..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
26.01.2011 (22:13)  
Honza: Ve 2. třídě má čtyřvozové tornádo 256 sedadel, slon má 287 sedadel (včetně sklápěček, které se "odečtou" pokud před nimi stojí kočárek nebo kolo), to je to takový rozdíl, že je slon označen za zbytečně velký a tornádo za optimální? A když píšeš že sloni by měli jezdit jen v nejbližším okolí Prahy, a zároveň že do Cerhenic je to taková štreka že ve slonu se to nedá, kde by pak ty vlaky měly končit? Braniborská linka RE4 projíždí celý Berlín a pak vede až k moři do Wismaru, staví prakticky všude a samozřejmě souprava dimenzovaná na frekvenci v berlínské aglomeraci veze ve zbytku trasy převážně vzduch, ale stále to přijde objednavateli a dopravci lepší, než zavádět přestupy. Podobně linka RE3 do Stralsundu, kde se navíc nestydí použít stará rekonstruovaná patra. Kdybys linku Praha - Ústí roztrhl a v prostřední části nasadil menší soupravy, nic neušetříš a nikomu tím nevyjdeš vstříc, spíš naopak.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.01.2011 (22:11)  
Mr. T: no ono právě to, že ten ešus není dotažen do konce je škoda, protože by to mohl být pěkný pohodlný vlak a právě je škoda, že neexistuje nějaká zpětná vazba na dopravce a výrobce, kde by se daly ty nedostatky ohledně nepohodlí typu světla, tvrdé sezení atd. řešit.
Ty prokluzy jsou blbý, u tornáda stačilo snížit rozjezdový proud a žádný prokluzy nebyly. Žabák to moc neumí, ten má snad jen 2 možnosti rozjezdového proudu a je moc lehký, tak taky někdy pěkně hobluje koleje. Každopádně každý skluz těm kolejím dá pěkně zabrat, tam jsou pak samé díry, které pak brousí pěkně drasticky do hloubky kolejnice a ve výsledku je to ještě hrbolatější než kdyby to nechali být.
registrovaný uživatel Mr. T 
26.01.2011 (21:40)  
Sim: Já osobně nezatracuji ešus, ale pouze konstatuji co se dá zlepšit. Také chci cestovat moderně.

Co se týká toho zpoždění při zhoršených podmínkách, tak za to asi může protiskluzovka, ale to posuzuji z hlediska tramvaje. Nejsem fíra, takže bych uvítal kdyby se ozval někdo kdo na tom jezdí, jak se ešus chová při nestandartních situacích.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.01.2011 (21:05)  
Miroslav Zikmund: normy TNŽ se mění jak se uředníci vyspí, přijďte se podívat na koridor 090ku, tam je přesně vidět každý mezistaniční úsek jak se dělal v jinou dobu, tak má jinou délku perónu a jinou výšku. Jiné typy zastávkových budek, typy zábradlí, barvy, zabezpečovačka, no prostě.... aspoň to není jednotvárné :-)
26.01.2011 (20:58)  
Poborskiii : ona existuje jakási TNŽ (marně ji hledám), kde je napsáno, jaká musí být minimální délka nástupiště - podle tohoto modelu se stanovila délka nástupišť v Běchovicích na 200 metrů). Takže úředně se tam nevejdou 3 x 471, ačkoli takhle jezdil (tuším) někdejší 9302 ...
A jsme zase u toho, že zájmy dopravce (libovolného) jsou v rozporu se zájmy provozovatele dráhy ...
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.01.2011 (20:57)  
hasitobur : a co když pojedu do Cerhenic, vzhledem k tomu že je tam Žzo, tak určitě tam z Prahy pojedou nějaké zaměstnanci, to mají jezdit přes Kolín a dávat peníze na víc?
Já bych mohl taky jezdit do Děčína přes Lovosice a měl bych to rychlíkem pohodlnější, ale musel bych vstávat dříve, strachovat se, že škatule do Lovosic bude mít zpoždění, dávat nemalé peníze na víc a domu zase čekat v Lovosicích přes půl hodiny něž pojede škatule zpátky, nebo jít 3km pěšky. Stejně největší nával je z Ústí do Lovosic a dál to jede poloprázdné, na to byla ta 460ka ideální.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
26.01.2011 (20:42)  
Honza > Ano, Praha - Pardubice nebo Ústí nad Labem jsou delší trasy. Ale kolik lidí je jede osobním vlakem? Normální člověk použije rychlík. Takže to využití je opět jako příměstská jednotka, v těchto případech nejenom v okolí Prahy, ale i těch Pardubic nebo Ústí.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.01.2011 (19:53)  
Dále, pořád se tu hádáme proč je koženka tak špatná a plyšák tak super. Dneska jsem o tom při cestě škatulí tak uvažoval a došel jsem k závěru že z hlediska sezení ten člověk přece téměř nepozná, jestli má pod sebou plyšák, nebo koženku, maximálně ten plyšák může trošku hřát, připomíná froté látku, ale z hlediska vzhledu a higieny je otřes, tak nechápu, proč je ta koženka podle většiny takový hnus.
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.01.2011 (19:49)  
Jo, z každého komentáře je na tom něco pravdy, že je ale látkový potah v CE čistý to teda není. V těch starších kusech je pěkně na po.....! CE jsou na příměstskou dopravu. Ano to jsou, pochopil bych to opravdu v okolí té Prahy na takovou tu rychlou krátkou výměnu lidí, kde by v tom člověk nemusel trpět tak dlouho, ale nasazovat to na takové štreky jako do Pardubic, nebo do Ústí, to opravdu ne! Jedna věc je, že je to technicky dobré vozidlo na časté zastavování a rozjíždění (trakční vlatnosti za sucha předčí asi všechny dosud známé panťáky), ale stačí aby bylo vlhko, mlha, nebo rosa a 10 - 15 minut zpoždění je standard! Z výše popsaných důvodů asi opravdu nemá cenu to dělat pohodlné pro snížení nákladů na výrobu. Na drouhou stranu je to vozidlo budoucnosti a bude používáno asi na věci a výkony o kterých se nám dnes ani nezdá, tak z toho důvodu by to mohlo být aspoň při nejhorším jako ta 1. série.
Koneckonců žabáci také nebyly zdaleka určené k tomu, k čemu se možná ještě dnes používají.
26.01.2011 (18:39)  
Cestou je jedině systematická a pečlivá údržba. Bohužel se v CZ v posledních letech drasticky rozmohlo hospodaření stylem "mega investice s velkou slávou a o to víc ořezaná denní údržba". Je to vidět na silnicích, železničních tratích, na normálních ulicích i na jakémkoliv jiném veřejném majetku.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko