Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
Ty prokluzy jsou blbý, u tornáda stačilo snížit rozjezdový proud a žádný prokluzy nebyly. Žabák to moc neumí, ten má snad jen 2 možnosti rozjezdového proudu a je moc lehký, tak taky někdy pěkně hobluje koleje. Každopádně každý skluz těm kolejím dá pěkně zabrat, tam jsou pak samé díry, které pak brousí pěkně drasticky do hloubky kolejnice a ve výsledku je to ještě hrbolatější než kdyby to nechali být.
Co se týká toho zpoždění při zhoršených podmínkách, tak za to asi může protiskluzovka, ale to posuzuji z hlediska tramvaje. Nejsem fíra, takže bych uvítal kdyby se ozval někdo kdo na tom jezdí, jak se ešus chová při nestandartních situacích.
A jsme zase u toho, že zájmy dopravce (libovolného) jsou v rozporu se zájmy provozovatele dráhy ...
Já bych mohl taky jezdit do Děčína přes Lovosice a měl bych to rychlíkem pohodlnější, ale musel bych vstávat dříve, strachovat se, že škatule do Lovosic bude mít zpoždění, dávat nemalé peníze na víc a domu zase čekat v Lovosicích přes půl hodiny něž pojede škatule zpátky, nebo jít 3km pěšky. Stejně největší nával je z Ústí do Lovosic a dál to jede poloprázdné, na to byla ta 460ka ideální.
Koneckonců žabáci také nebyly zdaleka určené k tomu, k čemu se možná ještě dnes používají.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.