju, že by to pro potřeby většiny linek vhodné.
registrovaný uživatel Busman 
25.01.2011 (21:51)  
Tomáš Kraus (17:01):

Velice dobrý příspěvek (jako vždy). Ale přeci jen má dvoupatrová jednotka (konkrétně CityElefant) kapacitu 310 míst, často jezdí zdvojená, tedy 620 míst - a to už jsou 3 čtyřčlánkové Flirty (660 míst).

Protože tzv. S-Bahn není u nás segregovaný, držel bych takt na 30 minutách s kapacitními spoji.

Navíc se zdá, že SŽDC na budoucnost nemyslí, a proto dělá krátká nástupiště, třeba Praha-Běchovice, to by snad ani na zdvojený Flirt nebylo (odhaduju, neznám metry - a nikdy jsem tam nevystupoval).

Takže v okolí Prahy, Brna, možná Ostravy souhlasím s dvoupatrovými jednotkami, jinde stačí jednopatrové - sólo nebo ve dvojici.
registrovaný uživatel tarten 
25.01.2011 (21:41)  
mic:
Jenže ešus nemá sedadla vhodná na nějaké delší sezení. Kromě toho je nevhodný na jakýkoli vlak, kterým by se mělo procházet, např. kvůli teoreticky možnému bistru, automatu s pitím nebo bagetama nebo dokonce minibar. Je jistě jasné proč. Nejde o technicky bezvýznamné triviality jako že je nastavená příliš velká intenzita světla a nebo poruchová/špatně regulovatelná (leč zaměnitelná) klima, ale o celou koncepci.

khunas:
Ešusy nejsou špatné, ale už by to chtělo něco modernějšího a vhodnějšího.
A jak to udělat? Jednoduše. Vypsat výběrové řízení šité na míru dopravdci, ne výrobci. A to hned. Třeba se poprvé nezdaří vybrat, ale příště už si výrobci třeba zvyknou. Jen v Praze bude koneckonců po dokončení čtvté 8ks série chybět ještě nějakých 10 jednotek, možná i víc.
registrovaný uživatel mic 
25.01.2011 (21:32)  
tarten: přesně tak. do příměstké (často zastavující) jsou vhodnější jednoposchodové vozy. Více dveří, méně schodů uvnitř. Ešusy bych mnohem raději viděl na Sp/R. To si člověk zaleze někam dál a sedí delší dobu. Koneckonců Němci (a nejen oni) vědí své.
registrovaný uživatel khunas  mail  
25.01.2011 (21:25)  
no s tim delenim metra v praze bych to moc nehrotil kolikrat jedo poslednim vlakem a je plno
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (20:49)  
Soupravy pražského metra jsou nedělitelné. Vídeň toto řeší spřaženými soupravami a večer jezdí kratší. Ale nové soupravy mají také dlouhé a plně průchozí, což my nemáme...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko