..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
08.12.2010 (23:26)  
Honza > a to je prave ono. Proc mackat cudlik... proc tam vubec ty dvere jsou? Proc jsou k nim schody? Dneska preci mame (jakozto "lidstvo") technologie, jak to udelat, aby clovek vlastne ani nevedel, ze presel do jineho vozu. Prikladem muze byt klidne mnohokrat odsuzovane Desiro od Siemensu... http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201002/P1080629.jpg
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (23:16)  
Sim: že ešus je to nejlepší co v elektrické trakci máme jsem nemohl říct, protože je považuju spíš za to nejhorší, ale ty mezivozový přechody se mi u nich líbí velice. Stačí zmáčknout čudlík, otevřou se dveře z obou stran a jednoduše se projde. To u nich považuju za největší výhodu. A ne se prát s těma šoupačkama u rychlíku třeba ještě s báglama.
registrovaný uživatel Sim 
08.12.2010 (23:11)  
Honza > esus taky neni zadnej vykrik techniky (v dnesni dobe) - to, ze je to prakticky to nejlepsi, co v elektricke trakci mame na kolejich jeste neznamena, ze nic lepsiho neni. A koneckoncu nemusime chodit ani daleko - staci se podivat na "mezivozove prechody" u tramvaje 15T ve srovnani treba s Astrou...
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (23:06)  
Sim,Tomáš Kraus: ja nechápu ten argument se schodama, ať máte žábu nebo škatuli (471) tak do dalšího vagónu se stejně musí po schodech ne?
registrovaný uživatel Sim 
08.12.2010 (23:01)  
Tomáš Kraus > vesmes souhlas, jen mi neni zcela jasne, proc by mel vadit u "osobakovych" rychlosti schod ve strechach mezi vozy, kdyz na motorovych osobacich (749+BDs+Bmto) nikomu nevadi ... ale to je fuk.

Ja sem zminku o tehle moznosti psal jako reakci na snizovani podlahy a u 460/560/060/063 ... ve srovnani s tim by totiz vymena vagonu za jiny (ktery beztak nemel vyuziti) prakticky zadarmo.
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (22:48)  
Tomáš Kraus: a u CE nelezeš po schodech když chceš přejít do dalšího vozu?
08.12.2010 (22:42)  
Já zírám, co se tady probírá za šílená polovičatá řešení (nekomentuji Honzu, který uznává jen ta vozidla pro něj "hezká"), já jsem osobně v životě neviděl ucelenou elektrickou jednotku, která má nízkopodlažní jen některé vstupy. Sice je to lepší než nic (kočárky, cyklisté), ale pobyty v zastávkách jsou stejně dlouhé jako u vysokopodlažního vozidla, a namísto složitých zásahů do vozové skříně se opravdu vyplatí koupit nové nízkopodlažní vozidlo (a to staré třeba ještě někde využít).

Výroba nových žabotlamů s komponenty ze Slona? To zase budeme na konci každého vozu lézt po schodech a protahovat se mezivozovými přechody? Teď, když existují plně bezbariérově průchozí Talenty a (schválené) Flirty s výzbrojí ve střeše? A to úžasně aerodynamické začlenění vozu 070 do jednotky 460/560 by pomohlo komu? Připomínám že konstruktéři řady 470, poté co zjistili že hnací vozy nezvládnou jako dvoupodlažní, nacpali do interéru tolik sedaček, že tam sice jsou nízkopodlažní vstupy, ale žádný volný prostor ve voze, takže přepravovat kolo tam bylo za trest - nezbylo než ho položit na podlahu u dveří a všude kde se nastupovalo zleva s ním uhýbat. Podobně s kočárkem.

Přestavba 853 na elektrický vůz? Na co bychom takové krátké a vysoké vozidlo s úzkými nástupními a oddílovými dveřmi a schody používali, snad ne v sólo provozu v regionální dopravě? Snad bych si ho dovedl představit s vozy 054+954 na rychlíku Kolín - Ústí, ale to je asi tak vše. Škodovka to navrhla protože původní motor byl hodně slabým článkem 852/3 (to se "vyřešilo" remotorizací) a protože nějaká zakázka v "telecích" 90. letech by se hodila.

Těším se, až se šotouši přestanou upínat ke krátkozrakým hrátkám s našimi třicetiletými "tradičními" vozidly. Mimochodem, nasazení Desir na trať Děčín - Bad Schandau umožní zkrátit jízdní doby o 15 %. Regionova umí akorát způsobovat ujíždění přípojů svou leností.
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.12.2010 (22:38)  
Jan Máca: 460 - tak ty snad jenom zmáčkneš kliku, zbytek udělá pneumatika (pokud ovšem dveře fungujou jak mají).
A že nastupování ze sypanýho nástupiště není věc vozu, tak to snad pochopí lec kdo, ovšem kdyby ty dveře byly na tlačítko, nebo nízkopodlažní vůz asi by to tolik nevadilo že.
editor nebo admin ŽP Jan Máca  mail  
08.12.2010 (22:33)  
Honza:když nastupuješ ze sypanýho perónu obvykle z prohlubně na přecházení
Toto není fyzická vlastnost vozu :-)
U tornáda ti to otevírá a zavírá pneumatika ne?
Otevírání je na kliku, zavírání na pneumatiku (čtyřhranem nebo centrálně?)
registrovaný uživatel Freeman  mail  
08.12.2010 (22:33)  
Ikdyž je RN z větší části úplně nové vozidlo, po využití relace Pardubice-HB jsem zjistil, že by bylo pohodlné vozidlo jenom 810 (010) s funglnovým podvozkem (s dost odlišnou konstrukcí) a nové pohodlnější sedačky. Protože po cestě s 814 moje pozadí zažilo to, co nezažívá snad ani v tramvaji, a to s tím rozdílem, že to trvalo 2 a půl hodiny a v MHD strávím obvykle desetinu toho času. Tahle rekonstrukce se ubírá trochu jiným směrem než by měla, ale na to ČD přece nedoplatí, takže proč tedy něco měnit?:-) Navždy s 810 a jejími podvozky na všech jejich derivátech :-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko