..: Dokončení elektrizace Šatov - Znojmo :..

CityShuttle ÖBB Znojmo — V měsíčním předstihu, tedy 31. října 2009, byl dokončen projekt elektrizace traťového úseku Šatov – Znojmo. Stavební práce na tomto 12 kilometrů dlouhém úseku tratě 248 (Znojmo – Retz) byly započaty 17. června 2008 a došlo během nich k elektrizaci trati v úseku od státní hranice České republiky s Rakouskem do železniční stanice Znojmo, která při této příležitosti prošla rekonstrukcí, stejně jako známý Znojemský viadukt a železniční viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhne slavnostní ukončení stavby a jízda zvláštního protokolárního vlaku – prvního vedeného v elektrické trakci, který z Vídně do Znojma přijede.

žst. Šatov Zadavatelem celé stavby byla Správa železniční dopravní cesty, projekt vypracovala společnost SUDOP Brno a zhotovitelem stavby se stalo Sdružení Šatov – Znojmo SOF ve složení SKANSKA DS, OHL ŽS, FIRESTA–Fišer, rekonstrukce, stavby. Projekt měl být podle harmonogramu prací dokončen až 30. listopadu 2009 a i přes dřívější dokončení budou osobní vlaky stále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Hlavním důvodem je podepsaná dlouhodobá smlouva na NAD s dopravci až do konce listopadu. První pravidelné vlaky vyjedou na trať 1. prosince 2009 a to stále v podání motorových vozů řady 810. Pravidelný elektrický provoz totiž bude zahájen až od nového grafikonu, který vstoupí v platnost 13. prosince. Vlaky poté budou již výhradně vedeny rakouskými vratnými soupravami koncepce push–pull složenými z dvoupatrových vozů Bmpz zvaných „Wiesel“ a lokomotivy řady 1116 ÖBB.

Provoz na trati však oživne už před 1. prosincem. Již 12. listopadu vyrazí z Vídně do Znojma protokolární vlak u příležitosti slavnostního ukončení stavby. Tento vlak přijede do Znojma v 10:35 hod., zpět odjede ve 14:11 hod. Nebude však určen pro veřejnost. Cestující se poprvé na této trati budou moci svézt rakouskou elektrickou soupravou až 5. prosince od 12:15 do 20:15 hod, kdy rakouské železnice uspořádají otevření pro širší veřejnost, ve spolupráci s obcemi na úseku Retz – Unterretzbach – Nový Šaldorf – Znojmo.

Z hlediska stavebních prací došlo v samotném mezistaničním úseku ze Znojma do Šatova, kromě elektrizace na proudovou soustavu 15 kV 16,7 Hz, také k rekonstrukci traťového svršku a spodku, dále k opravě mostků a propustků a také stavbě nového viaduktu přes řeku Dyji, který nahradil starý provizorní vojenský most. Nahrazen byl i starý viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Na trati byla vybudována v kilometru 95,7 nová železniční zastávka Znojmo–Nový Šaldorf se 160 metrů dlouhým nástupištěm, přístřeškem a úrovňovým přechodem.

znojemské nádraží, foto: kubam Samotná železniční stanice Znojmo prošla kompletní rekonstrukcí. Nad 1. a 2. staniční kolejí proběhla elektrifikace. Zbytek kolejí zůstal neelektrifikován, protože z české strany se s elektrifikací od žádného směru zatím nepočítá. Ve stanici byla vybudována nová nástupiště a spuštěn nový informační systém pro cestující. Rekonstrukcí prošlo i staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Nově je stanice ovládána moderním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11 od společnosti AŽD Praha. S jeho instalací souvisela i úprava přilehlých mezistaničních úseků do Olbramokostela a Hodonic.

Související články: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo – Šatov začíná, Reportáž z trati 248 aneb rekonstrukce pokračuje

Zdroj: České dráhy, foto: kubam

Výzva! Zúčastníte se prezentační jízdy tento čtvrtek nebo začátkem prosince, či snad jen budete tento vlak a událost fotografovat? Budete-li se chtít se svými fotografiemi podělit s ostatními čtenáři, ozvěte se, prosím, některému z redaktorů magazínu nebo na hlavní e–mail ŽelPage info@zelpage.cz. Nejen my, ale především čtenáři Vaši snahu jistě ocení.

 

Walker Poslat mail autorovi | 11.11.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2009 (16:16)  
SzKT: proc do roku 2019, JMK take podepsal s CD smlouvu na deset let?? (pokud ano, tak mi to uniklo

tak zase pokud jsou s busem spatne zkusenosti (zacpy, a spol... preplnenost bych ted neresil) tak by opravdu stalo za zvazeni nejaky ten Sp udelat, ale otazkou je, zda by slo stahnouzt jizdni dobu aspon na 1,5 h, pak by se dalo uvazovat nejen o dvou Sp.

ad Lubomír Benak: pokud slo nabidnout adekvatni jizdni dobu+moderni vozidla (vim ze ted to ma hacek), pak by bylo na miste udelat trasu brno-znojmo jako hlavni vlakem, pac znojmo si to rozhodne zaslouzi, ale je tu ten hacek

k preplnenosti, tu lze hrave vyresit posilovymi spoji (otazka zni zda to kraj chce), treba u obvzlast exponovaniych spoju by jel 5 minut pred normalnim spojem spoj, ktery by jel bez zatavky az do znojma

takze poposim o nazor nekoho znalejsiho, je realne stahnout cas Sp na 1,5 h nebo mene?
15.11.2009 (12:08)  
Navíc kdyby někdo uvažoval až tak rozumně, že by se trať Znojmo - Břeclav zmodernizovala (v na 120 není problém), byl by čas ještě nižší než 95 minut.

S racionalizací tratě Břeclav - Znojmo se uvažovalo, ale momentálně je u ledu. Navíc by se jednalo o racionalizaci regionální tratě, takže by bylo zvyšování traťové rychlosti minimální (mimo ŽST kvůli zabezpečení výhybek).
registrovaný uživatel SzKT  mail  
15.11.2009 (12:00)  
happy: Pěkné, dovolil bych si jen jeden nevinný dotaz- co přesně mají být vozidla "odpovídající 21. století"? Regionova, motoráky řad 842/843 nebo snad dokonce "tramvajové Bixy" řady 021? Pokud se totiž nestane zázrak v podobě bankrotu ČD (a jen Bůh ví, co by potom následovalo), tak pro příští desetiletí můžeme uvažovat jen se stávajícím vozovým parkem ČD. Jihomoavský kraj nic z EU pořizovat nechce a ČD vlastními silami na obnovu vozového parku nestačí: to by totiž úhrada prokazatelné ztráty musela být dvojnásobná, než je teď. A to je základní problém těhle diskuzí: taky jsem kdysi snil o krásných taktových liniích, provozovaných Desiry, Stadlery a podobnými vozidly- drážní realita je ovšem neúprosná! Takže jezdit může cokoliv kamkoliv, ovšem téměř výhradně se stávajícím vozovým parkem- a to až do roku 2019, pak se uvidí.
15.11.2009 (11:38)  
Nevíc si nemyslím, že by bus neměl zůstat páteřní linkou do Znojma. (Aby mě zas busfanatici neukamenovali.) Tady jde jen od jeden dva páry, které by byly alternativou v čase, kdy není možno ucpaným brnem v rozumném čase projet a hlavně alternativou komfortnější.
Navíc kdyby někdo uvažoval až tak rozumně, že by se trať Znojmo - Břeclav zmodernizovala (v na 120 není problém), byl by čas ještě nižší než 95 minut. Tady se ale záměrně natahuje jízdní doba na dvě hodiny a více, dělají se různé rozlamování vozebních ramen a pak není divu, že tím nikdo nejezdí.
Add Břeclav: Tam skutečně nic není, 4 roky jsem tam studoval. Lednicko-Valtický areál je naopak moc pěkný.
15.11.2009 (10:55)  
LB: Mluvíte mi z duše ... ono 75 minut je skutečně hezkých, ale někdy se to nafoukne o 10 - 60 minut Takže potom výsledný čas stojí opravdu zato. Když chci sedět, tak musím přijít na zastávku o 15 min. dopředu ( to už jsme na 90 minutách) a i když mám jen 183 cm, tak se ta cesta nedá rozhodně popsat jako pohldná !!! Pak vzhledem k ucpanosti Brna a častým uzavírkám bus přijede o 10 minut později (Jsme na 100) a tím vám ujede návazný spoj, takže čekání další skoro hodinu. Viz moje poslední 3 zkušenosti s cestováním do Brna busem, kdy z 5 pokusů jsem dopadl takto 3x :( Takže zase hurá na ty dementní tramvajové sedečky na Bv :( PS: uznávám že jsem Zn patriot, ale popravdě Břeclav je sídliště u velké křižovatky (Jediná dobrá věc je ta cukrárna kousek za parkem u nádraží) - moje zkušenost po 6 letech přestupování v tomhle městě a hledání něčeho zajímavého co by mi zkrátilo čekání :( Mikulov: Krásný městečko a kopečky okolo, mám strašně rád ten kraj, ale by jsem tam dvakrát a po třetí bych se už rozmýšlel.. Náměstí, zámek a sv kopeček obejdu za hodinku a co pak ?? Pálava fajn, ale potřetí ta samá trasa taky omrzí (prostě nemá zas tolik co nabídnout). Přijeďte se podívat a uvidíte.
15.11.2009 (10:28)  
Je sice pravda, že autobus ze Znojma do Brna jede 70-75 minut. Jenže nutno připočíst čas strávený na zastávce, aby se cestující do autobusu vešel. Třaba já bych chtěl i sedět, takže musím přijít ještě dřív. Čtvrtek a pátek odpoledne jsou navíc nemalé zácpy. V neděli, pondělí a úterý jezdí studenti do škol, čtvrtek a pátek ze škol. Jediná rozumná je středa. Jezdím do Brna každý den. Vím o čem mluvím. A co se týče pohodlí, o tom je mluvit škoda.
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2009 (9:49)  
DJ: prave proto jsem tam napsal odkaz ;-)
ale uvidime jaka bude definitivni podoba to na webu je z 06/2009 cili ted uz skoro pul roku stare,

ale jsem rad ze kordis uz ustoupil od strategie "vlakem za kazdou cenu"
registrovaný uživatel DJ 
15.11.2009 (9:37)  
KK: Návrh integrace Znojemska je veřejně dostupný už několik měsíců, páteřní linkou mezi Brnem a Znojmem bude autobusová linka č. 108.
Na trati č. 244 nově dojde k rozlomení vozebního ramene v žst. Miroslav.
Více zde: http://www.idsjmk.cz/rozsirovani.aspx
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2009 (9:25)  
kdyz uz jsou na pretresu Sp Znojmo-Brno, tak si dovolim par ciselnych udaju,

v GVD 88/89 jezdil jeden takovy Sp a jel celou cestu 1 h 40 min, dnes bus jezdi 1 h 10 min.

ale nepracuje se uz na kordisu na integraci znojemska?? (http://www.kordis.cz/rozsirovani.aspx) bude zajimave, jak to budou resit
registrovaný uživatel M 
15.11.2009 (0:59)  
Karel Kovarik - hehe, tak jsem premyslel a dospel jsem k temuz:-))
Jirka Panther - spojit "ve pri" je celkem vtipny preklep:-)
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko