..: Tendry na dálkovou dopravu vypíše ministerstvo nejdříve za rok :..

Rychlík Olomouc - Ostrava, foto: Martin GrillPraha — Železniční dopravci se o první veřejnou zakázku na provozování rychlíků utkají nejdříve příští rok. Podle ministra dopravy Gustava Slamečky se nyní řeší otázka, jestli se tendr po notifikaci se soutěž vypsat musí, nebo může. „Dali jsme v tomto smyslu dotaz na Evropskou komisi a řeší to i právníci v České republice,“ uvedl pro ČTK Slamečka. Po vyřešení této otázky by mohla notifikace putovat do Bruselu ještě letos. Pro první soutěž vybralo ministerstvo dopravy linku R27 Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc/Glucholazy – Jeseník. Během deseti let by měly být vypsány tendry až na tři čtvrtiny české rychlíkové dopravy; mezi další pilotní linky patří R5 Praha – Ústí nad Labem – Cheb a R20 Praha – Děčín. V souvislosti s nástupem konkurence na železnici řeší ministerstvo další problém — poplatky za využití nádraží, která dnes patří dopravci ČD. Podle ministerstva jsou možnosti dvě: navýšit poplatky za dopravní cestu, SŽDC, která by částku, pokrývající užití nádraží, převedla na České dráhy; nebo převedení těchto poplatků přímo na ČD. V úvahách ministerstva nechybí ani možnost převedení nádraží pod správu SŽDC, ale finance na odkup od Českých drah nejsou v resortu dopravy aktuálně k dispozici. Vedle Českých drah se počítá s účastí dopravců Arriva, RegioJet, Veolia Transport a Viamont.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Ihned.cz


Dominik Jaroš | 18.5.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.05.2010 (13:17)  
Snad brzy půjde i o linku Jeseník-Zábřeh
Objednatelem této linky ale není MD, nýbrž je jím Olomoucký kraj.
21.05.2010 (11:40)  
Dobrá zpráva! Snad brzy půjde i o linku Jeseník-Zábřeh a cesty na Jesenicko se tak zatraktivní pro cestující z různých směrů...
registrovaný uživatel kobros 
19.05.2010 (22:36)  
Pro Vojtech Fajkus: overeni vlastnictvi jakeholiv nadrazi a ruznych pozemku okolo si muzete udelat zde: http://nahlizenidokn.cuzk.cz/
Staci jen znat adresu nejakeho nadrazi. Nebo aspon nejake budovy blizko nadrazi a potom si to odklepat v katastralni mape.
19.05.2010 (22:07)  
Kdyby jste věděli jak to je doopravdy....
Vyhlášení pána ministra je ale dávno v kategorii "Poslední výkřik...."
19.05.2010 (21:19)  
SYN: no tie ministerské linky sú značené podľa toho, na čo sú určené: Ex1 - Ex4, R5 - R27 a N28. Že R v značení využívajú aj niektoré IDS, už je ich problém. Ako už ale bolo povedané, je to vcelku jedno, pretože brněnská a pražská R5 sa nikomu pliesť nebude a o tých ministerských ste sa dozvedeli až vďaka tomuto článku :)
registrovaný uživatel mic 
19.05.2010 (20:19)  
Ano ano. Staniční nemovitosti by měly být v majetku dotyčných obcí. Obec by si měla sama rozhodnout, zdali bude mít čekárnu se sociálním zařízením a nádražní restaurací s provozními náklady tolik a tolik, nebo plexi budku s náklady nula nula nic.
registrovaný uživatel M 
19.05.2010 (20:07)  
registrovaný uživatel M 
19.05.2010 (20:06)  
Ano, je to jednoduche. Pro vyber dani takhle jednoduche postupy navrhnes taky? Posledniho prosince se sectou vydaje, vydeli 10 miliony a Kalousek posle slozenky. Je to na urovni zakladni skoly:-)
19.05.2010 (19:41)  
Poplatky za použití nádraží : Umělý problém.
Nádraží má nějaké provozní náklady. Ty se rozpočítají na počet vlaků, které budou ve stanici / zastávce odbaveny. Každý dopravce se bude na nákladech podílet takovým podílem, jakým se podílí na počtu odbavených vlaků = spravedlivé řešení.
To jsou jednoduché počty na úrovni základní školy. Pravda, mnohým se takovéto jednoduché, leč průhledné účtování nebude líbit, ale v principu je to stejné, jako když si čtyři študáci pronajmou privát a každý platí 25 % provozních nákladů (nájemné + služby).
Oddělené účtování za každé odbavovací místo je průhlednější než nějaký zprůměrovaný paušál ... Komu se to nelíbí, může odbavovací místo ignorovat a jeho vlaky tam stavět nebudou.
Příslušné náklady zakalkuluje dopravce do jízdného a ČD podobným způsobem mohou zredukovat náklady na vlakový km a chtít nižší „úhradu ztráty".
registrovaný uživatel SYN 
19.05.2010 (19:03)  
Je fakt že si tuhle vzpomínám že ČD dostávaly nějakých bratru 12 miliard KČ (ač se tu vedly diskuze že kvůli dani ve skutečnosti dostaly jen nějakých 9) za zpětné odkoupení majetku do vlastnictví SŽDC, měl jsem svého času dojem že to alespoň některé nádražní budovy zahrnovalo, nebo to byly jen ty peróny?
Svého času to bylo dosti diskutované téma, ale moje hlava už to dost profiltrovala směrem k >NUL
Jinak sjednocení označení je možná hezká teorie, ale málokterý tvůrce IDS bude nadšený z toho že zrovna jeho linky se jmenují nějak jako R1105 a podobně, takže to bude asi docela těžké...
Spíš možná mohlo to interní značení ministerstva obsahovat něco co by ho jednoznačně odlišovalo od všech IDSek, řekněme použít formát R0005 nebo tak něco...
A už jen na tom příkladu Drážďanské S1 která by se potenciálně mohla prolnout s Děčínem je vidět že dokonalá koordinace tak aby omyl nehrozil je asi přání z říše snů (sice to u nich znamená trochu něco jiného než naše kategorie S nicméně to možnému spletení nepomůže)...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko