..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
26.01.2011 (16:57)  
Mr. T > jenze cestou z tehle "bryndy" neni zatracovani esusu a vychvalovani kozenky, ale naopak snaha o co nejrychlejsi obnovu za "neco rozumneho" i u ostatnich vlaku. Dokud sloni vycnivaji z hlediska komfortu prepravy nad ostatnim, muzem je sice kritizovat, ale zaroven bychom meli uznat, ze bez nich bychom se tu asi davno opupinkovali - mysleno samosebou v pripade, ze by situace na stejnosmerne pulce koleji zustala stejna jako na stridave ... a ne nakupovani modernejsich vozidel, nez jsou sloni.
registrovaný uživatel Mr. T 
26.01.2011 (16:14)  
Pánové nikdo se tady nehádá o sedačkách. Ale kdo jezdí hodně a má možnost porovnávat, tak si všimne spousty věcí. To že zatracujete koženkku je sice hezký, ale je kolikrát hygieničtější než odporně ušmudlaná látka, která je v poslední době k vidění např. v ARmpee. Ono to také chce tu látku čistit. Je zajímavé, že v CE jsou potahy čisté a v ARmpee, kde se rozhodně nevystřídá tolik cestujících jako v CE je to už teď humus... No ona krémová barva neunese tolik jako fialová... Vy co vychvalujete CE, tak hold neznáte jiné zahraniční soupravy, které jsou dotaženy k dokonalosti. Také jezdí po celé Evropě na rozdíl od CE... Všude jsou pohodlná sedadla a příjemné osvětlení. A v 1. třídě koberec, který je v případě ČD považován za zbytečný, protože je jednodušší ho vyhodit, než se o něj starat...
26.01.2011 (13:45)  
hasitobur: souhlas v plném rozsahu.

A k těm zavazadlům, pokud jich někdo s sebou potáhne mraky, tak stejně nebude takové pako, aby s tím lezl nahoru. A dole má navíc ideální místo na sklopkách, kde s nimi nebude nikomu překážet.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
26.01.2011 (13:36)  
Pánové, hádáte se tady o sedačkách, světlech a podobně. Někomu vyhovuje jedno a někomu druhé. Ale to ještě neznamená, že když mi něco nevyhovuje, tak je to hned špatné. Navíc je to příměstská jednotka a rozhodně v ní nikdo netráví dlouhou dobu.
Málo místa na zavazadla? K čemu mít na ně hodně místa? Kolik je tam lidí s větším počtem zavazadel? A argument použití na dálkovku neberu. Tam to nemá v tomto provedení co dělat a není to na to vůbec určeno. A že to na tom lidé v současné době ocení je spíše smutné konstatování a asi to něco vypovídá.
Podobné, ale náležitě upravené jednotky bych klidně ale viděl na kratších rychlíkových větvích s větším počtem zastávek.
registrovaný uživatel tarten 
26.01.2011 (12:53)  
Astartoth: Netrakcni elefant tazeny parni lokomotivou by poskytl o zeleznici se nezajimajicimu cestujicimu stejne pohodli jako soucasny asynschronni.

Neotřelá myšlénka :-)))))
Jen jestli by sirný uhelný humus neudělal psí kusy s klimo... ;-) Jízdní doby by samozřejmě byly znatelně horší. Obyvatelům by se ten smog také moc nelíbil, o sebevražedných atentátech ekoaktivistů nemluvě. :-)))
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
26.01.2011 (12:27)  
Jasně že ano, ale jsou příkladem ekonomického termínu "morální zastaralosti"... Pro někoho může poskytovat subjektivně stejnou službu Nokia 3110 jako nějaký Blackberry, pokud mu jde jen o volání a posílání smsek (směšný příklad, ale odbouráme tím technickou zastaralost) každopádně při pohledu na ten telefon bude jasné, že s ním asi nemůžeš vylézt jako businessman někde před kolegy, protože ten telefon je morálně zastaralý, byť teoreticky ti poskytují oba stejný komfort...
registrovaný uživatel tarten 
26.01.2011 (12:27)  
Při další generaci patráku u nás by neškodilo se také zamyslet nad průjezdným průřezem, ve kterém to má jezdit. A jestli by přecijen nešel ten patrák vymyslet tak, aby ho lépe vyplňoval. Už jen kvůli místu na zavazadla nahoře.
26.01.2011 (12:19)  
alcozmitli: Parni lokomotivy jsou neco jineho, v tech cestujici nejezdi a tedy tezke, i kdyz romanticke podminky posadky se jich netykaji. Netrakcni elefant tazeny parni lokomotivou by poskytl o zeleznici se nezajimajicimu cestujicimu stejne pohodli jako soucasny asynschronni.
26.01.2011 (12:08)  
To je dobrá zpráva, alespoň budou mít lidi na Ostravsku zase práci. Ale ta nízká spolehlivost mě docela překvapila. Je to škoda, protože z pohledu cestujících, které znám, jsou hodnoceny velice pozitivně a dokonce i stesky, že nejsou nasazovány na rychlíkovou dopravu.
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
26.01.2011 (11:51)  
Sim: přesně tak, od jedinců, kteří jsou snad jen provokatéry jako M - průvodčí až po jiné, kteří prostě budou do krve hájit 40 let staré soupravy a rekonstruovali by snad i parní lokomotivy pro běžný provoz, kdyby to šlo. Jedna věc je technická zastaralost, druhá, což je ekonomický pojem, tzv. morální zastaralost. A tu prostě žádná (krom totální) rekonstrukce neodčaruje... máš prostě pravdu
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko