Praha — Železniční dopravci se o první veřejnou zakázku na provozování rychlíků utkají nejdříve příští rok. Podle ministra dopravy Gustava Slamečky se nyní řeší otázka, jestli se tendr po notifikaci se soutěž vypsat musí, nebo může. „Dali jsme v tomto smyslu dotaz na Evropskou komisi a řeší to i právníci v České republice,“ uvedl pro ČTK Slamečka. Po vyřešení této otázky by mohla notifikace putovat do Bruselu ještě letos. Pro první soutěž vybralo ministerstvo dopravy linku R27 Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc/Glucholazy – Jeseník. Během deseti let by měly být vypsány tendry až na tři čtvrtiny české rychlíkové dopravy; mezi další pilotní linky patří R5 Praha – Ústí nad Labem – Cheb a R20 Praha – Děčín. V souvislosti s nástupem konkurence na železnici řeší ministerstvo další problém — poplatky za využití nádraží, která dnes patří dopravci ČD. Podle ministerstva jsou možnosti dvě: navýšit poplatky za dopravní cestu, SŽDC, která by částku, pokrývající užití nádraží, převedla na České dráhy; nebo převedení těchto poplatků přímo na ČD. V úvahách ministerstva nechybí ani možnost převedení nádraží pod správu SŽDC, ale finance na odkup od Českých drah nejsou v resortu dopravy aktuálně k dispozici. Vedle Českých drah se počítá s účastí dopravců Arriva, RegioJet, Veolia Transport a Viamont.
Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Ihned.cz

Ovsem nevim, co kdo od CD mel kupovat? Je to statni firma, takze se to jednoduse muze prevest na jinou statni entitu - SZDC. Aspon se CD zbavi dalsi casti byznysu, ktera jim moc nejde a budou se moci lepe soustredit na kvalitni naplnovani desetiletych krajskych smluv...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










