..: SC Bus do Norimberku vyjede 9. srpna: známe jízdní řád a tarif :..

DB Expressbus / ČD SuperCity Bus, technický výkres, foto: ČDPraha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.

SC Bus: jízdní řád a tarifní podmínky

Autobusy budou z pražského hlavního nádraží vyjíždět ze stanoviště B2 vedle staré Fantovy nádražní budovy; v Norimberku pak u hlavního vchodu do budovy stanice Nürnberg Hbf.

SC Bus105010521054105610581060
Praha hl.n.7:309:3011:3013:3015:3017:30
Nürnberg Hbf.11:1513:1515:1517:1519:1521:15
105110531055105710591061
Nürnberg Hbf.8:4510:4512:4514:4516:4518:45
Praha hl.n.12:3014:3016:3018:3020:3022:30

Interiér autobusu DB Expressbus / SC bus ČD, foto: České dráhy Podmínkou využití spoje je předem zakoupená rezervace v ceně 4, resp. 5 eur podle zvolené třídy. Jako jízdní doklad bude navíc možné využít pouze přímou mezistátní jízdenku podle tarifu TCV. Její běžná cena činí 48 € pro 2. třídu nebo 78 € pro 1. třídu a dají se na ní uplatnit standardní slevy v mezinárodní dopravě, včetně In-karty/RailPlus, BahnCard 25/50, slevy pro děti nebo skupinové slevy. Držitelé síťových jízdenek ČD nebo DB, včetně dokladů InterRail One Country Pass, budou povinni dokoupit si zbylý úsek trasy od/do pohraničního tarifního bodu Waidhaus Gr. plus povinnou rezervaci za 4/5 €. Pro celoevropský InterRail Global Pass platí speciální rezervační příplatek ve výši 10 €.

Jako levnější alternativu bude možné využít některou z akčních nabídek pro tyto spoje, jejichž cena začíná již na 19 € (29 € za 1. třídu) u nabídky Europa-Spezial Tschechien, která je využitelná i na jednosměrnou cestu z Prahy. U akčních nabídek ovšem možnosti cenového zvýhodnění končí: na rozdíl od vlaků nebude možné jízdné rozdělit na levnější vnitrostátní úsek a zahraniční úsek dle tarifu TCV, ale také zakoupit mezistátní jízdenku do jiné destinace, než je cílová stanice autobusu. Bude-li mít cestující zájem využít návazný spoj z Prahy nebo Norimberku, musí si pořídit samostatnou jízdenku na další úsek své cesty.

Vzhledem k omezeným možnostem autobusu oproti vlakové soupravě se cestující musí rovněž připravit na určitá omezení: zcela vyloučena bude ve spojích SC Bus přeprava zvířat a objemných zavazadel. Jedna osoba bude moci přepravovat maximálně dvě ruční zavazadla.

Zdroj: Deutsche Bahn, České dráhy, tarif TCV (k 17.7. 2009)


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.07.2009 (9:32)  
Srovnani, ktere by melo zaznit - SA stoji 35 euro
registrovaný uživatel tenzor 
21.07.2009 (9:13)  
TTtrain: A sedět ve vlaku bez klimatizace 5 hodin (za předpokladu že budete vstávat ve 4, protože jede v 5, jinak 6 hodin s přestupy) je zážitek jakého století prosím?
Řekl bych že přímý moderní autobus zlepší komfort cestování asi tak o 200 procent.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
21.07.2009 (9:08)  
48 EUR za lístek do Norimberka je skutečně jako zadarmo... Stejně jako když si za 359 EUR koupím IR Global, tak si musím ještě doplatit cca. 20 EUR do tarifního bodu Weiden Gr. a 10 EUR k tomu. Celkově mi to přijde jako jednostranná nabídka pro Němce a z toho důvodu mám dost obavu, aby to neomezilo již tak chabou železniční nabídku v této relaci. S "kvalitou" českých vlaků jsou v Bavorsku dlouhodobě nespokojení a tohle může být vítaná záminka.
Samo o sobě by mi sezení v autobuse absolutně nevadilo a bral bych to jako krok správným směrem, nicméně pokud SA nabízí do podstatně vzdálenějšího a "uzlovějšího" Mnichova jízdenku za cca. 1000 Kč pro každého, tak nevím, proč bych jezdil zrovna tím předraženým BahnBusem.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
21.07.2009 (8:52)  
TTtrain: tak pokud máte typickou nádražáckou zadnici hypertrofovanou neustálým sezením a nicneděláním, tak Vás docela chápu. Vážně utrpení :-)
registrovaný uživatel BronislavJ  mail  
21.07.2009 (8:10)  
TTtrain (No sedět téměř 4 hodiny v buse, to musí být vážně zážitek hodný 21. století!) A jak byste to řešil vy? Letadlem? A myslim že ten tarif má nasvědomí víc DB než ČD :)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.07.2009 (7:26)  
No sedět téměř 4 hodiny v buse, to musí být vážně zážitek hodný 21. století! I tarif je už na první pohled jednoduchý a srozumitelný, zkrátka typický produkt ČD, blahopřeji!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko