..: Výběrové řízení Plzeňského kraje bylo zrušeno - aktualizace :..

Současnost a asi i budoucnost na trati 180, foto: Petr LuxPlzeň — Prozatím bez dalších komentářů zrušila Krajská rada Plzeňského kraje veřejnou soutěž na provozování regionální osobní dopravy na třech neelektrizovaných tratích. Navzdory prohlášením o přínosu výběrového řízení pro kraj i cestující, a plánům na další soutěže v příštích letech, chce kraj nyní prodloužit smlouvu s Českými drahami o dalších 10 let. Kromě ČD podaly do soutěže nabídky společnosti Viamont, RegioJet a ČSAD Jablonec. Aktualizace 8.11.2009: RegioJet přepracoval a znovu odeslal svou nabídku.

K tomuto kroku se okamžitě vyjádřil i Radim Jančura, majitel Student Agency, mateřské společnosti firmy RegioJet: "ČD na Plzeňský kraj tlačily, aby byl tendr zrušen. My jsme dali nižší cenu a nové moderní soupravy, které na české železnici nikdy nejezdily." RegioJet byl navíc Plzeňským krajem přímo osloven, aby se soutěže zúčastnil, a zadávací dokumentaci obdržel (společně s ČD) zdarma, a nyní se dozvídá, že práce s přípravou nabídky přišla vniveč. Bude–li smlouva s ČD uzavřena, hodlá se Jančura obrátit na Evropskou komisi, protože podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kraj nemůže předmětnou zakázku udělit přímo.

Vedoucí krajského odboru dopravy, Jaroslav Vejprava, prohlásil, že "rozhodnutí koresponduje s usnesením vlády 1132/2009 a memorandem mezi kraji a ministerstvy financí a dopravy". Podle všeho lze za zrušením soutěže skutečně hledat tlak ČD a odborů, které se obvykle ke všem reformám staví silně odmítavě. Naproti tomu ČD prohlašovaly, že výběrové řízení vyhrají, tudíž odbory si zřejmě nepřejí, aby se zaměstnanci ČD dostali k novým vozidlům, zvýšili si kvalifikaci a zlepšili si pracovní podmínky. Jestliže ČD nebudou tlačeny do modernizace vozového parku, mají k radosti cestujících zdejší nekomfortní vozy řad Bt a Btx svá nejlepší léta zřejmě pořád před sebou.

Aktualizace: RegioJet se nevzdává

Dopravce RegioJet na zrušení soutěže okamžitě zareagoval tím, že svou nabídku přepracoval do podoby mimo výběrové řízení a odeslal znovu na Krajský úřad v Plzni. Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJet, oznámil: "Naše nabídka je zpět na Krajském úřadě v Plzni. Současně jsme vyzvali paní hejtmanku k zahájení společných jednání". Nakolik realistické je následující očekávání Jiřího Schmidta, obchodního ředitele RegioJetu, je otázkou: "Očekáváme, že kraj nyní bude postupovat cestou otevřeného dialogu s dopravci tak, aby ověřil, kdo nabízí nejlepší podmínky. Rozhodně se nemíníme vzdát, jsme přesvědčeni, naše nabídka je pro kraj a jeho obyvatele nejvýhodnější." Každopádně soukromý dopravce se opírá o to, že kraj kvůli možným postihům ze strany EU nepodepíše automaticky smlouvu s ČD, bude-li mít na stole výhodnější konkurenční nabídku.

Zdroj: ČT 24, Student Agency


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 6.11.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.11.2009 (21:33)  
Nemusíte do až do Anglie,kde to před lety rozbili na prvočinitele a teď to pracně slepují,aby to aspoň trochu fungovalo.Stačí zajet si do Polska-těším se na Vaše názory.
Nejsem zastáncem žádnýho monopolu,ale život mě poučil,že v tomto zkurveným,korupcí,sobectvím a protekcionismem prolezlým státě je model unitární železnice opravdu možná to nejmenší zlo...těžko říct.
Každý pokus o transformaci,o změnu kamkoliv, skončí dřív než začne-to samo o sobě taky něco vypovídá,a není to chyba jen jednoho subjektu.
06.11.2009 (21:28)  
Doomlukas: Mno, vzhledem k tomu, že poměrně dobře vím, jak fungují tamní železnice, považuji svůj argument za hodnotný. Mj. nevzpomínám si, že bychom si potykali.

Josef Petrák: Ano, máte pravdu. Jako fanoušek železnice ale zcela popíráte fakt, že pro nemalou potencionální kupní skupinu je cosi jako "BayernTicket" naprostou španělskou vesnicí. Proto pro mě jako manažera nefunguje tento systém až tak výborně. Leč není to špatný argument.

Lucky_24: RegioJet by jistě vnesl do toho socchaosu trochu tržní dynamiky. Transformace by byla jistě pozoruhodný proces!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
06.11.2009 (21:16)  
V prvni rade je treba vytvorit globalni tarif a pak muzeme "koumat" jakasi vyberova rizeni. Tenhle vypisovaci system/nesystem ma snad jen jedinou vyhodu - a to ze mozna trochu tlaci na CD. Jinak je to na nic.

A ze kraje/stat nemohou zadavat zakazky primo? Ale pane Jancura, jdete se bodnout, dyt to dela cela Unie!
06.11.2009 (20:57)  
Jan Štefanides: Taky pravda, proč nepředat RegioJetu celé ČD za korunu, žejo, aby tu pak nebyl zbytečnej bordel jako v Anglii.
06.11.2009 (20:56)  
:) Podívejte se na Bavorsko, jak to tam (ne)funguje. Na cestě z Lindau do Prahy přes Furth im Wald, min. jednou změníte do pravce – DB – Arriva – ČD nebo Arriva – DB – Arriva – ČD a přitom až na státní hranici jedete na jeden a ještě k tomu výhodný lístek (BayernTicket). Vše je otázkou objednávky a organizace objednané dopravy ve spolkové zemi/kraji.
06.11.2009 (20:52)  
Jan Štefanides: Strašením britskými železnicemi dnes už nikoho nedojmeš. To byl oblíbený strašák ČD v 90. letech.
06.11.2009 (20:32)  
Ale ne. Už zase plná ústa "potencionálních klientů" Student agency.Všem bych Vám poradil, abyste jeli nejdřív z Cardiffu do Durnhamu a potom Z Montpellieru do Lille. A pak napište, jestli je dobré rozvíjet model "rozdrobených železnic".
06.11.2009 (20:29)  
Tak jak jsem státu vždycky přál, aby uspěl v arbitráži, tak tentokrát pokud ji podá RegioJet, tak budu přát jemu. Třeba to těm oranžádám co sedí na krajích dojde, že dělají něco špatně. A myslím, že todle na arbitráž je. A že by to mohlo i postavení ČD zviditelnit v EU, aby si jich dozorčí orgány začaly více všímat a třeba se povede ten monopol prolomit a ČD budou plakat. Je vidět, že se ČD doopravdy nebojí konkurence jak všude hlásají.
06.11.2009 (20:12)  
Ježiši, lituji Plzeňáky. Toto, co se stalo, to je na pováženou!
registrovaný uživatel Snickers  mail  
06.11.2009 (18:43)  
Dělají z lidí blbce a mi dál platíme spokojeně daně. Korupce je všude. Kdyby mělo být všechno podle "zákona" tak tady u nás asi už ČD nejezdí vůbec.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko