Praha — Železniční dopravci se o první veřejnou zakázku na provozování rychlíků utkají nejdříve příští rok. Podle ministra dopravy Gustava Slamečky se nyní řeší otázka, jestli se tendr po notifikaci se soutěž vypsat musí, nebo může. „Dali jsme v tomto smyslu dotaz na Evropskou komisi a řeší to i právníci v České republice,“ uvedl pro ČTK Slamečka. Po vyřešení této otázky by mohla notifikace putovat do Bruselu ještě letos. Pro první soutěž vybralo ministerstvo dopravy linku R27 Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc/Glucholazy – Jeseník. Během deseti let by měly být vypsány tendry až na tři čtvrtiny české rychlíkové dopravy; mezi další pilotní linky patří R5 Praha – Ústí nad Labem – Cheb a R20 Praha – Děčín. V souvislosti s nástupem konkurence na železnici řeší ministerstvo další problém — poplatky za využití nádraží, která dnes patří dopravci ČD. Podle ministerstva jsou možnosti dvě: navýšit poplatky za dopravní cestu, SŽDC, která by částku, pokrývající užití nádraží, převedla na České dráhy; nebo převedení těchto poplatků přímo na ČD. V úvahách ministerstva nechybí ani možnost převedení nádraží pod správu SŽDC, ale finance na odkup od Českých drah nejsou v resortu dopravy aktuálně k dispozici. Vedle Českých drah se počítá s účastí dopravců Arriva, RegioJet, Veolia Transport a Viamont.
Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Ihned.cz
Objednatelem této linky ale není MD, nýbrž je jím Olomoucký kraj.
Staci jen znat adresu nejakeho nadrazi. Nebo aspon nejake budovy blizko nadrazi a potom si to odklepat v katastralni mape.
Vyhlášení pána ministra je ale dávno v kategorii "Poslední výkřik...."
http://ekonomika.idnes.cz/taxi-by-nekde-bylo-levnejsi-nez-vlak-pripustil-slamecka-pje-/eko-doprava.asp?c=A100519_1387104_eko-doprava_vem
Nádraží má nějaké provozní náklady. Ty se rozpočítají na počet vlaků, které budou ve stanici / zastávce odbaveny. Každý dopravce se bude na nákladech podílet takovým podílem, jakým se podílí na počtu odbavených vlaků = spravedlivé řešení.
To jsou jednoduché počty na úrovni základní školy. Pravda, mnohým se takovéto jednoduché, leč průhledné účtování nebude líbit, ale v principu je to stejné, jako když si čtyři študáci pronajmou privát a každý platí 25 % provozních nákladů (nájemné + služby).
Oddělené účtování za každé odbavovací místo je průhlednější než nějaký zprůměrovaný paušál ... Komu se to nelíbí, může odbavovací místo ignorovat a jeho vlaky tam stavět nebudou.
Příslušné náklady zakalkuluje dopravce do jízdného a ČD podobným způsobem mohou zredukovat náklady na vlakový km a chtít nižší „úhradu ztráty".
Svého času to bylo dosti diskutované téma, ale moje hlava už to dost profiltrovala směrem k >NUL
Jinak sjednocení označení je možná hezká teorie, ale málokterý tvůrce IDS bude nadšený z toho že zrovna jeho linky se jmenují nějak jako R1105 a podobně, takže to bude asi docela těžké...
Spíš možná mohlo to interní značení ministerstva obsahovat něco co by ho jednoznačně odlišovalo od všech IDSek, řekněme použít formát R0005 nebo tak něco...
A už jen na tom příkladu Drážďanské S1 která by se potenciálně mohla prolnout s Děčínem je vidět že dokonalá koordinace tak aby omyl nehrozil je asi přání z říše snů (sice to u nich znamená trochu něco jiného než naše kategorie S nicméně to možnému spletení nepomůže)...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.