..: Tendry na dálkovou dopravu vypíše ministerstvo nejdříve za rok :..

Rychlík Olomouc - Ostrava, foto: Martin GrillPraha — Železniční dopravci se o první veřejnou zakázku na provozování rychlíků utkají nejdříve příští rok. Podle ministra dopravy Gustava Slamečky se nyní řeší otázka, jestli se tendr po notifikaci se soutěž vypsat musí, nebo může. „Dali jsme v tomto smyslu dotaz na Evropskou komisi a řeší to i právníci v České republice,“ uvedl pro ČTK Slamečka. Po vyřešení této otázky by mohla notifikace putovat do Bruselu ještě letos. Pro první soutěž vybralo ministerstvo dopravy linku R27 Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc/Glucholazy – Jeseník. Během deseti let by měly být vypsány tendry až na tři čtvrtiny české rychlíkové dopravy; mezi další pilotní linky patří R5 Praha – Ústí nad Labem – Cheb a R20 Praha – Děčín. V souvislosti s nástupem konkurence na železnici řeší ministerstvo další problém — poplatky za využití nádraží, která dnes patří dopravci ČD. Podle ministerstva jsou možnosti dvě: navýšit poplatky za dopravní cestu, SŽDC, která by částku, pokrývající užití nádraží, převedla na České dráhy; nebo převedení těchto poplatků přímo na ČD. V úvahách ministerstva nechybí ani možnost převedení nádraží pod správu SŽDC, ale finance na odkup od Českých drah nejsou v resortu dopravy aktuálně k dispozici. Vedle Českých drah se počítá s účastí dopravců Arriva, RegioJet, Veolia Transport a Viamont.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Ihned.cz


Dominik Jaroš | 18.5.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
19.05.2010 (14:27)  
RE: Josef Petrák - díky za vysvětlení, u nás to tak není! Možná opravdu byly v Praze nějaké "zákulisní hry". Ještě jednou díky.
19.05.2010 (12:50)  
Ještě se jednou vrátím k mému dotazu a odpovědi "Františka". Ptal jsem se kdo je vlastníkem "nádraží"? Z mých dostupných pramenů jednoznačně SŽDC. Nevidím třeba tak daleko jako "František" (zálulisní tahanice), ale s kým jsem hovořil, opravdu mi potvrdil, že vlastníkem je SŽDC! Jestli máte ještě někdo podrobnější informace, jenom uvítám!
registrovaný uživatel M 
19.05.2010 (11:14)  
kobros - jako u CD podle myho taky vyhradne sirotci nepracuji...
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
19.05.2010 (10:05)  
kobros:
No v současnosti se o menší nádraží nestará prakticky nikdo, tak horší už to asi nebude :-))
registrovaný uživatel kobros 
19.05.2010 (9:12)  
Joska Holibajda: >Nádražní budovy by měly být bezplatně převedeny na obce (pokud by o to stály)

Jenom to ne, probuh! Uz vidim, jak se zastupitele rozhoduji, zda zrekonstruuji autobusove nadrazi, ke kteremu jezdi autobusy mistni firmy, kde je zamestnan bratr nektereho ze zastupitelu, nebo dobry znamy jineho zastupitele te firmicce sefuje, anebo zda zrekontruuji vlakove nadrazi, ke kteremu jezdi vlaky, ktere patri tak nejak vsem, nebo v horsim pripade "nekomu" v Praze.
19.05.2010 (8:08)  
Nádražní budovy by měly být bezplatně převedeny na obce (pokud by o to stály). Když cpou peníze do autobusových nádraží (popř. na to shánějí dotace), měly by se starat i o ta železniční. Snad by pak byla i lépe provázána žel. doprava s autobusy a MHD (společný terminál pro všechny druhy dopravy).
19.05.2010 (7:11)  
Vojtěch Fajkus: To je právě ta nepovedená transformace. Zjednodušeně, koleje a nástupiště přešly pod SŽDC, ale budovy zůstaly ČD (podle logiky "ČD jsou stejně jediný dopravce a poskytují v budovách služby cestujícím"). Navíc SŽDC dostala pouze ty koleje, a tak si musela veškerou činnost (řízení provozu, údržbu) stejně objednat u ČD, které nadále disponovaly potřebným zázemím. Teprve nedávno přešla pokud vím tato činnost pod SŽDC, ovšem s tím, že údržbu budou objednávat u jiných firem, nebo tak nějak. A za každý takový převod souvisejícího majetku si nechají ČD řádně zaplatit, přestože to logicky mělo být převedeno pod SŽDC už v rámci orvního rozdělení a napravují se jen chyby.
19.05.2010 (6:55)  
Prosím, můžete mi přiblížit nebo vysvětlit tuto větu: ...využití nádraží, která dnes patří národnímu dopravci ČD... Myslím, že nádraží již dlouhou dobu NEpatří ČD, ale SŽDC, nebo se mýlím?
registrovaný uživatel M 
19.05.2010 (1:20)  
V zajmu nemateni nepritele to v tom clanku mozna nemelo byt uvedeno:)
19.05.2010 (1:08)  
R.U.R.: A to tu ešte máme linku R5 IDS JMK (Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek). Problém to ale nie je, pretože PID a IDSJMK sú regionálne dopravné systémy, ktoré sa vzájomne pliesť nebudú, a ministerské interné značenie je niečo, s čím sa 99 % populácie nikdy v živote nestretne.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko