Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010
No právě. Tak proč z něj RegioNova leze?
Na takovéhle nápady mě už raději nepřivádějte:
M 290.0 ("Slovenská strela"), max. výkon: 2 x 123 kW, počet náprav: 4, rok výroby: 1936.
Jízdní doba Praha - Bratislava: 4 hod. 18 min.
814 (RegioNova"), trvalý výkon 242 kW...
Já mám dojem, že ve Francii snad ani nejsou tratě srovnatelné s těmi českými, které jste uváděl. Mezi tak malými sídly prostě ve Francii koleje nevedou a jezdí tam autobusy. A proto si Francouzi mohou dovolit finančně nákladnější obměnu vozového parku než ČD (peníze ušetřené tím, že se málo vytížené tratě nahradí autobusy, by se daly využít na obnovu vozového parku pro zbylé tratě).
nejsem železniční expert jako většina z Vás,ale chtěl bych k tématu dodat můj pocit.Jezdil jsem čtyři roky na střední každý den 3/4hod. jednotkou 810 na trati z Blatné do Strakonic,teď už jezdím pět let o malinko kratší dobu z Blatné do Nepomuku.Už od počátku sním o pohodlnějším vlaku,ve kterém bych si mohl hlavně opřít hlavu a byli by kvalitnější WC,ale za devět let mých zkušeností jsem toto zažil jen při náhradní autobusové dopravě:).Jednotky Regionova se sice vyrábí již několik let,ale na těchto tratích zatím ani jedinkrát neprojely,strávil jsem i rok ve Francii a tak vím,co znamená komfort na regionální trati,ale mé sny stále zůstávají stejné a jestli se toho dočkám nyní s Regionovou,tak budu spokojen.Budu rád za tuto rekonstruovanou jednotku, jelikož na takovouto trať by se nový moderní vlak dostal o desítku let později.
Já zírám, co se tady probírá za šílená polovičatá řešení
No, to máte určitě pravdu, ale diskutující se pohybují v naší železniční realitě, kterou jsou stále další a další regionovy...teď už dokonce i za unijní peníze... a proti tomu mi modernizované 460 s vloženým patrovým/nízkopodlažním vozem, nebo i 853 v elektrice přijdou pořád jako lepší nápady... A ano, to je opravdu smutné, to tedy jo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.