..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
09.12.2010 (8:15)  
Sim: Esus i RN jsou rozpojitelnosti v provozu to same, co Desiro nebo Pendolino.
Ešus, RN i Pendolino, pokud to bude z nějakého důvodu nutné, můžou lidé z depa rozpojit celkem snadno i ve stanici. Desiro má ale střední podvozek společný pro oba články, takže v tomto případě je rozpojování možné opravdu jen na zvedácích.
Ale pravda, v běžném provozu toto nehraje roli, v běžném provozu se nerozpojuje žádná jednotka.
registrovaný uživatel Anowis 
09.12.2010 (8:05)  
Jiří Kocurek: Byl jste někdy v Polsku? Znáte nějaký polský, kvalitní výrobek?
A k těm jednotkám, kolik jich asi tak vyrobí a kolik jich prodají do světa?
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2010 (0:26)  
Jiří Kocurek: mysleli jsem elefant. Že než se plány čeho koliv promění ve skutečné vlaky logicky to zastará už v okamžiku kdy to vyjede na koleje když vývoj nové řady trvá 10 let.
09.12.2010 (0:21)  
K těm rekonstrukcím 460 a 560:
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/19WE/2_150_008.jpg
http://home.arcor.de/tbraeuti/Verkehr/IT2010/PesaZug-elf3.jpg
Jistěže, PR oddělení ČD je schopno prezentovat reko 460 jako nejmodernější jednotku. Jenže hoši, to nahoře není z dalekého bohatého západu. První foto je předchozí generace toho, co je na druhé fotce. Při představě 460+060+070+060+460 v porovnání s výše uvedeným si říkám: a to se posmíváme Polákům, neměli bychom se spíše sydět?

Edit: Cimž odpovím také Honzovi - pokud se to vyvíjí 10 let, tak poláci museli začít v roce 2000 s tím nahoře a v roce 2001 s tím dole. A následující museli začít vyvíjet už v roce 1994: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/electric/emu/EN95/EN95-01_27-11-05.jpg
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2010 (0:05)  
Sim: tak že by se ešus běžně na nádraží rozpojoval to asi ne. Ale pořád je to jednodušší než žabák, nebo Pendolíno.
A že machruju? Já jenom vidím, že mi každou chvíli přijede škatule která má každý vůz z jiný jednotky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2010 (0:02)  
Teď jsem si vlastně vzpomněl, že to desiro není moc nízké, když jsem z něj skákal v Ústí na západě, tak jsem si nejdřív myslel že si dělají srandu, kam nás to šoupli a byly jsme normálně u perónu.

A taky, že naše vlaky považované za moderní jsou už zastaralé, to se není čemu divit, když vývoj nějaké nové řady trvá 10 let, za kterých technika pokročí více. Tudíš se nikdy nepovede poslední výkřik módy ihnet zreailizovat a až se zrealizuje, už to nebude moderní.
registrovaný uživatel Sim 
09.12.2010 (0:00)  
Honza > ... o hrachu a zdi. Ani Esus ani Noha na nadrazi rozpojit nejde, ze by si proste fira s posunovacem rekli "tak, Franto, odpoj mi ridicak a ja se zbytkem dojedu ke sturcu" ... nez machrovat na foru, doporucuju napred nacerpat nejaky informace... nebo aspon cist poradne - Pokud by byla jednotka v jedný úrovni tak samozřejmě by to bylo super, jenom si nedokážu představit takovou 3 vozovou nízkopodlažní jednotku co by měla jednu podlahu. - takova jednotka totiz existuje, dokonce od CZ vyrobce a v jednom z minulych prispevku jsem o ni psal :-D

Je to jednoduchy. Bud si neco dovedu predstavit, nebo ne. A pokud ne, tak do toho nekecam tomu, kdo si to umi nejen predstavit, ale kdo to umi i vyrobit a prodat :-) Protoze logika "nejde to, protoze jsem to jeste nevidel" je jeste lepsi nez nadrazacke "nejde to, protoze se to nikdy takhle nedelalo".
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (23:46)  
Sim: tak CE a tornádo jsou normálně rozpojitelný na rozdíl od ostatních. Jak to má desiro z podvozkama jsem nezkoumal. A navíc to není taky nic moderního. To je to samý jako autobus se zadním článkem. Pokud by byla jednotka v jedný úrovni tak samozřejmě by to bylo super, jenom si nedokážu představit takovou 3 vozovou nízkopodlažní jednotku co by měla jednu podlahu.
registrovaný uživatel Sim 
08.12.2010 (23:39)  
Honza > a porad se tocime kolem jednoho a toho samyho. Na soucasnou techniku nelze koukat ocima cloveka navykleho na techniku pul stoleti starou. Je to to same, jako kdyz se prvni automobiliste setkavali s nazorem, ze pri rychlosti nad 30km/h jim vitr zlomi vaz.

Esus i RN jsou rozpojitelnosti v provozu to same, co Desiro nebo Pendolino. Proste to nejde ... tecka. Trochu neco jineho je zminovane Tornado - tam to jde, ale nedela se to... ovsem proc ma Esus uplne stejne mezivozove prechody jako Tornado, kdyz rozpojit stejne nejde, to je to, oc tu bezi :-)

Proc mezivozovy prechod co pro cestujiciho neni mezivozovym prechodem u Desira je? Proc je nizkopodlazni i nad podvozkem pod tim mezivozovym prechodem? Proc tam nefouka, proc tam neni zima? Vzdyt tam preci musi foukat, kdyz je tam mezivozovy prechod a nejsou tam dvere!
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (23:31)  
Sim: no tak desiro je celkem dobré, ale je to za normálních okolností nerozpojitelná jednotka. A ty zvýšený části u nízkopodlažních vozů asi odstranit nejde, kam by se ty podvozky daly. Kdyby u CE nebyly dveře tak tam bude hluk a zima.
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko