Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

Stejně tak mlátím hlavou o zeď z toho, že se někdo v roce 2010 rozplývá nad tím, jak je super při přechodu mezi vozy mačkat čudlík, což se musí udělat ne jednou, ale třikrát (k záchodku, přes můstek, od záchodku) a ve hnacím voze jsou jedny z těch dveří na kliku.
Mezivozový přechod, resp. jeho dveře a výhodu přecházení u CE jsem porovnával v většinou prastarých způsobů co máme, kde se musí silou odšupovat aspoň jedno křídlo dveří což je pokud člověk s sebou něco nese docela problém. Zmáčknout čudlík je podstatně jednodušší.
A to, že můž existovat nízkpodlažní vícedílná jednotka v jedné úrovni jsem prostě nevěděl! Tak neříkejte že bych byl reději pro to co znám z CE.
A že není za provozu potřeba rozpojovat jednotky je více méně pravda, snad jen jednou u 460 se rozbila jedna 063, tak jí v Děčíně vypojili během hodinové pauzy, složili panťák do 3 vozové podoby a při dalším obratu tam tu 063 opravenou připojili.
Stejně tak mlátím hlavou o zeď z toho, že se někdo v roce 2010 rozplývá nad tím, jak je super při přechodu mezi vozy mačkat čudlík, což se musí udělat ne jednou, ale třikrát (k záchodku, přes můstek, od záchodku) a ve hnacím voze jsou jedny z těch dveří na kliku. A pokud možno je dobré za sebou i zavřít, aby ten kravál v oddíle pro cestující netrval tak dlouho. Zkrátka u moderní jednopodlažní jednotky nemá UIC přechod co dělat, tam je jakýkoliv přechod zbytečný a na obtíž (snižuje to i kapacitu).
Anowis: Co je kvalitnější, elektrické jednotky PESA nebo Regionova? O rekonstrukcích tramvají v Parsu bych také pomlčel, postupně si to radši každý DP začal dělat sám. Jednotek asi vyrobí PESA méně než Pars vychrlí Regionov, ale narozdíl od něj už v motorové trakci svá vozidla exportuje - Itálie, Litva, Ukrajina, nakročeno má i Slovinsko a samozřejmě do ČR se také nabízí. Proti tomu, co do Trutnova a Kořenova posílají ČD, jsou polská vozidla o úroveň výš.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
