..: Výběrové řízení Plzeňského kraje bylo zrušeno - aktualizace :..

Současnost a asi i budoucnost na trati 180, foto: Petr LuxPlzeň — Prozatím bez dalších komentářů zrušila Krajská rada Plzeňského kraje veřejnou soutěž na provozování regionální osobní dopravy na třech neelektrizovaných tratích. Navzdory prohlášením o přínosu výběrového řízení pro kraj i cestující, a plánům na další soutěže v příštích letech, chce kraj nyní prodloužit smlouvu s Českými drahami o dalších 10 let. Kromě ČD podaly do soutěže nabídky společnosti Viamont, RegioJet a ČSAD Jablonec. Aktualizace 8.11.2009: RegioJet přepracoval a znovu odeslal svou nabídku.

K tomuto kroku se okamžitě vyjádřil i Radim Jančura, majitel Student Agency, mateřské společnosti firmy RegioJet: "ČD na Plzeňský kraj tlačily, aby byl tendr zrušen. My jsme dali nižší cenu a nové moderní soupravy, které na české železnici nikdy nejezdily." RegioJet byl navíc Plzeňským krajem přímo osloven, aby se soutěže zúčastnil, a zadávací dokumentaci obdržel (společně s ČD) zdarma, a nyní se dozvídá, že práce s přípravou nabídky přišla vniveč. Bude–li smlouva s ČD uzavřena, hodlá se Jančura obrátit na Evropskou komisi, protože podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kraj nemůže předmětnou zakázku udělit přímo.

Vedoucí krajského odboru dopravy, Jaroslav Vejprava, prohlásil, že "rozhodnutí koresponduje s usnesením vlády 1132/2009 a memorandem mezi kraji a ministerstvy financí a dopravy". Podle všeho lze za zrušením soutěže skutečně hledat tlak ČD a odborů, které se obvykle ke všem reformám staví silně odmítavě. Naproti tomu ČD prohlašovaly, že výběrové řízení vyhrají, tudíž odbory si zřejmě nepřejí, aby se zaměstnanci ČD dostali k novým vozidlům, zvýšili si kvalifikaci a zlepšili si pracovní podmínky. Jestliže ČD nebudou tlačeny do modernizace vozového parku, mají k radosti cestujících zdejší nekomfortní vozy řad Bt a Btx svá nejlepší léta zřejmě pořád před sebou.

Aktualizace: RegioJet se nevzdává

Dopravce RegioJet na zrušení soutěže okamžitě zareagoval tím, že svou nabídku přepracoval do podoby mimo výběrové řízení a odeslal znovu na Krajský úřad v Plzni. Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJet, oznámil: "Naše nabídka je zpět na Krajském úřadě v Plzni. Současně jsme vyzvali paní hejtmanku k zahájení společných jednání". Nakolik realistické je následující očekávání Jiřího Schmidta, obchodního ředitele RegioJetu, je otázkou: "Očekáváme, že kraj nyní bude postupovat cestou otevřeného dialogu s dopravci tak, aby ověřil, kdo nabízí nejlepší podmínky. Rozhodně se nemíníme vzdát, jsme přesvědčeni, naše nabídka je pro kraj a jeho obyvatele nejvýhodnější." Každopádně soukromý dopravce se opírá o to, že kraj kvůli možným postihům ze strany EU nepodepíše automaticky smlouvu s ČD, bude-li mít na stole výhodnější konkurenční nabídku.

Zdroj: ČT 24, Student Agency


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 6.11.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user postrk 
21.11.2009 (8:45)  
Příspěvky od SzKt jsou demagogické,hodně mi to připomíná projevy před r.89.To co provedl plzeňský kraj je právně nepřipustitelné.V našem banánostánu normální.Lidé musí pochopit,že pouze zničením statních kolosů ČD, Č.Pošta,ČEZ, dojde k uvolnění trhu,zlevnění a zkvalitnění služeb.Před 20 lety bylo nepochopitelné rozložit a zničit Telecom, jen co byl prodán tak byl vidět výsledek.Jsem příznivec železnice,ale je mi líto její funčnosti
Registered user Web 
08.11.2009 (20:47)  
Karle, myslím že sme nastínili spoustu možností i mimo místenky. Samozřejmě je velmi jednoduché tu jednu vytrhnout. Telefonní číslo třeba je (ve spojení s dalším) osobní údaj. No a? Víte co takové shromažďování obnáší? Podpis na kartičce a zákaz volného šíření. Když budete hodně správnej shromažďovatel, tak snad ještě registrace na UOOU. To je teda práce, chápu, že vám to připadá nemožné.
Registered user M 
08.11.2009 (17:32)  
V supermarketech se neprodavaji dostatecne velka mnozstvi, aby se to projevilo. Ve velkobchodnim styku to funguje bezne, dokonce to ma i makro (teoreticky i na ty rohliky, i kdyz nevim, jestli se rohlikama da ziskat zlata karta:-)
Registered user Kakov 
08.11.2009 (15:46)  
DJ: musite si uvedomit, ze dnes autobusovy dopravce je soukroma firma, ktera chce zisk, tudiz to ze vic vyuzije busy neznamena, ze klesne cena za buskm.

zkuste jit do hypermarketu koupit si 20 ks nejakeho vyrobku a pak jim vysvetlit, ze maj mensi naklady na jeden prodany vyrobek, nez kdyz koupite jen jeden a tudiz vam tech 20 ks maji prodat levneji.......
Registered user Kakov 
08.11.2009 (15:38)  
Web+M:
takze to jako budeme do regionalnich vlaku zavadet mistenkovy system??? (vyberko bylo na regionalni dopravu) hmm.... zajimave, a kolik tech SMS uz jancura poslal u busu???

ano telefoni cislo je osobni udaj dle zakona (ale je to trochu slozitejsi nez na jednu vetu, zalezi i na tom zda zna identitu majitele)
Registered user M 
08.11.2009 (0:13)  
Twix - ach ten zakerny dvojity zapor:-))
Registered user SzKT  mail  
07.11.2009 (21:26)  
DJ: Objednavatel víc peněz prostě nezaplatí a tečka. Kolem toho se to celé točí, nikoliv o nějaké efektivnosti investice, koncepci, vhodnosti dopravní obsluhy apod. Kraj je ochoten dát nějaké peníze a že by bylo mnohem efektivnější, kdyby dal třeba o 20% víc ho nezajímá. Hlavně, že se šetří korunky- ať to stojí, co to stojí. A stejně uvažují i dopravci a výsledek všichni na českých kolejích i silnicích vidíme.
Registered user DJ 
07.11.2009 (21:11)  
SzKT:
Navíc se za ta léta kraje naučily, že cca. 28-30 Kč/km je akceptovatelná cena, přičemž tato cena pokryje všechny náklady dopravce a zbyde i na tu obnovu vozového parku. Na druhou stranu zase tahle cena způsobuje, že u nás autobusy mimo špičky jezdí mizerně nebo vůbec.

Proč by měly autobusy jezdící i v sedle a o víkendech zvyšovat cenu za buskm? Naopak by se třeba fixní částka za odpisy nebo za údržbu, která se musí provádět za určité časové období zčásti bez ohledu na ujeté km, rozpočetla do většího počtu km.

Sice by objednatel musel zaplatit víc peněz kvůli tomu, že by jezdilo víc spojů, ale těžko bude stát jeden buskm víc peněz kvůli tomu, že autobus jezdí i mimo špičku.
Registered user SzKT  mail  
07.11.2009 (20:58)  
A ještě si neodpustím 1 příspěvek, jek to tu vlastně funguje. Jde o to, že kraje jsou ochotné dát nějakou maximální částku na veřejnou dopravu, kterou jsou ochotné zaplatit. Tato částka se naštěstí zvyšuje: před 20-ti lety někdejší okresní úřady platily tak málo, že do té doby kompaktní síť linek ČSAD (na SLovensku funguje do značné míry dodnes) v letech 1990-92 zkolabovala na zhluk přísně účelových spojů. Ale i tak kraje nezajímají konkrétní tratě, linky nebo- nedej Bože- snad dopravní koncepce. Takže když je v rozpočtu miliarda, může si za ně kraj objednat při stávajících cenách objednat max. 34 mil. Kč km ujetých autobusem (30 Kč/km) nebo 18 mil. km ujetých vlakem. Z toho vyplývá, proč se kraje snaží preferovat autobusovou dopravu a rušit lokálky (tam je to rušení nejmíň vidět). Kdyby dráhy požadovaly reálné ceny (řekněme 120 Kč/km), můžeme za stejnou cenu objednat zhruba 8 mil. vlakokm, tedy necelou polovinu.
No a v takto nastaveném systému řeší kraje dilema: na jedné straně musí objednat co nejvíc vlakokm, aby šotouši nevzbouřili potenciální voliče proti nim a na druhén straně chtějí ušetřit co nejvíc peněz v rozpočtu. Takže jim plně vyhovuje, když jim ČD dají dumpingové ceny: vlk se nažral a koza zůstala celá. Krajským politikům je vrcholně jedno, že se to bude realizovat se stále rozpadlejším vozovým parkem- oni vlakem nejezdí. A dráhy jim navíc vycházejí vstříc, protože za pár drobných načančají šukafon do nového kabátu a ten zdálky vypadá jako nové vozdlo. Takže systém poběží dokud se to všechno nerozpadne. Reálné není ani to, že by se kraje plácly přes kapsu a daly do železnice jednou tolik, ani omezení rozsahu o polovinu. Co se ale bude dít, až systém dospěje ke svému konci ví jen Bůh- každopádně pěkné to pro železnici nebude.
A pikantní je, že současný stav není žádné terno ani pro tu mytizovanou Škodovku. V nejlepším případě má šanci během desetiletí dodat pár ešusů v řádu jednotek a zbastlit nějaké ty Regionovy. Na víc prostě dráhy nemají a než se celý systém změní, ani mít nebudou. A z takové náplně se žádná firma (tím méně bolševický kolos jako Škodovka) nemá šanci se uživit.
07.11.2009 (20:50)  
M: Čti pozorně, já jsem o SzKT napsal že s ním nemůžu nesouhlasit = musím souhlasit :-), takže nikdo neřekl že je úplně mimo. Pídil jsem se po tom, jaktože ten "rumunský / polský / maďarský / slovenský zákazník" se od toho "českého zákazníka" tolik liší, když se tam nová vozidla tu a tam dodávají a "my" radši objednáváme na železniční dopravu šroty? Bez ohledu na stav infrastruktury a hustotu provozu v těch zemích, i když tam také nějaká souvislost bude.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko