Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

Ešus, RN i Pendolino, pokud to bude z nějakého důvodu nutné, můžou lidé z depa rozpojit celkem snadno i ve stanici. Desiro má ale střední podvozek společný pro oba články, takže v tomto případě je rozpojování možné opravdu jen na zvedácích.
Ale pravda, v běžném provozu toto nehraje roli, v běžném provozu se nerozpojuje žádná jednotka.
A k těm jednotkám, kolik jich asi tak vyrobí a kolik jich prodají do světa?
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/19WE/2_150_008.jpg
http://home.arcor.de/tbraeuti/Verkehr/IT2010/PesaZug-elf3.jpg
Jistěže, PR oddělení ČD je schopno prezentovat reko 460 jako nejmodernější jednotku. Jenže hoši, to nahoře není z dalekého bohatého západu. První foto je předchozí generace toho, co je na druhé fotce. Při představě 460+060+070+060+460 v porovnání s výše uvedeným si říkám: a to se posmíváme Polákům, neměli bychom se spíše sydět?
Edit: Cimž odpovím také Honzovi - pokud se to vyvíjí 10 let, tak poláci museli začít v roce 2000 s tím nahoře a v roce 2001 s tím dole. A následující museli začít vyvíjet už v roce 1994: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN95/EN95-01_27-11-05.jpg
A že machruju? Já jenom vidím, že mi každou chvíli přijede škatule která má každý vůz z jiný jednotky.
A taky, že naše vlaky považované za moderní jsou už zastaralé, to se není čemu divit, když vývoj nějaké nové řady trvá 10 let, za kterých technika pokročí více. Tudíš se nikdy nepovede poslední výkřik módy ihnet zreailizovat a až se zrealizuje, už to nebude moderní.
Je to jednoduchy. Bud si neco dovedu predstavit, nebo ne. A pokud ne, tak do toho nekecam tomu, kdo si to umi nejen predstavit, ale kdo to umi i vyrobit a prodat :-) Protoze logika "nejde to, protoze jsem to jeste nevidel" je jeste lepsi nez nadrazacke "nejde to, protoze se to nikdy takhle nedelalo".
Esus i RN jsou rozpojitelnosti v provozu to same, co Desiro nebo Pendolino. Proste to nejde ... tecka. Trochu neco jineho je zminovane Tornado - tam to jde, ale nedela se to... ovsem proc ma Esus uplne stejne mezivozove prechody jako Tornado, kdyz rozpojit stejne nejde, to je to, oc tu bezi :-)
Proc mezivozovy prechod co pro cestujiciho neni mezivozovym prechodem u Desira je? Proc je nizkopodlazni i nad podvozkem pod tim mezivozovym prechodem? Proc tam nefouka, proc tam neni zima? Vzdyt tam preci musi foukat, kdyz je tam mezivozovy prechod a nejsou tam dvere!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
